25 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden weinig verwachtingen van een weekje zon in Gambia, maar we zijn prettig verrast....
Okay, hotel is niet meer dan 3 sterren waard. Maar de vriendelijkheid, welwillendheid en stralende glimlach van het personeel compenseert een hoop. Ze zijn allemaal erg dienstverlenend, vrolijk en lief, echter niet zo snel ;)
Alles gaat op z'n elfendertigst, maar dat geeft verder niets, het is tenslotte vakantie. En erg fijn: iedereen spreekt in Gambia Engels, dus dat is prettig communiceren!

Maar 1x hebben we bij de lunch op onze bestelling gewacht (hamburger en pizza), due kwam maar niet door, ook niet na herhaaldelijk vragen (telkens 'few more minutes), dus zijn we vertrokken... we hebben er verdeemoedig meer gegeten. Hoorde van verschillende mensen dat de kwaliteit van het eten tussen de middag a la carte prima was, maar erg lang duurde voordat het geserveerd werd. Dus wij waren niet de enige met dat euvel.
Er is een a la carte restaurant (Buddha restaurant), waar we niet hebben gegeten. Ziet er wel mooi, trendy uit, maar er zit nooit iemand.... helaas. Wij hebben steeds buiten het hotel gegeten, wisselend van kwaliteit.

Strandbar is ongezellig, zouden ze meer van kunnen maken. Ze hebben happy hour van 17-18, zet een bandje, gitarist, zangeres of zo neer voor de gezellige Gambiaanse sfeer! Denk dat er meer drank verkocht wordt. Paar leuke lampen, verlichting, lantaarns doet vast ook wonderen. Wel super lieve barbediening die op het strand bedienen, wat je ook maar wil.

Ontbijt is okay, maar ook niet meer dan dat. Alles is er wel, maar het is het allemaal nèt niet. Fruit deels vers maar ook deels uit blik (!) en dat voor zo'n land. Wel lekker vers gebakken ommeletjes. Yogurt niet lekker. Beleg minimale keuze, net als het brood. Koffie/thee aan tafel ingeschonken door obers. Vriendelijk maar o zo langzaam...

Het strand is heerlijk breed, ruim, groot met fijn zand. Geef de beach/bedden boy op je 1e dag fooi, dan staat elke dag je bed met kussens, handdoeken en parasol voor je klaar. Lekker ruim opgezet. De ene keer een beter bedje dan de andere, blijft soms wat behelpen wat de kwaliteit betreft. Ik het strand heb je de lieve 'coconut man' waar je verse kokosnoten kan kopen, heerlijk! En de 'juiceman', met allerlei verse sappen, ook lekker. En de vriendelijke 'fruitladies' met vers fruit. Gambiaanse kids en verkooplui worden door beveiliger op afstand gehouden.

Temperatuur was top! Zonnig, 30/35 gr overdag, heerlijk, niet te warm, maar door lage luchtvochtigheid super lekker. Lekkerst in de zon tussen 10 en 17, zon gaat vroeg onder.

Het zwembad is heerlijk. Best groot. Schoon. Prima bedden (beter dan op het strand!), maar staan wel op elkaar gepropt. Netjes afgewerkt met hout op de vloer waar de bedjes staan. Veel handdoekje leggen, maar gewoon weghalen en gaan zitten, jammer dan. Geen overheersende harde muziek. De dagelijkse aqua gym is leuk en van vertassend goede kwaliteit, gewoon keertje meedoen. Tuin is netjes verzorgd en wordt goed bijgehouden, ziet er gezellig en groen uit.

De kamer was 'gewoon', miet bijzonder en zeker geen 5*, hoogstens 3*. Redelijk schoon. Beddengoed 1x verschoond in de week. Handdoeken elke dag. Kluisje (nieuwe werd net geplaatst bij binnenkomst). Minibar, haal 'm leeg en koop zelf drankjes en water buiten het hotel, veel goedkoper. Nieuwe tv. Airco (heb je wel nodig).
Bed slaapt prima! Badkamer is kennelijk vernieuwd, maarde kwaliteit van de gebruikte materialen is simpel, goedkoop en onder de maat. De douche is zo smal, klein en erg laag plafond. Dus als je wat groot en lang bent is het echt heel krapjes. Douchestraal is lekker. Schoon is het misschien niet zoals je thuis gewend bent, maar wij vinden het okay voor Gambia. Aardige schoonmaakmeneer en een fooi doet wonderen. Wel hoop gedoe met de keycard cq. slot van de deur. Werkte steeds niet, hopeloos onhandig. Slot 2x vervangen en op de dag voor vertrek deed ie het prima ;)

Wifi deed het de ene keer beter dan de andere keer, maar doet het wel deed het soms zelfs ook op het strand!

Overal een fooi wekt in Gambia extra goed. Mensen vonden we niet agressief maar spreken je wel steeds aan, willen helpen, wat verdienen maar als je aardig aangeeft dat je daar geen zin in hebt dan is dat ook goed.

Al met al een heerlijke, betaalbare week winterzon in Gambia, zeker voor herhaling vatbaar! En neem 5* in Gambia gewoon met een korrel zout, geniet van de vrolijke mensen (die overigens echt heel arm zijn!), de zon en de relaxtheid van het land........

