“Bezoekje waard”

US$ 40,00*
Vanaf
Prison Island halve dagtour vanuit Zanzibar
Geclassificeerd als nr. 5 van 26 dingen om te doen in Stone Town
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben onze trip via ons bungalow geboekt...
Met zijn tweetjes hebben we Prison Island in combinatie met Sandbank Picnic gedaan.
Kosten 2 excursies, exclusief tips, $135,-.
(aan boord was nog 1 gast met haar gids)

We hadden een leuke gids genaamd Mohamed die ook eerder met ons mee ging en die veel kon vertellen. Pluspunt is dat hij ook een klein beetje Nederlands sprak.

Ze doen hun best om de beestjes (niet inheemse land schildpadden) te verzorgen. De verzorging van de beestjes kan altijd beter... maar ja als je ziet hoe de mensen hier leven hebben de beestjes het zeker niet slecht! Zoals hier beweerd word!

Op de zandbank hebben we heerlijk gegeten! En het was leuk (niet spectaculair) om te snorkelen.

18 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is absoluut de moeite waard om heen te gaan. Maar zoek een goede gids of lees vooraf het een en ander over de slavernij aan de oostkust van Afrika en de invloed van de Omani, Brittenen Duitsers op deze eilandengroep.
Voor het zwemmen en snorkelen wel heel erg de moeite waard geweest. Dus ga... maar met de juiste (gemotiveerde) begeleiding.

2 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer toeristisch eilandje. Je vaart per bootje en dan Kun je voor 2 uur het eilandje verkennen. Er is een gevangenis waar vroeger de slaven zaten, waar nog geen werk voor was. Er zit nu ook een restaurant . Verder zitten er grote reuze schildpadden in een afgesloten gedeelte. Je kunt ze eten geven en aanraken. Super mooi zandstrand met mooi blauw water.

27 maart 2018 beoordeeld

Prison island is je geld niet waard.

De reuzenschildpadden zijn ingevoerd en oorspronkelijk niet van Tanzania.
Arme dieren, de jonge schildpadden worden 10 jaar opgesloten met 15 samen op 4m².

Het ligt er VOL met uitwerpselen die ze proberen te verdoezelen door er groenten (voer voor de schilpadden) op te strooien. Ik heb dit zoals vele andere toeristen ondervonden door er in te wandelen.

Als je binnenkomt hangt er een bord waarop staat dat men de schildpadden niet mag voederen of aanraken. Toch geven ze je bij het binnenkomen voedsel om aan de dieren te geven en wordt er niets gezegd als toeristen gaan ZITTEN op die arme schildpadden.

het eiland zelf stelde ook bitter weinig voor. Van die gevangenis blijft er niets over het heeft zelfs nooit echt gediend als gevangenis voor slaven of gevangenen.

Niets te beleven behalve dierenmishandeling.

Bekijk meer beoordelingen
23 maart 2018 beoordeeld

mooi wit strand ,de reuzenschildpadden zijn echt de mooite waard. Eilandje om op te relaxen, we hebben er ook heel lekker kunnen eten tussen de sierpauwen met hun kleintjes.

Reizigers die Prison Island - Changuu Private Island bekeken, bekeken ook

Stone Town, Zanzibar City
Zanzibar, Zanzibar Archipel

Stone Town, Zanzibar City

In Prison Island - Changuu Private Island geweest? Deel je ervaringen!