23 februari 2017 beoordeeld

Wij hadden een verblijf van 2 nachten geboekt en keken hier erg naar uit. Aangezien we hiervoor +- 1000 Euro betaalden (2 pers.) lagen de verwachtingen hoog.
De ligging is uiteraard fantastisch, midden in de prachtige Cederbergen. Bij aankomst word je door de manager en personeel verwelkomd maar toch voelt dit allemaal een beetje "gemaakt". Kamers zijn vrij gedateerd met rieten daken en een soort jutten vloerbedekking waardoor er jammer genoeg ook wat ongedierte in de kamers zat. In onze badkamer zat een mierennest, deze werd genegeerd door de schoonmaakploeg die wel 3x per dag in je kamer komt. Uiteraard kan je dit niet vermijden in de natuur maar toch is dit niet aangenaam. Het eten was ok maar zeker niet uitzonderlijk, ook hier weer een "over-service" waardoor we ons niet echt comfortabel voelden.
We hebben tijdens onze rondreis in Zuid Afrika in verschillende verblijfscategorieën gelogeerd waarvan Bushmans Kloof de duurste was maar zeker niet de beste. Het eten in lokale restaurants was spijtig genoeg soms zelfs beter. Voor ons zeker niet de prijs waard die ze vragen maar dankzij de gamedrives met de gepassioneerde ranger Christiaan toch weer wel een leuke ervaring!

• Verbleef: november 2016, reisde met een partner
1 oktober 2016 beoordeeld

In juli 2016 bezochten we Bushmanskloof met onze beste vrienden en familie.
Het was voor de meesten de eerste safari, en het was top.
Vriendelijk ontvangst, lekker eten,, verwarmde bedden (want het was winter), warmwaterkruiken in de jeep tijdens de safari en een prima uitleg van Xenobia.
Ze had ook veel aandacht voor de kleindochter (8 jaar), die er dan ook 100% van kon genieten.
We maakten ook een mooie wandeling (de mountain trail). De steenmannetjes toonden ons de weg en het was goed te doen, zelfs voor onervaren wandelaars.

De sfeer en de bediening in dit hotel maakt het. We hebben wat wild kunnen spotten, maar dit is niet waarvoor je naar bushmans kloof moet komen.
Genieten van de omgeving, het eten, de rust en de luxe, want daar kennen ze wat van.

• Verbleef: juli 2016, reisde met familie
3 maart 2016 beoordeeld

Via AMEX geboekt voor een verblijf van 6 dagen. Hoewel de binnenkomst niet geheel vlot verliep waren we dat na de eerste High tea al vergeten. Alles was perfect: de bediening, de keuken, de rangers: een droomvakantie. We maakten twee wandelingen ongeëvenaarde ervaring.

Verbleef: februari 2016
2 januari 2016 beoordeeld

We hebben echt genoten daar. Lokatie is top, kamers groot en luxe. Het eten was geweldig. De mensen vriendelijk. Je kan van alles aan diverse activiteiten doen met een goede gids maar je kan ook juist helemaal niets doen en heerlijk relaxen.
Personeel doet echt hun best om het iedereen naar de zin te maken.

• Verbleef: december 2015, reisde met familie
26 februari 2015 beoordeeld

Wat een verwennerij op bushmansklloof ,super kleinschalig resort had dit niet willen missen , de game drive en de tocht naar de rotstekeningen waren echt helemaal toppie, we waren er met valentijnsdag , ik heb nog nooit zo'n romantische valentijnsdiner gehad super en na afloop ook nog een kado'tje op je kussen. Als ik weer naar zuid Afrika ga , ga ik zeker weer naar Bushmanskloof.

• Verbleef: februari 2015, reisde met vrienden