“Absolute aanrader!”

Beoordeling van Guesthouse Tanen Yogyakarta

Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

1 beoordeling
“Absolute aanrader!”
Beoordeeld op 7 oktober 2015 voor een verblijf in September, 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

De villa ligt op een mooie lokatie vlakbij de Merapi vulkaan, op relatief korte afstand (30 min-2 uur rijden) van de highlights rondom Yogjakarta. Vanaf het moment van ophalen vanaf de luchthaven tot en met de terugreis daar weer naar toe is alles super geregeld. Tatang brengt je overal waar en wanneer je wilt en kent de omgeving erg goed, De kookkunsten van Dewi en de ondersteuning door de rest van de staf maken het plaatje compleet. Wij hebben geen noemenswaardige minpunten kunnen ontdekken en een prachtige week gehad. Bedankt ook Maarten en Yvonne!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Service
Reisgroep: Partner
Je leeftijdgroep 35-49
Gezinnen met kleine kinderen Grote groepen
Antwoord van management
9 okt 2015
Dank jullie wel voor deze mooie review.
Het was goed te zien dat jullie het goed hadden
Groet Maarten en Yvonne
Jacquelin ...
Niveau 6 bijdrager
83 beoordelingen
13 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 16 nuttige stemmen
“Geweldige guesthouse”
Beoordeeld op 26 augustus 2015 voor een verblijf in Juli, 2015

Geweldig guesthouse, ca. 40 minuten vanaf Jogjakarta in de buurt van de Merapi vulkaan. Tatang heeft ons met zijn zoon Risky opgehaald vanaf het station in Jogja. Aangekomen bij de guesthouse waren we aangenaam verrast. Het huis was nog mooier en ruimer dan op de foto's en erg smaakvol ingericht. Wij hadden als gezin de gehele bovenverdieping voor onszelf. De kamers zijn ruim en schoon (helaas wel wat gehorig). De guesthouse wordt beheerd door het echtpaar Tatang en Dewi, die naast de guesthouse wonen met hun 3 kinderen. Het zijn schatten van mensen die zorgen dat je echt niks te kort komt. Dewi is een parel in de keuken, zij kan echt geweldig koken. Wij hebben dan ook altijd in de guesthouse gedineerd en hebben na ons verblijf hier zelden nog zo lekker gegeten op Bali. De prijzen van de maaltijden zijn erg laag. Bij aankomst konden wij aangeven wat wij echt niet lusten en daar hield Dewi rekening mee. Het was altijd een verrassing wat er op tafel kwam, maar alles was altijd even heerlijk. Ik heb gelukkig nog wat receptjes kunnen bemachtigen. Relaxen kun je op de veranda, bij het zwembad of in de hangmat, maar je kan hier ook badmintonnen, basketballen of tafeltennissen. Mountainbikes zijn ook aanwezig (vergis je niet alleen in de hoogteverschillen, terug fietsen valt zwaar tegen). Boeken hoef je ook niet mee te nemen want er is genoeg aanwezig. Massages zijn via Dewi te regelen. Hetzelfde geldt voor een fotoshoot in Javaanse kleding. Van Dewi kregen we ook nog een interessante tour door de tuin. Met Tatang zijn we een aantal dagen op pad geweest. Hij geeft leuke interessante info en is duidelijk trots op zijn land. Ook zijn we nog met hem door de sawahs gelopen, zo leuk! De sfeer was zo goed hier. De kinderen hadden ook wel wat langer willen blijven. Wij hebben het tijdens ons 7-daagse verblijf erg naar ons zin gehad. Het enige wat iets minder was is het geluid van de moskee vroeg in de morgen en soms hadden we 's avonds/'s nachts last van het verkeer. Hoe dan ook, wij komen hier graag nog eens terug!

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: de gastvrijheid
Minpunten: geen minpunten
Reisgroep: Tieners
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 nuttige stemmen
“Fantastische locatie”
Beoordeeld op 17 augustus 2015 voor een verblijf in Augustus, 2015
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Wij waren deze zomer een week te gast bij Villa Tanen en wat hebben we genoten! Een heerlijke stek en Tatang en Dewi waren een fantastische gastheer en gastvrouw. Tatang heeft ons overal naartoe gereden en Dewi heeft ons de heerlijkste gerechten voorgeschoteld en ons meegenomen naar de plaatselijke markt. Ook heeft ze ons een toer gegeven door de tuin waar de heerlijkste vruchten groeien.

Hoogtepunt was toch wel de tocht met Tatang door de rijstvelden.

Kortom: een mooie locatie waar je je enorm welkom voelt. Aanrader!

Ingeborg ...
Oslo, Noorwegen
1 beoordeling
“Gezellig guesthouse”
Beoordeeld op 3 juli 2015 voor een verblijf in Juli, 2014
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Het verblijf in Guesthouse tanen is aan te bevelen. Tatan reed ons waar we naar toe wilden, naar de markt of naar de Borobordour en Dewi maakte lekere lunches en avondeten. Hulpzame , vriendelijke en lieve mensen , zowel eigenaar en beheerders!

Hoe was de sleuteloverdracht? Algemene staat van de woning
Service
Reisgroep: Tieners
Aanbevolen voor:
Vakantie met vrienden Gezinnen met kleine kinderen
Brigitte ...
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 nuttige stemmen
“Perfect Guesthouse!”
Beoordeeld op 5 juni 2015 voor een verblijf in Mei, 2015
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Terwijl mama hier al twee keer eerder was (en dit haar vierde keer in Indonesië is), was het voor mij de eerste keer. Bij aankomst op het vliegveld van Jogja stond Tatang op ons te wachten en vanaf het eerste moment was het niets dan open vriendelijkheid. Bij aankomst in Tanen wachtte Dewi ons op bij de voordeur, ook een en al vriendelijkheid.
Tijdens het verblijf zijn zowel Dewi als Tatang ontzettend behulpzaam en echt heel lief voor ons geweest.
Tatang is een goede chauffeur en weet veel te vertellen over zowel de lokale omgeving als plekken wat verder van huis. Hij maakt goede suggesties voor trips en vindt het geen probleem om even te stoppen voor een foto.
Dewi is een fantastische kok, het was elke keer een feestmaal. Ze legt met liefde uit wat alles is en laat je ook met liefde zien hoe het gemaakt wordt.
Guesthouse Tanen voelt echt als een thuis en ik kom zeker terug!!

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Hoe was de sleuteloverdracht?
Algemene staat van de woning Beddengoed & matrassen
Keuken & keukengerei Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: De hulpvaardigheid van zowel eigenaar Maarten de Labije en de beheerders Dewi en Tatang
Minpunten: Niks!
Reisgroep: Overige
Gezinnen met kleine kinderen
Rita P
Luttelgeest
Niveau 1 bijdrager
3 beoordelingen
3 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 nuttige stemmen
“Hier zulen we nog veel over praten”
Beoordeeld op 25 oktober 2014 voor een verblijf in Oktober, 2014
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Tanen 5 oktober t/m 11 oktober 2014

Met mijn man Albert, onze zoon/schoondochter en hun zoontje van 1 1/2 , onze dochter en mijn moeder verbleven wij 1 week in guesthouse Tanen. En wat hebben we daar genoten. De villa is luxe en tegelijkertijd heel knus, we voelden ons er meteen thuis. Zwembad, tuin, de zitjes buiten, alles was zeer verzorgd.

Dewi kookte voor ons heerlijke maaltijden. Mijn moeder ging niet altijd mee als wij een uitstapje maakten. Dat gaf niet, Dewi keek naar mijn moeder om. Dewi zwaaide er niet alleen de scepter, wij vonden allemaal dat ze gewoon een heel aardige vrouw was. Met Dewi naar de passar was een feest, ook voor mijn moeder.
En dan haar man Tatang. Hij bracht mijn man Albert ‘s avonds naar het beginpunt van een beklimming van de Merapi. Daarvoor moest Tatang ook ergens overnachten. De beklimming was zwaar maar het lukte Albert om op de top te komen. Tatang was net zo trots als Albert.
Aan het begin van ons verblijf adviseerde Tatang ons over de mogelijke excursies. Als hij met ons op stap ging, nam hij een koelbox mee met water en frisdrank. Daar waren we dan echt aan toe. Verrast waren we dat we voor de Borobudur niet in de rij hoefden te staan. Tatang had al kaartjes gekocht en een gids geregeld. Bezoek aan de Prambanan, Yogjakarta, allemaal goed bereikbaar en niet zo ver rijden van de villa. Voor de jeepsafari werden we bij de villa opgehaald.

Waar we ook zo van hebben genoten is de rondleiding van Dewi door de tuin en het terrein achter de villa. En de wandeling door de sawah’s met Tatang was een belevenis. De wandeling, de uitleg, ons op dingen wijzen wat was dat leuk. Onderling zeiden we tegen elkaar dat dit komt omdat het verblijf in Tanen persoonlijk was maar toch wel met alle privacy.

Voor onze kleinzoon van 1 ½ was het guesthouse een veilige omgeving. Tatang bevestigde een hekje zodat hij niet alleen naar het zwembad kon. Het zwembad had ook een deel waar hij lekker in kon spelen. Wij vonden de villa ook kindvriendelijk.
Kortom, een zeer aanbevelingswaardig guesthouse.

Een lang verslag, en dan heb ik in vogelvlucht verteld hoe wij Tanen ervaren hebben.

Rita

Was het eenvoudig om de woning te boeken?
Pluspunten: De faciliteiten van de villa en het contact met Dewi en Tatang.
Reisgroep: Uitgebreide familie
2 beoordelingen
“Vakantieparadijs”
Beoordeeld op 1 oktober 2014 voor een verblijf in September, 2014
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

In september verbleven wij gedurende 10 dagen met 7 personen ( 6 echtparen en hun moeder) in deze prachtige omgeving.
We werden keurig van het vliegveld opgehaald en weer teruggebracht. Tatang, de chauffeur is erg behulpzaam en zorgt dat je geen meter meer hoeft te lopen dan noodzakelijk. Hij heeft onze bijna elke dag wel naar de een of andere bestemming gebracht en niets is hem teveel. Hij probeerde ook steeds andere routes te nemen waardoor we een goede indruk van de omgeving kregen.
Dewi, zijn vrouw, kan erg lekker koken, elke dag werden we weer verrast door haar smakelijke maaltijden die steeds erg mooi werd opgediend. Tatang heeft ons meegenomen op ontdekkingstocht tussen de sawa's en de omgeving. Dewi heeft ons meegenomen naar de Pasar voor de boodschappen en heeft kookles gegeven in de keuken.
Het huis is geweldig, ruimte genoeg om te zitten een ook mogelijkheden om je terug te trekken. Het is ietwat gehorig maar daar valt mee te leven. De veranda werd van 's morgenvroeg tot 's avonds laat gebruikt. De tuin is een paradijsje met mooie bomen en struiken en een heerlijk zwembad. Hier kwamen we tot rust na een dag naar Jogjakarta of een excursie. Het is er aangenaam koel omdat de woning op de berg ligt. Er is geen airco maar dat is ook niet nodig, geen last gehad van insecten. Kortom dit is een aanrader als je een rustpunt in de prachtige natuur wil combineren met de mogelijkheden van een grote stad en Borobodur/Prambanan in de buurt. Er is uitgebreide documentatie in het huis aanwezig over wat er te doen is.

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Algemene staat van de woning
Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Pluspunten: De rust en de ruimte en de gastvrijheid van Dewi en Tatang
Minpunten: niets
Reisgroep: Uitgebreide familie
Je leeftijdgroep 50-64
Gezinnen met kleine kinderen Grote groepen
Was dit een nuttige beoordeling? Ja
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
vanaf
/ Nacht
Inlichtingen vragen
Betaal nooit voor je vakantiewoning via rechtstreekse overboeking.
Meer informatie over veilig betalen.
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren