Travelocity
Orbitz.com
eDreams
ZenHotels.com
Beoordeeld op 10 januari 2017 via mobiele applicatie

Drie dagen hier verbleven en 5 mooie gamedrives gemaakt. Welgevonden Game Reserve is mooi en uitgestrekt. Wat we erg leuk vonden is dat onze gids niet alleen oog had voor de big 5 maar ook allerlei vogels en sporen wist te spotten.
Het eten in Makweti Lodge is super, drie gangen ontbijt, lunch en diner. De kamers zijn authentiek en kwalitatief goed afgewerkt.

Datum van verblijf: december 2016
Beoordeeld op 29 oktober 2016 via mobiele applicatie

Wat een mooie plek is dit! Vanaf het hek word je opgehaald door de ranger, die je je hele verblijf vergezeld. Tweemaal per dag prachtige gamedrives, waarbij de ranger allerlei interessante dingen vertelt. De lodge zijn een aantal kleinere huisjes, allemaal even luxe en met een eigen uitzicht op al het wild. Daarnaast heerlijke maaltijden en alles was dan ook om door een ringetje te halen!

Datum van verblijf: oktober 2016
Beoordeeld op 20 oktober 2016 via mobiele applicatie

De Makweti Safari Lodge ligt midden in het game reserve (wildtuin) Welgevonden in Suid Afrika (op zijn Afrikaans), samen met zo'n 50 andere lodges, waarvan diverse eigendom zijn van grote bedrijven. Dat betekent dat er vrij veel verkeer kan zijn tijdens de game drives. Gelukkig zijn er wel regels ingesteld over het aantal toegestane wagens per sighting, zodat het welzijn van de dieren niet wordt geschaad.

De lodge zelf, professioneel gerund door Paula en Gary, heeft 5 "rooms", zelfstandige op het terrein verspreid staande huisjes. Dat betekent dat er nooit meer dan zo'n 10 gasten zijn. Het terrein omvat een kleine vlakte, inclusief waterhole, boven aan het begin van een kloof of vallei. Een paar maanden in het jaar (als het tenminste voldoende regent) stroomt er een rivier over/door het terrein, de diepte in.

Vanuit de library (alleen daar is zeer beperkt wifi) en bijbehorende observation deck heb je uitzicht op de vlakte en de dieren. Omdat het terrein niet "fenced" is, lopen de dieren over het hele terrein. Het is niet ongebruikelijk dat plots een olifant dwars over het terrein loopt of uit je pool drinkt.

Mijn "room" omvat een slaapkamer annex zitkamer en een ruime badkamer. Vanuit de slaapkamer en de badkamer heb je toegang tot een deck, dat via een loopbrug naar een sundeck en een ruime plunge pool leidt.

Centraal op het terrein staat het hoofdgebouw, waar nog meer boeken, een gezellige lounge, bar, ruim deck en de eetruimte is. Vanuit de visie van Paula en Gary worden de maaltijden gezamenlijk gebruikt, op vaste tijden. Dat lijkt misschien dirigerend, maar is door de wisselende samenstelling van de gasten, eigenlijk gewoon subliem. Het is heel gezellig en geeft de authentieke sfeer van de eerste ontdekkingsreizigers: na de safari samen verhalen vertellen en beluisteren.
Die "oude" sfeer wordt versterkt door de alom aanwezige afrikaanse kunst, niet alleen uit Zuid-Afrika.

Het eten is voortreffelijk! Het is met veel fantasie en gevoel voor geuren, kleuren en smaken samengesteld en bereid. Het dagelijks veranderende menu is overigens (zeer) beperkt. Als je graag verrast wordt met inheemse gerechten van lokale dieren en gewassen: hier moet je zijn!

De game drives worden uitgevoerd door enthousiaste guides; ik noem ze net geen rangers. Ik betwijfel of ze alle kwalificaties hebben. Geweren hebben ze in ieder geval niet bij zich.
De sightings zijn goed, maar leeuwen moet je niet verwachten (2 in het hele park).

Als het gaat om een goed onderkomen, met een vriendelijke, professionele staf, uitstekend eten en drinken, je geen internet nodig hebt, vrienden kan maken met andere gasten (geen kinderen!) en niet op ziet tegen te lang in het donker doorlopende drives ... gaan!

Datum van verblijf: oktober 2016
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 17 mei 2016

Ons huwelijksjubileum vierden we op safari in combi met strandvakantie. Eerste deel op Makweti in een uitzonderlijk verzorgde en prachtig ingerichte lodge met privé zwembad en uitzicht op de bush. Ochtend en late middagsafari's onder prettige begeleiding door manager Gary, excellent eten, kleinschalig, luxueus, rust en stilte.
Deze ervaring steeg boven onze verwachtingen uit!

Datum van verblijf: mei 2016
Beoordeeld op 1 mei 2016 via mobiele applicatie

Wat een geweldige lodge!
Wij hadden de honeymoon suite met een prachtig uitzicht, privé zwembad en een buiten douche.
De gamedriver was gary bij ons en hebben veel geleerd, de safari's waren geweldig ! Veel gezien , gewoon te prachtig!
Eten was super luxe en lekker, 1 dag ook een bbq gehad , en bij elke game drive in de ochtend genieten van een kopje koffie met de zonsopkomst en de middag drive met een wijntje en een biertje de zonsondergang..
Tussen de drives volop tijd om lekker te relaxen bij het zwembad, of lekker te genieten bij de gezamenlijk serre en naar de dieren kijken.
Oftewel een absolute hoogtepunt van onze vakantie.

Datum van verblijf: april 2016