“Javaanse beleving met Europese service”

Beoordeling van Guesthouse Tanen Yogyakarta

Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

Dordrecht, Nederland
Niveau 3 bijdrager
5 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 nuttige stemmen
“Javaanse beleving met Europese service”
Beoordeeld op 30 juli 2016 voor een verblijf in juli 2016
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Tijdens onze reis door Indonesië (gezin met 2 tieners, 18 & 16 jaar) 5 dagen verbleven in huis Tanen als onderdeel van onze treinreis over het eiland Java. Huur is inclusief pick-up bij aankomst en drop-off bij vertrek. Vanaf het treinstation is het ca 45 minuten rijden naar huis Tanen. Het huis is ruim, schoon, uitermate goed gefaciliteerd (o.a. gratis en goed Wifi signaal; ongelimiteerd gebruik watercooler, koffie en thee; koelkast met div. dranken; wasservice; mogelijkheid van ontbijt, lunch en/of diner; extra wc, douche en omkleedruimte bij zwembad inclusief handdoeken; auto met chauffeur; Nederlands talige boeken) Tijdens ons verblijf hebben we van alle services naar volle tevredenheid gebruik gemaakt. Alles in Javaanse sfeer maar wel naar Europese standaarden en normen. Je hoeft je in huis Tanen geen zorgen te maken om de voorzieningen zoals wc en douche, alles netjes verzorgd en schoon. It feels like home. Omdat huis Tanen op 850 meter hoogte ligt was en bleef de temperatuur aangenaam, ook zonder airco. Ook lekker is dat we totaal geen last hadden van beestjes of muggen :-) Wij hadden het gehele huis voor onszelf omdat er geen andere gasten waren, iedere dag werd het zwembad vrij gemaakt van evt bladeren en beestjes. Na een dag on the road was het een genot om erin te plonsen. Maar de echte verrassing en toegevoegde waarde van huis Tanen is de aanwezige staf (koken, schoonmaak, chauffeur) Gedurende het gehele verblijf zijn zij op de achtergrond aanwezig en beschikbaar voor alle wensen. Je kan zelf aangeven wat je wilt eten en wanneer, geen enkele wens is teveel. De chauffeur spreekt goed engels, heeft een prettige rijstijl en weet veel van de omgeving en highligts. Wij hebben alle dagen gebruik gemaakt van zijn services. Gezien de centrale ligging zijn veel highlights (Imogiri, Borobudur, Prembanan, Yokyakarta) goed bereikbaar. Bijkomend voordeel is dat de chauffeur zichzelf deel weer terugverdiend door het regelen van alle entrees inclusief kortingen. Vinden wij Hollanders toch altijd weer leuk :-) Wij voelden ons volledig thuis in huis Tanen en zullen als wij in de gelegenheid zijn zeker terugkeren. Wie op zoek is naar een authentieke omgeving met de luxe en comfort van thuis en leuke uitstap mogelijkheden zit goed bij huis Tanen. De staf staat borg voor zorgeloos genieten!!!

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: Het volledig ontzorgt en verzorgd worden door de staf
Minpunten: verblijfsduur was te kort :-)
Reisgroep: Tieners
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Gezinnen met kleine kinderen
jasscher
Amstelveen, Nederland
1 beoordeling
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Indonesie zoals ik het me voorgesteld had.”
Beoordeeld op 7 juli 2016 voor een verblijf in mei 2016
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Authentiek huis met paradijselijke tuin.
Veel bezienswaardigheden in de omgeving zoals vulkaan Merapi en de Borobodur.
Het Ramayana ballet in de avond met verlichte Prambanan is een aanrader.
Verder veel(Nederlandse) geschiedenis in de steden Djokjakarta en Solo.
De gids /chauffeur was top, hij wist veel en had uitstekende suggesties over interessante
bezienswaardigheden.
Terug in Nederland moest ik wennen aan een leven zonder zoveel aardig personeel!
Het enige minpunt is de drukke verkeersweg langs het huis.

