Beoordeeld op 9 juli 2019

Misschien een persoonlijke slechte match, maar het hotel is niet voorzien om in de winter "de actievere gast" te ontvangen. De ligging is niet super, station is toch op een paar kilometer wandelen, evenals het dichtstbijzijnde dorpje (Fuengirola)/winkeltje. Dit maakt dat het moeilijk is om 's avonds nog iets te doen buiten het hotel.
De kamers waren wel ok, iets verouderd, warm of koud naargelang de ligging en moment van de dag. Eten was zeer flauw, de gebruikelijke grootkeuken waar alles zowat hetzelfde smaakt. Zeker geen restaurant dat men zou verwachten in een 4* hotel. Het zwembad en andere fasciliteiten waren ook zeer beperkt open. Wanneer we van een dagtrip terug waren, was het meestal al gesloten. Conclusie: Geen match. Foute keuze voor ons.

Datum van verblijf: februari 2019
RiwoManager, Gerente van Holiday World Riwo Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 juli 2019

Dear FilipS428;

Thanks for sharing your experience at Riwo this month..

I am so sorry If your expectatives were not reached.

I will take into consideration all aspects related to our location and food.

Kind regards!

Pedro H

Beoordeeld op 4 oktober 2017

Begin september 2017 verbleven we een weekje in dit hotel. We kozen het op basis van de gemiddeld vrij goede beoordelingen qua faciliteiten voor kinderen en de veelbelovende informatie over het hotel. Toch waren we niet onverdeeld positief over een aantal zaken. Om te beginnen was de verbazing groot toen een medewerker / animatrice ons antwoordde dat het niet mogelijk was om onze 2 kinderen van 4 en bijna 3 j. samen te laten spelen in de daarvoor voorziene kinderspeelruimte omdat de kleinste nog te jong was en ze niet iedereen tegelijkertijd in het oog konden houden. Bovendien waren er soms lange wachtrijen voor het restaurant en was de keuze van het buffet nogal beperkt. Vaak keerden ook dezelfde gerechten terug of waren die niet goed bereid zoals eieren en spek die eerder als karton smaakten enzomeer ...
Wat het personeel betreft, hadden we geen speciale opmerkingen hoewel de verstrekte info ivm uitstappen enzo soms verschillend was van persoon tot persoon zoals bijvoorbeeld wanneer de ene zei dat een bepaalde korting mogelijk was en een andere dit ontkende of zelfs helemaal niet op de hoogte was van deze mogelijkheid ...
Ook is er op de website sprake van een fantastische beachclub inclusief waterpark maar in werkelijkheid is er een piratenboot met 1 glijbaan voor de kleintjes en verder ook 2 eenvoudige glijbanen voor volwassen waar je verplicht een rubberen band moet voor huren waarvoor dan ook nog huurgeld en een waarborg moet worden betaald.
Het komt er in feite op neer dat een weekje ter plaatse in dit hotel meer dan lang genoeg was en zeker ook indien je geen auto huurt om de rest van de streek te gaan verkennen. Wij zijn niet echt zo veeleisend want hebben al meerdere betere hotels gehad dan dit.

Kamertip: opgelet met een familiekamer want deze heft geen standaard extra bed maar een zetel met daaronder een uitschuifbaar gedeelte als bed
Datum van verblijf: september 2017
Holidayworld2012, Gerente van Holiday World Riwo Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 oktober 2017

Dear client, thank you for choosing our hotel for spending a few days holiday.
We take note of your points to improve in the future.
Best regards
Holiday Palace

Beoordeeld op 15 februari 2017 via mobiele applicatie

Het was een saai hotel en zonder auto kun je nergens heen.
Moesten €20 p.p. betalen voor te zwemmen en er was avonds alleen een buffet om naar toe te gaan voor eten.
Zware tegenvaller,kamer was wel goed

