Beoordeeld op 13 mei 2014

Wat een aangename verrassing/ontdekking was ons verblijf bij Karla en Herman in hun originele paradijsje El Baciyelmo. Locatie in het authentieke Trujillo en een parkeerplaats in de eigen overdekte garage waren ook grote toegevoegde waarden. De verder aangeprezen kwaliteiten die je aantreft in de andere reviews kunnen wij ook volledig onderschrijven.
Tevens gratis en voor niets vanaf ons terras aan de binnentuin de nabijheid van vele ooievaars, kleine torenvalken en zwarte spreeuwen. Vooral de vocale kwaliteiten van de zwarte spreeuwen vonden wij geweldig.
Tijdens ons 9-daags verblijf waren Karla en Herman steeds bereid het e.e.a. te verklaren/vertellen en als gevolg hiervan blijft een intense indruk van ons verblijf achter die nog lang nagalmt. Met een forse dosis heimwee herkauwen wij nu de herinneringen aan Trujillo, de avifauna van Extremadura, de excursies naar Caceres, Merida, Guadelupe en het National Park Monfrague. Eettip met stip is restaurant 'Siete'. Tijdens elk gesprek met vrienden en familie hebben wij sterk de behoefte om El Baciyelmo te memoreren.
Karla en Herman zijn El baciyelmo en nog veel meer.

Hansje & Arie Jan van Buuren

Datum van verblijf: april 2014
Beoordeeld op 10 juni 2013

Tussen eind april en eind mei 2013 de Ruta de la Plata gefietst,van Sevilla naar Santiago de Compostela en Finisterra.Vele leuke en prettige overnachtingsadressen meegemaakt,maar El Baciyelmo in Trujillo (bij Herman en Karla) was de top!Na een heerlijke nacht in een van hun zes geriefelijke appartementen wilden wij onze fietstocht vervolgen.Helaas mijn achterband bleek lek.De patio werd onmiddellijk de reparatieplaats.Met een uur vertraging gingen wij op pad.Als je nu onderweg weer last krijgt,bel mij dan,. zei Herman.Dat was niet tegen dovemansoren gezegd.Na 10 km bleek de achterband toch weer lek.Ik belde Herman en ondanks allerlei verplichtingen stond hij binnen een half uur bij ons.Fiets en fietser werden ingeladen en meteen naar de plaatselijke fietsenmaker.Dankzij Hermans uitstekende beheersing van de Spaanse taal stond de fiets om zes uur weer klaar voorzien van een nieuwe binnenband.Kostte slechts 7 euro.Dit adres van harte aanbevolen! Bovendienkrijgen fietsers 10 euro korting!

Datum van verblijf: mei 2013
Beoordeeld op 3 mei 2013

Tineke / Franneke

Wat moeten wij nog toevoegen aan alle lovende <terecht> beoordelingen, die men reeds geschreven heeft.
Een heerlijke plek om te vertoeven. Gastvrijheid van de eigenaren.
Ook wij vonden Trujillo een leuk plaatsje, de omgeving <natuurpark>
Merida museum enz prachtig !!

Wij sloten ons tripje af met een paare dagen Madrid.

Datum van verblijf: april 2013
Beoordeeld op 18 oktober 2012

Halverwege op een reis door Spanje van bijna 4 weken kwamen wij in een prachtig appartement in Trujillo terecht. We werden gastvrij en enthousiast ontvangen en hebben genoten van de comfortabele en sfeervolle inrichting, ons terras met uitzicht op de prachtig groene tuin.
Trujillo is een mooi, verstild stadje met genoeg bezienswaardigheden om er een paar dagen te verblijven. Wat de website vermeldt over het huis waarin de appartementen gebouwd zijn, is helemaal waar. Alles is met veel zorg, aandacht, goede smaak en oog voor detail gedaan. Het huis doet zijn naam eer aan!

Datum van verblijf: oktober 2012
Beoordeeld op 14 juni 2012

Wij zijn inmiddels meerdere malen in El Baciyelmo geweest en ieder keer was het een feest. Geweldige bedden, prachtige, ruime kamer, heerlijke tuin met een drankje onder de citroenboom, even afkoelen in het zwembadje en dan uitrusten op relaxbedden in de goed onderhouden tuin. Het stadje biedt genoeg om mooie wandelingen te maken; veel te zien. Eindelijk weer eens ooievaars met hun geklepper; je was al bijna vergeten hoe dat klonk! Je waant je ook zomaar in de middeleeuwen met al die kleine straatjes. En hier dan zonder al die storende souvenirwinkels.... De omgeving biedt een scala aan mogelijkheden voor tochten met de auto naar een natuurpark met gieren en adelaars, naar de rivier of voor avontuurlijke wandelingen met adembenemende uitzichten. Ook mooie dorpjes en stadjes in de buurt: Merida (Romeinse opgravingen), Guadeloupe (de zwarte madonna), Casseres etc. Wanneer mogen wij weer? Geerte en Ewout Schikker, Amsterdam

Kamertip: Wat ons betreft zijn alle kamers (ook echt gezien, waren we benieuwd naar) zeer de moeite waard. Heel ruim met mogelijkheid om zelf te koken of om hapjes op te warmen. Eigenlijk meer een klein appartement. Alle kamers hebben een eigen smaakvolle inrichting.
Datum van verblijf: november 2011