Algemene staat van de woning Beddengoed & matrassen
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: De persoonlijke zorg van het personeel
Minpunten: De afstand van Djokjakarta naar Tanen viel tegen.
Je leeftijdgroep 50-64
2 beoordelingen
“Thuiskomen.”
Beoordeeld op 15 maart 2016 voor een verblijf in februari 2016

Tanen febr. 2016.

Na 4x in villa Tanen te hebben gelogeerd , toch maar weer besloten om nog een keer dit prachtige houten javaanse huis te bezoeken.
Het is een geweldige plek om heel veel “highlights” in de omgeving te bezoeken: de Borobudur, Prambanan in Solo, Parangtritis, de badplaats aan de zuidkust, Imogiri met de koningsgraven en Yogyakarta, waar je over de Malioboro móet hebben gelopen langs de straatverkoopstalletjes en waar je móet afdingen (tawar) En elke trip in één dagtocht te doen.
Absolute must is een stadswandeling in Yogya door de Kota Baru, de tuinstad van Yogya, de kampong Kali Code en de wijk Kota Gede waar je behalve prachtig zilverwerk ook een eiland van rust en stilte vind binnen de muren van het oude Kraton, midden in het drukke Yogya. Een verademing. Ik wou dat ik deze plekjes tijdens mijn vorige trips naar Tanen ontdekt had!!
In de villa liggen duidelijke beschrijvingen van de wandelingen. (zie “Gids historische stadswandelingen Indonesië” door Emile Leushuis. ISBN 978 94 6022 1620 )
Wihd, de nieuwe chauffeur die prima engels spreekt ( en zelfs een paar woordjes nederlands!) zal je er graag naar toe rijden. En onderweg weet hij ook nog het één en ander te vertellen.
De ligging van de villa is geweldig, aan de voet van de Merapi vulkaan. Hoogte ong 800m. Koele nachten dus. Dun vestje mee en 's nachts heerlijk onder een dekbedje.
In het Merapi Museum, vlakbij, vind je alles over de vulkaanuitbarstingen en ook museum Ullèn Sentalu, oftewel Batikmuseum, ( 10 minuten met de auto) geeft via een uitsteken engels sprekende gids uitleg over de schilderijen, batiks, foto's en voorwerpen uit de Kratons van Yogya en Solo.
Sinds kort is er een nieuwe staf, Wihd en Yosefina, lieve mensen die het je helemaal naar de zin willen maken. Of deze plek ons bevallen is? Tja, we waren er voor de 5e keer, dus....Ook dit keer voelde het weer een beetje als "thuiskomen"
Kortom, Villa Tanen, een fijne plek met heerlijke tuin en zwembad. Een plek om tot rust te komen, maar vanwaaruit je ook heerlijke dagtrips kunt maken om dan 's avonds terug te keren naar gedekte tafel van Yosefina, die je dan met heerlijke geuren uit de keuken verwelkomt. Goh, wat kan zij heerlijk koken. Als ik mijn ogen dicht doe dan ruik ik het nog…..

Je leeftijdgroep 65+
8 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Tegenvaller”
Beoordeeld op 6 februari 2016 voor een verblijf in januari 2016

Een houten huis daardoor erg gehorig en gelegen aan een drukke weg.
Staf was net in dienst en wij waren de eerste gasten. Onervaren dus. En ze spreken nauwelijks engels.

Reisgroep: Overige
Kun je dit hotel aan vrienden aanbevelen?   Nee.
Antwoord van management
15 feb 2016
Beste familie
We kunnen het voorstellen dat eea niet aan uw verwachting voldeed.
Inmiddels hebben we gelukkig een goed engels sprekende gastheer die er alles aan doet om de gasten een warm welkom te bezorgen
WvdLinde
Nederland
1 beoordeling
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Absolute aanrader!”
Beoordeeld op 7 oktober 2015 voor een verblijf in september 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

