Vandaag geopend: 10:00 - 12:00, 17:00 - 19:00

Google
Aanbevolen ervaringen in en in de buurt van Chersonissos
vanaf US$ 62,15
vanaf US$ 45,20
vanaf US$ 152,55
Entreebewijs Aquaplus
10 beoordelingen
vanaf US$ 30,51
Beoordeeld op 5 september 2019 via mobiele applicatie

Heel vriendelijk contact via telefoon. Afspraak is afspraak. Fiets wordt netjes gebracht en opgehaald. Had een elektrische Cube gehuurd, was goed afgemonteerd met xt en een goede accu. Helm, slot en gemonteerde spd pedalen waren gratis. Een aanrader als je wilt fietsen op Kreta.

Datum van activiteit: september 2019
Beoordeeld op 27 oktober 2018

Hier naar toe gegaan met de intentie om een aantal dagen 2 racefietsen te huren en daarbij een dag ook MTB's te huren en een MTB tocht te doen. Er werd een beetje vaag gedaan of de mtb tochten nog door gingen die week dus uiteindelijk geen tocht gedaan.
Er waren helaas geen 2 racefietsen of 2 gravelbike's in de juiste maat beschikbaar en daarom een gravelbike en een racefiets gehuurd. Omdat de afstand zadel-stuur te groot was gevraagd om een kortere stuurbocht te plaatsen. Eerst werd dat geweigerd, maar toen ik zei dat de hele huur dan niet door ging was het ineens geen probleem. Blijkbaar wilde hij eerst weten dat we serieus waren want vanaf dat moment was hij ineens heel behulpzaam.
Bij de huur kregen we reservebanden, slot, achterlampjes en gereedschap mee. Ook konden we een helm en bidon lenen als we dat wilden.
Het was geen probleem om spd pedalen te monteren.
De twee fietsen hebben we 5 dagen gehuurd voor €200,=, het waren prima fietsen. De fietsen waren goed onderhouden en schakelden perfect. Ook de remmen waren goed afgesteld( schijfremmen liepen niet aan).
De fietsen werden aan het eind van de huurperiode opgehaald, keurig op tijd en prettig want we zaten best een heel eind lopen van de verhuurder. Achteraf stopt de stadsbus vlak bij de verhuurder, stap uit bij halte Lyttos en dan de weg af lopen naar het complex.
Eind oktober fietsen op Kreta is heerlijk omdat het dan niet te warm is. Let wel op dat het rond 18.30 uur al donker wordt en dat de meeste wegen niet of slecht verlicht zijn. Het is aan te raden om verlichting mee te nemen want de wegen zijn niet erg best en in combinatie met de ontbrekende straatverlichting is het dan wel een erg grote uitdaging om te fietsen.

Datum van activiteit: oktober 2018
Beoordeeld op 31 juli 2018 via mobiele applicatie

Echte aanrader, Stelios is een super gids. Het materiaal is ook prima in orde (Canyon Neuron MTBs). Klimmen tussen de geiten bij adembenemend uitzicht en vers fruit van de bomen onderweg. Stelios verteld tussendoor veel over de omgeving. Met op het einde een lekkere lunch met allerlei griekse lekkernijen. Het was 30+ graden maar deze bergafdaling (Lasithi Descent tour level 3) was prima te doen aangezien het in de bergen in combinatie met veel afdalingen toch koeler was.

Datum van activiteit: juli 2018
Beoordeeld op 13 mei 2018 via mobiele applicatie

De level 3 tocht was relatief makkelijk voor een geoefende fietser, maar meer dan de moeite waard door de gids die zijn talen goed sprak en veel over de omgeving wist te vertellen. Een absolute aanrader!

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 6 mei 2018

Vanaf het moment van contact leggen is er een positief gevoel. Stella was telefonisch duidelijk over wat te verwachten. Ook de beschrijving van materiaal klopt bij de realiteit.

Tour zelf was een “level 3”. Had graag een level 4 gedaan, maar die geven ze weinig. Deze tour goed te doen voor een ervaren rijder. 58km, 700hm. Leuke up- en downhills. Geen singletracks. Veel boeren weggetjes vaak met shotter.

Ik werd keurig op tijd bij hotel opgehaald door Stelios, die ook de gids was. Sympathieke kerel, spreekt goed Engels en Duits. Wat ik kon waarderen is dat hij de ruimte geeft om op eigen tempo te dalen en te stijgen. Je hoeft niet achter hem te blijven. Hij geeft aandacht waar nodig is, in dit geval achterin.
Verzorging is prima, eten de drinken. Stelios maakt foto's onderweg die je als goed is later ook weer gemaild krijgt. Altijd leuk wat actiebeelden. Ook vertelt hij regelmatig wat over bezienswaardigheden onderweg.

Samengevat een leuke en vermakelijke dag gehad. Als ik terugkom naar Kreta bel ik ze zeker op. En zal dan vast vragen of er een Level 4 is. ;-)

Datum van activiteit: mei 2018