“Bigi Pan : dan moet je bij Gerda's Lodge zijn”
Beoordeling van Bigi Pan

Bigi Pan
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 dingen om te doen in Nieuw Nickerie
Nuttige informatie: Toiletten, Activiteiten voor oudere kinderen, Activiteiten voor jonge kinderen
Attractiegegevens
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tour Bigi Pan(135€) voor 2 dagen/1nacht geboekt via Rainbouw tours.
André is een gids die je stipt op tijd komt ophalen, erg attent 2 flesjes water mee heeft gebracht en hij weet veel te vertellen over de omgeving tijdens de rit naar Nickerie waar hij je afzet bij Albatros Tours om naar Bigi Pan verder te reizen.
Daar logeerden we bij Tante Gerda's lodge die van Albatros tours is. Het is een onvergetelijke ervaring om bij deze hartverwarmende familie te verblijven. Er wordt ontzettend goed voor je gezorgd en ze koken overheerlijk Javaans! 's Avonds kaaimannen spotten en in de namiddag vogels spotten vanuit het bootje op het prachtige meer.
André kwam ons de volgende dag ophalen en we zijn nog naar Nieuw Nickerie gereden voor een bezoek aan de Zeedijk en de hindoe tempel. We werden wel in een piepklein autootje vervoerd met zijn neef aan het stuur die nogal gevaarlijk reed. Had hij wel een rijbewijs?
Als je zelfstandig via Albatros tours deze tour boekt, betaal je 50€pp en wij dus 135€ pp. Ik zou deze trip zeker via Albatros tours boeken omdat ik de extra kost van 85€ pp via Rainbow tours veel te hoog vind voor wat je er extra bij krijgt ( lunch onderweg, privé vervoer en bezoek nieuw Nickerie en Groningen)
De tekst op de site van Rainbow tours dekt dus niet de lading: we hebben GEEN bezoek gebracht aan Totness, Boskamp en Wageningen. Dit vind ik niet correct omdat we juist voor Rainbow hadden gekozen voor de omschrijving/inhoud van deze tour. Anders hadden we wel gewoon een rechtstreekse bus naar Nickerie kunnen nemen!!

27 februari 2018 beoordeeld

Mooie locatie op het water, erg rijke flora en fauna. Vogels zijn goed te spotten. Let wel op hoe je hier heen reist. Er is 1 mooi platform met goede voorzieningen (relatief gezien) de andere locaties op het meer zijn vervallen, vies, of zitten vol wespen. Reis NIET met Ruben, hij heeft ons het mooie platform verkocht waarna wij zijn geëindigd op een vies oud platform zonder werken sanitair. Ruben was na deze trip spoorloos, telefoon werd niet opgenomen. Alleen nog een naar bericht dat we pech hebben gehad en het mochten uitzoeken. Oh en dat we verwende westerse toeristen waren die maar in het torarica moesten verblijven. Ik zou zeggen, boek lekker met elk ander bedrijf. De narigheid van Ruben neemt niks weg van het prachtige Bigi Pan.

4 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Er zijn zo ongelofelijk veel vogels in Bigi Pan, werkelijk in alle soorten en maten. Naast de grote roofvogels waren de flamingo’s en de rode ibis zeer de moeite waard.

De reis er naartoe was al even mooi. Het verblijf in Stephanie’s lodge was basic, maar goed.

26 januari 2018 beoordeeld

We hebben genoten. Stephanie is een geweldige bootvrouw en gids en de trip is de moeite van een herhaling waard. Veel verschillende vogels en andere dieren gezien. De volgende keer blijven we slapen! Wat de vraag hieronder over het toilet betreft: op de lodge zijn er toiletten, op de boot niet.

Bekijk meer beoordelingen
11 januari 2018 beoordeeld

Met Rainbow en Albatross Tours naar Tante Gerda's Lodge op het Bigi Pan meer. Een heerlijke plek om samen met de gidsen te logeren en alles te zien wat het Bigi Pan te bieden heeft. 's Avonds met een bootje het meer op om naar een verzamelplek te gaan waar veel vogels overnachten, zoals de rode Ibis, groene Ibis, de Wauw, allerlei soorten reigers. Onbeschrijfelijk mooi om ze in het avondlicht aan te zien vliegen naar hun overnachtingsplek. Bovendien hadden wij het geluk dat wij ook nog de Flamingo's hebben gezien. Na overnachting zijn we de volgende dag verder getrokken met een bootje door het natte gebied en absolute must om te doen als je in Suriname bent.
De weg er heen en terug met een bootje is onvergetelijk zie foto's

Reizigers die Bigi Pan bekeken, bekeken ook

Nieuw Nickerie, Nickerie District

In Bigi Pan geweest? Deel je ervaringen!