Beoordeeld op 31 oktober 2016

We zijn pas terug van 2 weekjes vakantie in dit schitterend resort! Wij hadden gekozen voor de penthouse suite. Dit is zeker zijn geld waard. Luxueuze duplex met jacuzzi op de dakverdieping met uitzicht op de jungle. Mooie vogels en dieren gezien.
Op het strand een voorbehouden gedeelte waar steeds voldoende ligzetels waren. Dus nooit vroeg opstaan om een stoel te reserveren. Nadeel is wel dat je met een treintje naar het strand moet alhoewel er voldoende treintjes zijn en je nooit lang moet wachten. Je kan ook altijd gebruik maken van de voorzieningen in het BP Akumal hotel waar we enkele malen geluncht hebben zodat we niet over en weer moesten om te lunchen. Wij gingen daar ook regelmatig zwemmen in het mooie zwembad.
Wat het eten betreft dit was uitstekend. Wij hebben via de app op de eerste avond al onze reserveringen voor diner gemaakt voor de à la carte restaurants en in de loop van de vakantie de nodige wijzigingen aangebracht zonder problemen. Wij zijn slechts 2 maal in het buffetrestaurant gaan dineren dat trouwens ook voortreffelijk is. Niet te vergeten dat het op zaterdag galadiner is met kreeft à volente! Onze voorkeur ging uit naar het Arlequin restaurant in de GB Akumal. Maar ook de à la carte restaurants van BP Sian Ka'an zijn ongelofelijk goed. Probeer zeker ook enkele restaurants van BP Coba en BP Tulum. Allemaal zeker de moeite waard! In BP Tulum kun je dagelijks naar de show van de dolfijnen gaan kijken. Super! Wij hadden nog nooit in een resort met een eigen Dolfinarium geweest!
In het hele resort heb je internetverbinding. Leuk op het strand te zitten en naar je Belgische radiozender te kunnen luisteren.
Wat het beste was van dit resort is het ongelofelijk vriendelijk personeel. Altijd lachen, altijd behulpzaam, niets is voor hen te veel. Excellente!!!

Kamertip: Penthouse is een aanrader
Datum van verblijf: oktober 2016
RRPPSIANKAAN, Public Relations van Bahia Principe Luxury Sian Ka'an, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 november 2016

Dear guest:

Thank you for your kind review which you have shared with other travelers. We appreciate that you took the time to remember us. Your experience is a true testament of the dedication of our staff to ensure that you have all the necessary ingredients for an unforgettable vacation.

As we love to receive the positive comments, we also are taking notes about the things that we can improve and make it better for our guests.

It would be our pleasure to host you again.

Kindly Regards,

Lucero Alvarado
Luxury Bahia Principe Siankaan Don Pablo Collection

Beoordeeld op 12 oktober 2016 via mobiele applicatie

Voor de derde keer dit resort bezocht en kan niets anders dan positieve dingen vertellen.
Alles prima in orde. Zowel de kamer,de service van al het personeel,de vriendelijke bediening. De verschillende restaurants zijn zeker een bezoek waard.
Wat ook héél leuk is dat je overal internet hebt en dat er ook een app is waar je alles kan regelen.
Tot de volgende keer.

Datum van verblijf: oktober 2016
Reistype: Reisde alleen
RRPPSIANKAAN, Publieke relaties. van Bahia Principe Luxury Sian Ka'an, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 oktober 2016

Beste gast,

We zijn blij om te lezen dat je een geweldige tijd gehad in ons hotel, heel erg bedankt voor ons te kiezen voor uw vakantie.
Het is zo leuk voor ons om te lezen dat u genoten van onze faciliteiten, locatie en goede service.
Het zal geweldig zijn om je weer te verwelkomen en geven u de goede service die u al kent.

Vriendelijke groeten,
Zohar Silva
Luxury Bahia Principe Sian Ka'an Don Pablo Collection

Beoordeeld op 23 augustus 2016

We bezochten het hotel voor 10 dagen in december. De kamers zijn erg verzorgd, de bediening is uitzonderlijk goed. Het kerstdiner verdient een pluim! Heerlijke gerechten, en heerlijke chocolade. Als Belg heb ik, behalve in België, nooit zo een goede chocolade gegeten. Het private strand, enkel voor volwassenen, is klein, maar goed onderhouden. Ook hier is de bediening prima! Het is zalig om te kijken naar de duikende pelikanen en de fregatten die overvliegen! Wat een prachtige fauna! De sashimi in het Aziatische restaurant is een echte aanrader! Indien je lang genoeg op voorhand reserveert, is er steeds plaats. De tuinen zijn prachtig om in te wandelen. De golf is goed onderhouden. Golf is echter niet gratis daar men verplicht een dure buggy dient te nemen. Echter, prijs-kwaliteit wel de moeite waard! Binnen Sian Ka'an is de wijn en drank erg goed. Men dient goede kwaliteit en goede merken op. Echter, als gast van Sian Ka'an kan men ook eten en drinken in de andere resorts. Wij merkten op dat de drank daar van mindere kwaliteit is. Een pluim ook voor de vers gemaakte speciale koffies iedere avond! Heerlijk! Tijdens het ontbijt werden wij meestal bediend door Mirian. Zij is zeer goed, en professioneel in haar job! We voelden ons altijd zo welkom! Verder is het treintje/busje dat je naar de verschillende resorts en naar het strand brengt een grote meerwaarde. Wij waren al volop aan het plannen om terug te gaan, toen we de laatste dag echter merkten dat er een trui gestolen was in de kamer. De trui lag heel zeker op de zetel. Gezien het warme weer hebben we die nooit aangehad gedurende ons verblijf. Hij is dus zeker gestolen. Wij hebben dit gemeld aan het management maar dit werd, jammer genoeg, heel slecht afgehandeld. Men was niet vriendelijk, men deed alsof men ons niet geloofde, de politie werd gestuurd om dit vast te stellen, wij dienden onze pas gepakte koffers terug helemaal leeg te maken, en werden zelfs verzocht om de kluis open te maken om te zien of wij daar de trui niet verstopt hadden. Na afloop had het management ons verteld ons verder op de hoogte te zullen houden. We hebben echter nooit nog iets vernomen. Niemand heeft zijn verontschuldigingen aangeboden of een vorm van compensatie, al was het maar een drankje... Hierdoor zijn we na zo een mooie vakantie, toch met een slecht gevoel naar huis gegaan. Heel erg jammer...

