“Uitdagende hike maar de moeite meer dan waard”
Beoordeling van Mount Toubkal

Mount Toubkal
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 147,04*
Vanaf
Private 2-daagse Mount Toubkal Trek vanuit ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 3 dingen om te doen in Imlil
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor jonge kinderen, Activiteiten voor oudere kinderen, Voedsel te koop
30 mei 2018 beoordeeld

Met een gids in alle vroegte omhoog om de brandende zon te vermijden. Goede schoenen en must, verder geen bijzonder materiaal nodig. Prachtige uitzichten!

14 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor ons, gewend aan het vlakke Nederland, een pittige tocht. Maar de beloning is schitterend. De uitzichten over het Atlas gebergte.
Wij hebben een 6 daagse trektocht gedaan en vonden het prachtig!

20 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

's Ochtends om 5u vertrokken vanuit de refuge aan de voet van de Toubkal op 3200m voor de beklimming. Gestart in volstrekte duisternis, enkel mogelijk met gids! Rond 6u15 werd het licht, prachtig! Om 9u stonden we op de top. Onze drie kinderen (14, 12, 10) hadden geen enkel probleem om de top te bereiken.
In augustus is het niet koud maar lange mouwen en lange broek wel aan te raden.

8 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Fantastisch! Pittige klim, maar wat prachtig! Vooral dag 2, toen was het in de sneeuw en ijs alleen nog maar om hoog. Bovenop een fenomenaal uitzicht!

Bekijk meer beoordelingen
25 februari 2017 beoordeeld

Mooi doel voor een tocht in de Hoge Atlas. Standaard doe je dit in 2 dagen. de 1e dag van Imlil naar de Toubkal hut op 3200 meter hoogte, waar je overnacht. De 2e dag naar de top en terug naar Imlil. Vooraf acclimatiseren is wel aan te raden, bijvoorbeeld door een korte trekking van 2-6 dagen. Voor de tocht zijn goede bergschoenen en in de winter stijgijzers noodzakelijk. Ook raad ik stokken aan. Dit kun je allemaal huren in Imlil.

Ik liep deze winter in 4 uur en 45 minuten naar de top vanaf Imlil en in 3 uur 15 minuten terug naar Imlil. Het kan dus wel in 1 dag, maar dat is alleen voor geoefende trailrunners en bij gunstige weersomstandigheden.

Reizigers die Mount Toubkal bekeken, bekeken ook

Marrakesh, Regio Marrakech-Tensift-El Haouz
Ourika, Regio Marrakech-Tensift-El Haouz

Regio Marrakech-Tensift-El Haouz, Marokko
Ourika, Regio Marrakech-Tensift-El Haouz

In Mount Toubkal geweest? Deel je ervaringen!