“Avontuur op een touwbrug”
Beoordeling van Carrick-A-Rede Rope Bridge

Carrick-A-Rede Rope Bridge
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 75,20*
Vanaf
Dagtrip met de hoogtepunten van Noord-Ierland ...
Geclassificeerd als nr. 4 van 4 dingen om te doen in Ballintoy
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
29 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Je moet er even voor wachten als het druk is, maar de oversteek op de touwbrug is een belevenis. Deze brug werd vroeger jaarlijks gebouwd door vissers die de beste plek om zalm te vangen wilden bereiken.

24 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig, zowel de wandeling er naar toe als de korte wandeling over de brug zelf waarvoor wij in de rij moesten staan.Je kunt overigens ook vlak voor de brug stoppen en weer met een omweggetje mooi teruglopen. Dan kost het niets en zie je alles ook prima.

8 augustus 2018 beoordeeld

De Carrick-a-Rede touwbrug moet je gezien en beleefd hebben om je er een idee van te vormen.
Zoals andere reizigers melden: het is er druk, en er is een systeem waardoor het aantal bezoekers per time-slot wordt geregeld. Als je vooraf bestelt, heb je dat net iets beter onder controle.
Op drukke momenten, moet je , na de wandeling naar de touwbrug, vaak tot een kwartier wachten vooraleer je de brug over mag. Het gaat meestal per kwartier in elke richting. Ik geloof dat het in de heel late namiddag / vroege vooravond al heel wat minder druk is, dus misschien wel te overwegen.
De overtocht op de brug is natuurlijk een (kortstondige) belevenis, en dan sta je op een rots die niet met het vasteland verbonden is. Langs de randen van de kliffen zie je dan de zeevogels - al dan niet op nest. Op dit schiereilandje maak je dan een korte wandeling. Heel mooi - wees je er echter ook op je hoede, en doe niets onvoorzichtig: één verkeerde beweging, en je glijdt over de rand.
Bij de planning hadden we al wel door dat dit een heel toeristische plek is, maar het is ook een unieke belevenis
Dus: DOEN!

1 augustus 2018 beoordeeld

We waren een kwartiertje na openingstijd aan de ticketbalie en konden meteen doorlopen tot aan de brug. Er wordt aan de start gezegd dat je over een goede conditie moet beschikken, maar we zagen ook heel wat puffende ouderen en zelfs minder mobiele mensen de tocht wagen. Niet vanzelfsprekend, maar mits wat hulp best te doen! na een kwartiertje op het gemakje stappen (vergeet niet van de uitzichten te genieten!) kom je in een klein wachtrijtje terecht. Er mogen max. 8 personen tegelijk de brug op en wij moesten wachten op een hele bus Japanners die de brug in de andere richting weer afmoesten. De oversteek zelf is best wel wat wiebelen, zeker als je inderdaad met acht mensen tegelijk op de touwenbrug staat. Maar niets om schrik voor te hebben, alles is superveilig! De brug brengt je naar een klein eilandje en hier moet je echt je ogen de kost geven! We namen de tijd om eens helemaal rond te wandelen en ons van tijd tot tijd ook eens gewoon neer te zetten om te genieten van de scenery. Als de zon er ook van de partij is, kleurt het water schitterend groen-blauw! Kom je eind juni, begin juli neem dan ook zeker eens de tijd om naar de nestende vogels te kijken. Wij zagen nog heel wat kleintjes gevoerd worden!

Bekijk meer beoordelingen
27 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij sliepen 20 minuten rijden van de brug, en hadden deze activiteit op woensdag gepland, woensdag daar aangekomen om 17:10, werd ons verteld dat de volgende mogelijkheid voor het passeren van de brug van 18:30 tot 19:30 was. Daar hadden wij niet zo'n behoefte aan, dus gevraagd of we ook kaartjes konden kopen voor de volgende dag. Dat was geen probleem!

Dus gelijk gedaan voor de eerste oversteek van 09:30 tot 10:30. we kwamen aan om 09:05, op 4 toeristen na die nog een kaartje moesten kopen (Wat toen nog niet kon) na was er niemand. Dus zijn we doorgelopen tot aan de brug, tijdens de 1km lange wandeling kwamen we maarliefst 4 mensen tegen!

En we waren er dus als eerste! Nog wel even moeten wachten op het personeel en dan kun je genieten van een lege brug als je er overheen loopt. Het was een geweldige ervaring.

(Op de laatste foto is de terug keert over de brug, je ziet dat de eerste routing bus bezoekers er ook al vroeg zijn, en ze laten max 280 bezoekers per uur oversteken)

Reizigers die Carrick-A-Rede Rope Bridge bekeken, bekeken ook

Ballymoney, County Antrim

In Carrick-A-Rede Rope Bridge geweest? Deel je ervaringen!