Beoordeeld op 29 februari 2020

Heerlijk kleinschaliger resort met alle (!) kamers uitzicht op zee en alle kamers met een jacuzzi op het balkon. De a la carte restaurants zijn top, het buffetrestaurant was voor het diner wat minder. Maar over smaak valt niet te twisten dus dit is persoonlijk. Het nivo van de bands/muziek 's-avonds is erg goed. Iedere dag zijn er verschillende yogaklassen en andere activiteiten; er zijn genoeg bedden dus handdoek leggen was niet aan de orde toen wij er waren. Als je interesse hebt in dit hotel, meld je dan ook aan op de Akumal Beach & Wellness Resort - Friends facebookgroep. Hier krijg je veel tips van. Een enorme pré is de baai pal voor de deur waar je heerlijk kunt snorkelen en met wat geluk zeeschildpadden aantreft. Akumal Centrum is op loopafstand. Voor ons was Corinna van PR een superhulp. Toen we een huurauto wilden, had zij het in 3 minuten voor ons geregeld. Top.

Voor ons waren de mindere punten : het sofabed. Voor onze dochter van 17 was dit toch niet echt heel comfortabel ondanks dat het 'matras' zonder problemen een keer omgeruild is (de eerste had een kuil) . Een jonger (lichter) kind kan hier overigens wel prima op slapen. En wij vonden 20 USD voor gebruik van een minisauna en hammam echt teveel geld. Je verwacht dat dat inclusief is bij zo'n resort.

Overall een topvakantie ! Een groot compliment voor al het attente en aardige personeel waarvoor niets teveel is.

Kamertip: Kamers in Gebouw 3 en 4 zijn het rustigst en liggen echt bijna pal aan het strand.
Datum van verblijf: februari 2020
ABBWR, Guest Relations Manager van Akumal Bay Beach & Wellness Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 1 maart 2020

Beste Gessien,

Wij willen u ten eerste graag bedanken voor het kiezen van deals uw vakantiebestemming.

Wij zijn ontzettend blij om te lezen dat u van uw vakantie in ons hotel heeft genoten en daarnaast danken wij u voor de positieve feedback over uw verblijf in Akumal Bay.
Wij hopen dat in Akumal bay beach and wellness , “uw huis onder de zon” uw perfecte vakantie bestemming heeft gevonden.

Beoordeeld op 25 februari 2020

Wat een mooi resort gelegen aan de Caraïbische zee. Alle kamers hebben zeezicht. Ik raad de tuinkamers aan. deze hebben veel meer buitenruimte dan de standaardkamers. Personeel is erg aardig en wil alles voor je doen. Onze kamer beviel ons niet, we kregen zonder commentaar een andere kamer. Om het ongemak goed te maken kregen we een massage en een late checkout aangeboden. Nathalie was een zeer goede hulp. Was er niets minder natuurlijk wel. Het buffetrestaurant was niet goed. warme gerechten te koud, koude gerechten te warm. De a la carte waren beter, maar een kleine keuze, moeilijk om te zien of gerechten varkensvlees bevatten. Voor het eten hoef je hier niet naar toe te gaan. Hier kan dit resort nog een grote stap maken. Strand was oké. maar wel openbaar. het was mogelijk dat mensen pal naast je bedje kwamen zitten. Maar verder alles oké en voldoende bewaking. Mijn complimenten voor Carlos Olarte, hij noemt zichzelf butler maar is meer een supergastheer .

Kamertip: tuinkamers hebben een groot terras.
Datum van verblijf: februari 2020
ABBWR, Guest Relations Manager van Akumal Bay Beach & Wellness Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 februari 2020

Beste Len,

Beoordeeld op 18 februari 2020 via mobiele applicatie

Onze 12 dagen vakantie in dit tophotel ABBWR waren gewoon fantastisch. Met super lekker eten, een prachtige omgeving en heel mooie accommodaties heeft dit hotel héél veel troeven. De staf en al het personeel doen heel goed hun best om je reis super te maken. De vele bars met lekkere coctails moet je zeker uitproberen. Vooral de beachbar met Oscar en zijn 'Oscarspecial ' zijn super. Ook het animatieteam wil ik zeker bedanken en in het bijzonder Fernanda Rodriguez. Een top madam.
Naar dit hotel kom ik met veel plezier terug....

Datum van verblijf: februari 2020
ABBWR, Guest Relations Manager van Akumal Bay Beach & Wellness Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 18 februari 2020

Beste ,

Beoordeeld op 16 februari 2020

Een heerlijk hotel, direct aan het strand. Voor je in de zee (aan de linkerkant van het hotel) ligt een klein rif waar je kunt snorkelen. Iets verder lopen vind je de schildpadden (wel vroeg opstaan anders zijn ze al in dieper water en dat is afgezet). De staf doet er alles aan om je het naar de zin te maken. De services in het algemene restaurant, snackbar en strand is meer dan prima. Er zijn (hoera) ook meer dan voldoende bedden op het strand, dus handdoek leggen wordt amper gedaan. Er zijn vier specialiteiten restaurants, waar het eten van goed (steakhouse) tot fantastisch (Gourmet) is. Maar ook het eten in het buffet restaurant is van uitstekende kwaliteit. Bij cocktails maken doen ze niet moeilijk, niks B-kwaliteit drank maar gewoon de A merken.
De kamer is wat simpeler, en wat een beetje vreemd is, is dat er geen echte badkamer is. De douche en de wc hebben beide een eigen deur, maar die is deels open, want voor de wc niet altijd even prettig is.
Het entertainment is minimaal wat wij als heel erg prettig ervaren hebben. Je kon meedoen aan volleybal, paddelen of aquagym gedurende de dag, maar er werd nooit gezeurd. 's avonds trad er een live band op en na 11 uur kon je naar de disco, maar die hoorde je helemaal niet. Kortom een echte aanrader.

Datum van verblijf: februari 2020
ABBWR, Guest Relations Manager van Akumal Bay Beach & Wellness Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 17 februari 2020

Beste Lea,

Beoordeeld op 29 januari 2020

Wij hebben het geweldig gehad in dit hotel en weten werkelijk waar niet hoe we dit ooit nog gaan overtreffen. Het strand, de kamer, het eten, de mensen, het is allemaal geweldig.
Bij het snorkelen zijn we ongeveer iedere dag zeeschildpadden tegen gekomen, alsook roggen en barracuda's.
Op het strand worden ook drankjes geserveerd; ideaal!
In de lobby zijn iedere avond bandjes, vooral de band op zaterdagavond is geweldig! Er wordt wel voornamelijk veel Amerikaanse muziek gespeeld i.v.m. de vele Amerikaanse gasten. Wat ons betreft had dat meer Mexicaans of salsa mogen zijn; voor dat sfeertje kom je nu eenmaal!
De kamer is ook geweldig en heerlijk ruim. En een jacuzzi voor twee personen op je balkon met zicht op de Caribische Zee; hoe mooi wil je het hebben!
Het eten is ook echt van goede kwaliteit, niets op aan te merken.
De mensen van het hotel zelf zijn supervriendelijk en behulpzaam. Filiberto achter de receptie is een toppertje, maar ook alle anderen in de bediening en elders verdienen een pluim.
Dus mocht je overwegen dit hotel te boeken: doen!

Kamertip: Op de eerste etage heb je een mooiste zicht op de zee. En dan vooral in gebouwen 3 en 4, dus de kamernummers 3100 - 4100.
Datum van verblijf: januari 2020
ABBWR, Guest Relations Manager van Akumal Bay Beach & Wellness Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 januari 2020

Beste Heidi,