“Wijnproeverij de moeite waard van een bezoek.”
Beoordeling van Grampsas Winery

Grampsas Winery
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 dingen om te doen in Lagopodo
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
31 mei 2018 beoordeeld

Aan de buitenkant lijkt het een gewone boerderij. Binnenin krijg je een rondgang van een 10 -15 minuten, waarin in een rap tempo uitleg wordt gegeven van het wat en hoe. Wel goede, kernachtige informatie en er is gelegenheid tot het stellen van vragen. Daarna krijg je drie wijnen en kleine minihapjes voorgeschoteld, ook weer met de nodige toelichting. Erg leuk om te proeven. Tot slot kun je uiteraard de wijnen kopen, ook rosé. Niet de goedkoopste wijn, maar wel leuk om een paar flessen te kopen als souvenir. Voor de rondleiding wordt ongeveer 2 euro pp. gevraagd.

29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als wijnliefhebbers zijn wij hier spontaan naar toe gereden. Wat een leuke ontdekking, omdat het vroeg in het seizoen was, was er verder niemand. Prettig verwelkomt en een rondleiding met uitleg gehad, het is een klein bedrijf dus die rondleiding was zo gebeurt, daarna proeverij gehad met 4 soorten wijnen met een plankje met hapjes ( kosten zijn 5 Euro pp). Je proeft de passie en liefde terug in de wijnen. Zeer aangenaam verrast over de goede kwaliteit. Uiteindelijk 2 fessen rood en 1 fles dessertwijn meegenomen. Zijn dan ook heel benieuwd hoe deze thuis zullen smaken!

17 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit wijnhuis bezocht zonder reservering vooraf.
We werden gastvrij ontvangen door een van de twee eigenaren.
Eerst kregen we een rondgang door de kleine fabriek met uitleg over het proces.
Zij produceren +/- 45000 flessen voor Zakynthos en export o.a. naar Duitsland, Engeland en VS.
De pluk vindt plaats in de maanden augustus en september.
Na de uitleg kregen we diverse wijnen te proeven. Een droge witte, een droge rose, een droge rode en als laatste een zoete rode wijn.
De witte was een mooie frisse en fruitige wijn met een korte afdronk, prima.
Ook de rose was prima.
De rode wijn verraste ons zeer. Wat een mooie ronde volle wijn. Zonder tannines en een prima afdronk.
Ook de zoete rode deed het prima als dessertwijn. Niet te zoet. Krentjes!
De proeverij werd ondersteund met lokale lekkernijen o.a. kaas, brood en tomaatjes.
Al met al een zeer leuke proeverij in dit mooie wijnhuis.
Aanbevelenswaardig!
Efcharisto poli Grampsas.

10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn hier spontaan langs gereden en werden bij aankomst direct vriendelijk ontvangen. Na een rondleiding met bijbehorende uitleg over het al lang bestaande familiebedrijf mochten we de wijnen proeven. Verrassend hoe goed men hier is in wijn maken! Even iets anders dan de bekende Franse, Italiaanse of Zuid Afrikaanse wijnen maar zeker zo lekker!

Bekijk meer beoordelingen
4 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn hier vandaag spontaan naar toe gereden via google maps.. ging super..
Eenmaal aangekomen(waren maar met 2en..)maar jongeman kwam ons meteen vriendelijk begroeten. Kregen een kort en bondige rondleiding.. toen een kleine proeverij van 4 verschillende wijnen.. en een plankje kaas/rozemarijn.. alles correct en prettig uitgelegd.. we wilden graag een glas bestellen..toen kwam hij spontaan met suggestie...echt heerlijk was hij ook.
Toen nog de rode wijn van de proeverij een glaasje van besteld..heerlijk in de tuin onder de druiven zitten genieten..
2 flesjes wijn gekocht.. en weer door gereden naar volgende bestemming.. voor ons een leuke ervaring.. ook omdat er niks gepland was.. wel aan te raden bij meer dan 2 personen...te reserveren... echt een leuke trip om te doen in de namiddag....

Reizigers die Grampsas Winery bekeken, bekeken ook

In Grampsas Winery geweest? Deel je ervaringen!