Beoordeeld op 20 augustus 2017 via mobiele applicatie

Kleinschalig hotel met Europese luxe in een afgelegen bergdorp. De Zwitserse eigenares heeft dit van een ruïne opgebouwd met lokale mensen en met vooral veel handenarbeid. Zeer smaakvol afgewerkt en ingericht. Gezellige sfeer. Diverse terrassen met prachtige vergezichten op de Atlas. Zeer behulpzaam personeel. Speciale dank aan Samra, de vrouw des huizes die een bijzonder goede kokkin is. Aanrader!

Verbleef: augustus 2017, reisde met familie
Beoordeeld op 26 december 2016

Douar Samra is een authentieke en sfeervolle plek waar je tijdens de gezamenlijke avondmaaltijd de leukste ontmoetingen hebt. De kamers zijn supersfeervol en knus en de tuin heeft allerlei mooie plekjes om te genieten van de prachtige omgeving. Het dakterras is ook super. Dit is absoluut de meest bijzondere plek om vanuit Imlil de Atlas te verkennnen.

• Verbleef: december 2016, reisde met een partner
Beoordeeld op 15 juni 2016 via mobiele applicatie

Aparte ligging midden in dit kleine dorpje. Auto boven aan de weg laten staan, en zelf naar beneden lopen. Is even zoeken. Je bagage wordt met de ezel heen en weer gebracht.
Leuke en verrassende accommodatie. Zeker een aanrader, slapen in de boomhut.
Ontbijt en diner heerlijk en goed verzorgd.
Super enthousiaste eigenaresse.

Verbleef: mei 2016, reisde met familie
Beoordeeld op 13 juni 2015

Imlil is een toeristische plek in de Hoge Atlas. Hét vertrekpunt voor een beklimming van de Toubkal (de hoogste berg van Noord-Afrika >4000m) en een prima stek voor heel wat wandeltochten. Tamatert is een klein, authentiek, vuil dorpje even boven Imlil. Er is geen asfaltweg naar het dorp. Met een ezeltje komen ze jouw bagage halen en via de rotsen daal je af naar het dorp. Douar Samra zelf is een mooi authentiek huis. Een oase van rust met een prachtig zicht op de omgeving. Het is een eenvoudige b&b. Het oude huis heeft geen elektriciteit en wordt 's avonds verlicht met honderden kaarsen. De kamers in de tuin beschikken wel over elektriciteit. Alles is in typisch Berberse stijl ingericht met veel tapijten en kussens. De 'boomhut' is eveneens best leuk (al staat die niet echt boven in een boom :-). Rachida is een goede kok en maakt 's avonds tajine. 's Morgens lekker (berbers) ontbijt. Mohammed bedient in zijn eigen wat onbehouwen maar altijd vriendelijke stijl. Het geheel biedt een authentieke ervaring. Verwacht geen luxe, maar alles is proper en goed onderhouden (wat in deze streek niet altijd evident is). Van hieruit zijn een aantal wandelingen mogelijk (je kan een gids in het hotel boeken). Wonder boven wonder, er is hier wifi; traag en niet overal, maar toch! Al bij al hadden wij hier een leuk verblijf. De nachtelijk balkende ezel en de het regelmatige moskee-gezang droegen bij tot de totaalervaring.

• Verbleef: juni 2015, reisde voor zaken
JacquelineMarrakech, Propriétaire van Douar Samra, reageerde op deze beoordelingGereageerd 9 juli 2015

Thank you for the description and the details, We are pleased to hear about your stay with us and wish to have you again soon.

Beoordeeld op 21 april 2015

Douar Samra is een prachtig verblijf in een klein dorpje op enkele passen van Imlil. Het uitzicht vanop de verschillende gezellige terrassen is ongelooflijk. De kamers en de eetzaal zijn zeer sfeervol ingericht. De verlichting met kaarsjes ’s avonds maakt het allemaal nog idyllischer. Het ontbijt en avondmaal zijn heel lekker en afwisselend. Wij deden de watervalwandeling met een gids die door het hotel geregeld werd en de wandeling was werkelijk schitterend! De picknick die we meekregen was zeer uitgebreid. Het personeel doet alles om het naar je zin te maken. We komen zeker nog eens terug, maar dan voor langer dan 2 nachten!

Kamertip: Wij hadden speciaal gekozen voor kamers zonder elektriciteit in het hoofdgebouw. Kous had een ruim eigen terras wat wel leuk was. Onze kinderen hadden Kran die er vlak naast ligt.
  • Verbleef: april 2015, reisde met familie
JacquelineMarrakech, Propriétaire van Douar Samra, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 juni 2015

Dear Koen V,

I am delighted to read that you had a wonderful stay! I am happy that you enjoyed our facilities, location and great service. We hope to welcome you back for yet another enjoyable stay!

Warm regards,
Siham for Jacqueline Brandt