De villa ligt op een mooie lokatie vlakbij de Merapi vulkaan, op relatief korte afstand (30 min-2 uur rijden) van de highlights rondom Yogjakarta. Vanaf het moment van ophalen vanaf de luchthaven tot en met de terugreis daar weer naar toe is alles super geregeld. Tatang brengt je overal waar en wanneer je wilt en kent de omgeving erg goed, De kookkunsten van Dewi en de ondersteuning door de rest van de staf maken het plaatje compleet. Wij hebben geen noemenswaardige minpunten kunnen ontdekken en een prachtige week gehad. Bedankt ook Maarten en Yvonne!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Je leeftijdgroep 35-49
Vakantie met vrienden Oudere reizigers
Gezinnen met kleine kinderen Grote groepen
Antwoord van management
9 okt 2015
Dank jullie wel voor deze mooie review.
Het was goed te zien dat jullie het goed hadden
Groet Maarten en Yvonne
Jacquelin ...
Niveau 6 bijdrager
87 beoordelingen
13 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 18 nuttige stemmen
“Geweldige guesthouse”
Beoordeeld op 26 augustus 2015 voor een verblijf in juli 2015

Geweldig guesthouse, ca. 40 minuten vanaf Jogjakarta in de buurt van de Merapi vulkaan. Tatang heeft ons met zijn zoon Risky opgehaald vanaf het station in Jogja. Aangekomen bij de guesthouse waren we aangenaam verrast. Het huis was nog mooier en ruimer dan op de foto's en erg smaakvol ingericht. Wij hadden als gezin de gehele bovenverdieping voor onszelf. De kamers zijn ruim en schoon (helaas wel wat gehorig). De guesthouse wordt beheerd door het echtpaar Tatang en Dewi, die naast de guesthouse wonen met hun 3 kinderen. Het zijn schatten van mensen die zorgen dat je echt niks te kort komt. Dewi is een parel in de keuken, zij kan echt geweldig koken. Wij hebben dan ook altijd in de guesthouse gedineerd en hebben na ons verblijf hier zelden nog zo lekker gegeten op Bali. De prijzen van de maaltijden zijn erg laag. Bij aankomst konden wij aangeven wat wij echt niet lusten en daar hield Dewi rekening mee. Het was altijd een verrassing wat er op tafel kwam, maar alles was altijd even heerlijk. Ik heb gelukkig nog wat receptjes kunnen bemachtigen. Relaxen kun je op de veranda, bij het zwembad of in de hangmat, maar je kan hier ook badmintonnen, basketballen of tafeltennissen. Mountainbikes zijn ook aanwezig (vergis je niet alleen in de hoogteverschillen, terug fietsen valt zwaar tegen). Boeken hoef je ook niet mee te nemen want er is genoeg aanwezig. Massages zijn via Dewi te regelen. Hetzelfde geldt voor een fotoshoot in Javaanse kleding. Van Dewi kregen we ook nog een interessante tour door de tuin. Met Tatang zijn we een aantal dagen op pad geweest. Hij geeft leuke interessante info en is duidelijk trots op zijn land. Ook zijn we nog met hem door de sawahs gelopen, zo leuk! De sfeer was zo goed hier. De kinderen hadden ook wel wat langer willen blijven. Wij hebben het tijdens ons 7-daagse verblijf erg naar ons zin gehad. Het enige wat iets minder was is het geluid van de moskee vroeg in de morgen en soms hadden we 's avonds/'s nachts last van het verkeer. Hoe dan ook, wij komen hier graag nog eens terug!

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: de gastvrijheid
Minpunten: geen minpunten
Reisgroep: Tieners
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Personen met beperkte mobiliteit
Oudere reizigers Gezinnen met kleine kinderen
MusetteGo ...
Niveau 2 bijdrager
8 beoordelingen
4 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Fantastische locatie”
Beoordeeld op 17 augustus 2015 voor een verblijf in augustus 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Wij waren deze zomer een week te gast bij Villa Tanen en wat hebben we genoten! Een heerlijke stek en Tatang en Dewi waren een fantastische gastheer en gastvrouw. Tatang heeft ons overal naartoe gereden en Dewi heeft ons de heerlijkste gerechten voorgeschoteld en ons meegenomen naar de plaatselijke markt. Ook heeft ze ons een toer gegeven door de tuin waar de heerlijkste vruchten groeien.

Hoogtepunt was toch wel de tocht met Tatang door de rijstvelden.

Kortom: een mooie locatie waar je je enorm welkom voelt. Aanrader!

Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren