Beoordeeld op 6 juli 2018

We hebben 4 jaar geleden ook voor een aantal nachten geboekt in Ruaha River Camp. We zaten toen aan de andere kant van het camp, met het restaurant op de kopjes.Het is even een steile klim naar boven maar het uitzicht is daar echt geweldig! Op de rotsen spelen de Hyraxen en daar kun je naar blijven kijken. We hadden een cottage vlak bij de rivier daar en het uitzicht was echt heel mooi met aan de andere kant van de rivier soms olifanten, giraffen en waterbuck. Ik geef dit deel van de lodge 5 sterren.

Deze keer zaten we aan de andere kant, met restaurant vlak bij de rivier. Voor de lounge, vlak bij het water, was elke avond een kampvuur waar je voor het eten wat kon drinken. Op 10 meter afstand is er een soort Hippo-pool waar steeds een stuk of 10 Hippo's bijeenkomen. Prachtig om te zien, vooral de interacties tussen de dieren en de geluiden die ze maken. Dit maakte de teleurstelling dat we niet aan de andere kant zaten weer een beetje goed.
Het uitzicht vanaf de cottage (nr 18) was mooi maar minder dan onze eerdere cottage (4 of 5).
De eerste keer werd er na het diner gevraagd of en zo ja hoe laat je koffie bij je tent wilde. Dat werd deze keer niet gevraagd maar het was geen enkel probleem toen we er zelf om vroegen. Het is een absolute aanrader: vroeg opstaan en (uiterlijk) om 6:30 uur aan de koffie als de zon op komt en de vogels gaan fluiten!

Kamertip: cottages met lage nummers (hilltop restaurant)- prachtige uitzicht van zowel eigen veranda als de lounge.
Datum van verblijf: juni 2018
Beoordeeld op 18 augustus 2017

Ruaha River Lodge ligt schitterend meteen aan de Ruaha River waar de dieren komen om te drinken. Vanaf je porch zie je olifanten, nijlpaarden, impala's etc. etc.
De banda's zijn luxe en de service en het eten zijn prima.
Wij hadden Abraham als gids, in één woord super!

Kamertip: Wij hadden Banda nr. 10B, prima gelegen.
Datum van verblijf: augustus 2017
Beoordeeld op 25 oktober 2016 via mobiele applicatie

Zo mooi, zo vriendelijk de medewerkers. Prachtige natuur en prachtige dieren.

Accommodatie was top. Na drie weken in een arm dorpje gezeten te hebben was dit precies wat we nodig hadden. Warm water om te douchen, heerlijk eten en helemaal tot rust komen.

Datum van verblijf: november 2015
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 9 februari 2016

Prachtig gelegen aan de rivier waar genoeg wild komt om te drinken. In de nacht hoor je de nijlpaarden en het lichte gebrom van de olifanten. De "kamer" is enorm met een luxe groot bed een zithoek en een super grote badkamer. Tijdens het eten wederom genoten van de vele dieren die hier komen drinken. Een echte aanrader om hier te overnacht mede door het vriendelijke personeel.

Datum van verblijf: maart 2015
Beoordeeld op 19 november 2015

Prachtige cabin aan de oever van de rivier, waar je bijna struikelt over de dieren.
Alles komt op een steenworp afstand drinken. Het lijkt ons geen probleem om een hele dag, met een boek en een glas binnen bereik, op de veranda te zitten en al het andere in de wereld eens even te vergeten.

Kamertip: Alle cabins zijn ongeveer hetzelfde gesitueerd
Datum van verblijf: oktober 2015