Datum van verblijf: februari 2017
Beoordeeld op 5 juni 2014

Verblijf van 7 dagen met 2 kinderen (6 + 4 jaar).
Goede en vriendelijke ontvangst aan receptie; receptiemedewerkers steeds vriendelijk en behulpzaam (altijd met de glimlach).
De kamer die voor ons voorzien was, bleek bij aankomst nog niet klaar; maar toch kregen we meteen een andere kamer toegewezen.
Kamers zijn ruim en comfortabel. Mijn man en de kinderen hebben prima geslapen, al had ik zelf wel last aan mijn rug door de harde matras; probleem voor mij opgelost door te slapen op de zetel (zetelbed). Airco maakt wel vrij veel lawaai, maar de temperatuur 's nachts in de kamer was aangenaam (enkel zon in de ochtend - kamer 204), dus airco 's nachts was amper nodig.
Maaltijden in buffetvorm: zoals bij elk buffet komen heel wat gerechten vaak terug; apart buffetje voor de kids; wel een punt ter verbetering: het hotel zou meer gezonde gerechten voor kinderen moeten aanbieden (niet elke dag frieten, en minder gefrituurd voedsel!!), nog een tip: af en toe aardappelpuree aanbieden.
Keuken was volledig aangepast aan (de vele) Britse gasten: elke dag - maar dan ook ELKE dag - waren volgende gerechten steeds terug te vinden (zowel bij het buffet 's middags als 's avonds): worsten en hamburgers.
Al bij al toch goed gegeten; ook keuze uit dieetprodukten en vegetarische gerechten. Er was ook genoeg fruit, al had dit misschien wel op een andere plaats in het restaurant mogen staan.
Zwembad: was meer dan in orde, de kinderen hebben zich heel erg geamuseerd. En ja, het water was dan wel koud, maar dit hoeft je zeker niet tegen te houden! Bar aan het zwembad: soms wel lange wachtrijen (maar dan ga je maar als er wat minder volk staat! ;-) )
Shuttlebus naar het waterpark/beach club (de chauffeurs zijn erg sympathiek, dus "hallo" en "tot ziens" zeggen kan zeker geen kwaad; ze zullen nòg zo blij zijn dat iemand "dank u" zegt voor het ritje van en naar het hotel !)
Waterpark/beach club: voldoende plaats; aanbod is ook goed: zowel voor de allerkleinsten (waterfonteintjes), als voor de actieveren (waterglijbaan met gele zwemband (6 euro voor gebruik + 14 euro waarborg die je dus gewoon terugkrijgt als je de band terug binnen geeft)
Restaurant Le Mirage (beach club): te reserveren 1 dag op voorhand via de receptie van het hotel. Eveneens in buffetvorm, maar in vergelijking met keuken van hotel: toch wel uitgebreider en verzorgder.
Animatie: voldoende aanbod, zeker ook voor de kinderen (kleine binnenspeeltuin (bij slecht weer), mogelijkheid om te kleuren, TV te kijken, elke avond mini-disco, sjoelbak, darts, karaoke, miss-verkiezing, live muziek, ...).
De kinderen vonden het echt jammer dat ze al naar huis moesten (en wij eigenlijk ook wel... ) :-)
Wij vonden het alleszins een geslaagde vakantie!

Advies: geniet gewoon van je vakantie en zeur niet te veel over details.

Datum van verblijf: mei 2014
Beoordeeld op 9 augustus 2013

We hadden dit hotel gekozen voor de grote waterpret. Hier hebben we ons een beetje aan laten vangen aangezien ons dochtertje nog maar 1,5 jaar oud was, had ze dit niet nodig. Voor de rest niets aan te merken aan de zwembaden.
Wij waren er in september 2012 (het is een late review) en dat viel tegen, want in de tweede helft van de maand kan je aan het zwembad in het hotel geen snacks meer krijgen en wij hadden toch All-in geboekt en betaald!
Het personeel aan het zwembad was erg vriendelijk, maar aan de receptie en het restaurant viel dit zwaar tegen. We mochten zelfs niet "buiten" eten. We vermoeden dat er te weinig personeel was waardoor ze extra werk hadden. We hadden speciaal gemaild naar het hotel voor een baby bedje, maar toen we aankwamen waren er geen beschikbaar. Na veel gezaag en geklaag hebben we een dag later er toch een gekregen. Ondertussen moest ons dochtertje maar op de zetel slapen. Ook kregen we geen flessen water voor de flesjes van onze dochter., nochtans all-in betaald. We moesten deze kopen. Maw, geen aanrader voor gezinnen met een babytje.
Voor de rest is het er proper en valt er niets over te zeggen, maar wij komen hier in elk geval niet meer terug. Niet het slechtste hotel, maar er zijn er veel beter.

Datum van verblijf: september 2012
HPalace, Manager van Holiday World Riwo Hotel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 27 augustus 2013

Lieve Domien,

Er zijn erg jammer dat ze niet konden genieten van hun redelijke bezoek met ons. Het hotel kan zorgen voor babybedjes, mar alleen als op het dat die beschikbaar zijn. Ook zou ik u graag informeren dat wij hebben vrij fris drinkwater, echter niet in flessen, maar in kruiken.
Ik hoop dat u nog steeds in staat om u vakantie te genieten bij ons.

Met vriendelijke groet.