Verbleef: januari 2017, reisde met een partner
20 januari 2017 beoordeeld

Hotel is slecht.
Eten is super slecht.
Vergis je niet met 5 sterren Gambia, is in vergelijking 1 ster elders.
Ook binnen het hotel verblijf je in een derde wereld land.
Direct buiten het hotel zit je midden in de sloppenwijken, dus ook daar geen knap eten te verkrigen.
Locale bevolking zit direct op je lip, geloof me je loopt geen seconde alleen. Allemaal uit op je geld.
Kamers niet schoon, beddengoed wordt niet verschoond. Handdoeken worden uren voordat je nieuwe krijgt opgehaald.
Service receptie slecht.
Personeel geen opleiding, pure logica ontbreek, om je rot aan te irriteren.

Maar bovenal, nergens knap kunnen eten dan duurt een week lang!!

Kamertip: Als je gaat, neem dan een dure kamer, de goedkopere kamers liggen aan een blinde muur achter in het complex.
  • Verbleef: januari 2017, reisde met een partner
17 januari 2017 beoordeeld

Oke, ik geef toe... vijf sterren is misschien wat aan de hoge kant maar het ontbreekt aan helemaal niets hier! Perfect gelegen aan het strand en Bakau 'heeft iets'. Je bent zo in het epi-toeristen-centrum van Senegambia. Rustig maar vertier is om de hoek. De kamers zijn ruim, worden momenteel ook allemaal gerenoveerd. In november geweest, volgende week weer terug!

• Verbleef: november 2016, reisde met familie
16 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Eerste indruk van hotel...Whow... Mooi verzorgde tuinen prachtige architectuur.  We waren teleurgesteld in onze kamer... Het restaurant vonden wij niet gezellig, maar gelukkig konden we alle dagen buiten eten en dan was het een ander verhaal ;-)))) We hebben er goed gegeten.

Madou, "the Cocos man" wat een belevenis;-)))) bracht mij iedere dag een verse cocosnoot voor ontbijt ... Heerlijk fris om te drinken..."food en drinks together" en je vermagert ervan;-))) Zo klom de plukker iedere dag in de boom om verse cocosnoten te hakken (een attractie op zich) deze kon je op eender welk tijdstip bij madou kopen voor 100 dalasis... (Je kan madou vinden aan de beachbar op het strand).

Onze geliefkoosde plaats lag achter het hotel "de Calypso" bij Ann en Foday eigenaars van de bar. Zij doen er alles aan om het naar jouw zin te hebben... Zo is Ann speciaal op zoek gegaan naar reuze Gamba's en de dag nadien kreeg ik ze gegrild op mijn bord geserveerd...10 op 10 voor bediening, gezelligheid en hygiëne;-))

Tip voor het hotel (als je de lampen vervangt in de tuin en op de kamers gebruik dan de zelfde warme kleur... nu is het een mix van koud licht en warm licht wat het minder aantrekkelijk maakt..)

Verder nog hele mooie plaatsen bezocht in Gambia...

Verbleef: december 2016, reisde met een partner
Lobbeh B, Guest Relations Manager van Ocean Bay Hotel & Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 6 februari 2017

Marcella V,
dank u voor taking uw tijd voor de Ocean Bay Hotel & Resort bekijken. Uw punten zijn goed genoteerd en zal worden overwogen. Aarzel niet om ons te contacteren voorafgaand aan uw volgende vakantie op info@oceanbayhotel.com voor updates.

8 januari 2017 beoordeeld

Dit hotel heeft 5 sterren, maar dat zijn duidelijk Afrikaanse sterren.
Wat onmiddellijk opvalt als je in het hotel aankomt, is de vriendelijkheid van het personeel. Je wordt echt vorstelijk ontvangen.
De kamers liggen verspreid in een grote tuin, die overigens perfect onderhouden is, en de gebouwen hebben één verdieping. Deze laagbouw geeft een aangenaam, ruimtelijk gevoel.
De kamers zelf zijn ok, maar ook niet meer. Een heel groot probleem was, dat er geen warm water was. Toen ik hiervoor naar de receptie belde, stuurden ze iemand die kwam kijken en hetzelfde vaststelde. Er werd geen actie ondernomen.
Er is een ruim zandstrand met gratis ligbedden. Het zwembad is ruim en het was er ook niet al te druk.
Er is een spa met verschillende massagemogelijkheden, een hammam, manicure, etc. We boekten een relaxing massage van een uur voor ongeveer 13€/persoon en deze was echt de moeite waard.
Samengevat is dit een goed hotel dat uitstekend zou kunnen worden indien men iets doet aan het "doucheprobleem" en men de kamers toch iets zou opfrissen.

• Verbleef: januari 2017, reisde met een partner
Lobbeh B, Guest Relations Manager van Ocean Bay Hotel & Resort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 januari 2017

Ocean Bay Hotel & Resort is gelegen op een rustige locatie in het hart van Bakau, Cape Point - The Gambia. Wij danken u voor de mooie beoordelingen bevelen onze faciliteiten op deze sociale media; Onze excuses voor het ongemak dat u ondervonden met het warme water waarbij werd gemeld niet opgelost. info@oceanbayhotel.com kan gecontacteerd worden voor nadere informatie en speciale verzoeken.