Datum van verblijf: december 2015
RRPPSIANKAAN, Public Relations van Bahia Principe Luxury Sian Ka'an, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 25 augustus 2016

Dear Guest:

We really appreciate you taking the time to send your valuable comments about your stay with us as it helps to maintain the quality at the hotel.

Regarding the situation described please kindly excuse us for this unfortunate experience. We aim to provide excellent service to our customers. Security is a priority in our company that is why there is a strict protocol in order to avoid any mishap for all of our customers. Indeed all our employees are searching at each output, in order to guarantee the safety and security of all our customers in the resort.
All your observations have been forwarded to the General Management of the resort as the guests satisfaction is our priority and rest assured we will be constantly striving to the excellence in our services.

We hope to have the opportunity to change your perception in the future as we believe you will enjoy our new services.

Sending you our best regards,
Zohar Manuel Silva
Luxury Bahia Principe Sian Ka’an

Beoordeeld op 13 juli 2016 via mobiele applicatie

Dit gedeelte van het gigantische Bahia Principe-resort is adults only wat sowieso al een rustigere omkadering inhoud, maar dit in combinatie met een gigantisch golfterrein ernaast en quasi enkel te bereiken vanuit de andere resorts met het 'treintje' via de eigen brug over de snelweg verzekert de vermoedens.

Als je de deur van je verblijf de eerste maal opent, valt je mond evenzeer open van de ruimte die de suite te bieden heeft. Dit een kamer noemen is zwaar onder het niveau van de luxe, ruimte en comfort die aangeboden wordt. Iedere suite kan ook gebruik maken van een butlerservice, zelfs de gordijnen worden iedere avond gesloten door het personeel. Sommige suites hebben zelfs een eigen jacuzzi.

Aan het zwembad vind je gegarandeerd een vrije ligzetel en het personeel komt regelmatig langs om de nodige drank aan de man en vrouw te brengen.

Over het restaurant en de eetgelegenheden kan ik heel kort zijn: geweldig!!! Het buffet is overweldigend, de keuze grenzeloos, het eten grandioos, en geen twee avonden zijn dezelfde. Bij het aanbieden wordt iedere bezoeker naar zijn of haar plaats begeleid en zorgt uw ober dat de glazen steeds gevuld staan met uw wensen, maar ook dat geen enkel leeg bord een storend element is.

Toch ook een speciale vermelding voor het personeel: deze is supervriendelijk, enorm behulpzaam en dit alles met de grote glimlach, van het onderhoudspersoneel tot het management.

Verder is algemeen geweten dat de Bahia Principe-keten een heel goede reputatie geniet, zeker in Mexico. Het resort ligt er ten allen tijde netjes bij, rekening houdend met de natuur in al zijn glorie waar men terecht fier op is en kan sponsoren via hun wildlife foundation.

Kort samengevat: luxe op alle vlak, genieten ten top, ook culinair ...

Datum van verblijf: juni 2016
RRPPSIANKAAN, Public Relations van Bahia Principe Luxury Sian Ka'an, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 juli 2016

Dear guest,

Thank you for choosing us for your vacation destination. On behalf of our entire staff it was a pleasure, and we value the opportunity to serve you.
We really appreciate you taking the time to send some valuable comments about your stay with us. The comments and suggestions we receive from our guests are very important to maintain the quality at our hotel.
We would be delighted to welcome you again in the future, we hope this was not the last time you visit us.

Kind Regards from the Mexican Caribbean,
Analí Barboza
Luxury Bahia Principe Sian Ka'an Don Pablo Collection

Beoordeeld op 21 december 2015 via mobiele applicatie

Voor ons was het ondertussen de derde keer...
Eerst Akumal (heerlijk!!), dan Tulum (goed) en deze keer Siaan Ka'an.
Deze steekt er met kop en schouders bovenuit!
Fantadtische ervaring! Genoten tot en met! Niets is teveel!
A la carte restaurants elke dag. Rustige omgeving. Heerlijke sushi bar. Prive strand met bediening... Verwennerij tot en met!

Datum van verblijf: mei 2015
RRPPSIANKAAN, Public Relations van Bahia Principe Luxury Sian Ka'an, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 22 december 2015

Dear Nathalie,

It is a great honor to read such nice comments regarding our services, staff and facilities as yours!
We always enjoy giving our best to pamper our guests and make from every minute of their stay with us something memorable; by reading your comments we feel encouraged to keep up the good work with a big smile.

Thank you for your comments; we look forward to welcome you back very soon!
Best Regards,
Irving Torres