“Perfect Guesthouse!”

Beoordeling van Guesthouse Tanen Yogyakarta

Beschikbaarheid
Boekingsaanvraag doen
Inlichtingen vragen
Deze accommodatie is niet beschikbaar op deze data.
Alle beschikbare vakantiewoningen weergeven

common_n_hotel_reviews_1bd8 6 nuttige stemmen
“Perfect Guesthouse!”
Beoordeeld op 5 juni 2015 voor een verblijf in mei 2015
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Terwijl mama hier al twee keer eerder was (en dit haar vierde keer in Indonesië is), was het voor mij de eerste keer. Bij aankomst op het vliegveld van Jogja stond Tatang op ons te wachten en vanaf het eerste moment was het niets dan open vriendelijkheid. Bij aankomst in Tanen wachtte Dewi ons op bij de voordeur, ook een en al vriendelijkheid.
Tijdens het verblijf zijn zowel Dewi als Tatang ontzettend behulpzaam en echt heel lief voor ons geweest.
Tatang is een goede chauffeur en weet veel te vertellen over zowel de lokale omgeving als plekken wat verder van huis. Hij maakt goede suggesties voor trips en vindt het geen probleem om even te stoppen voor een foto.
Dewi is een fantastische kok, het was elke keer een feestmaal. Ze legt met liefde uit wat alles is en laat je ook met liefde zien hoe het gemaakt wordt.
Guesthouse Tanen voelt echt als een thuis en ik kom zeker terug!!

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Hoe was de sleuteloverdracht?
Algemene staat van de woning Beddengoed & matrassen
Keuken & keukengerei Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: De hulpvaardigheid van zowel eigenaar Maarten de Labije en de beheerders Dewi en Tatang
Minpunten: Niks!
Gezinnen met kleine kinderen
Rita P
Luttelgeest
Niveau 1 bijdrager
3 beoordelingen
3 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 nuttige stemmen
“Hier zulen we nog veel over praten”
Beoordeeld op 25 oktober 2014 voor een verblijf in oktober 2014
personen vonden dit een nuttige beoordeling

Tanen 5 oktober t/m 11 oktober 2014

Met mijn man Albert, onze zoon/schoondochter en hun zoontje van 1 1/2 , onze dochter en mijn moeder verbleven wij 1 week in guesthouse Tanen. En wat hebben we daar genoten. De villa is luxe en tegelijkertijd heel knus, we voelden ons er meteen thuis. Zwembad, tuin, de zitjes buiten, alles was zeer verzorgd.

Dewi kookte voor ons heerlijke maaltijden. Mijn moeder ging niet altijd mee als wij een uitstapje maakten. Dat gaf niet, Dewi keek naar mijn moeder om. Dewi zwaaide er niet alleen de scepter, wij vonden allemaal dat ze gewoon een heel aardige vrouw was. Met Dewi naar de passar was een feest, ook voor mijn moeder.
En dan haar man Tatang. Hij bracht mijn man Albert ‘s avonds naar het beginpunt van een beklimming van de Merapi. Daarvoor moest Tatang ook ergens overnachten. De beklimming was zwaar maar het lukte Albert om op de top te komen. Tatang was net zo trots als Albert.
Aan het begin van ons verblijf adviseerde Tatang ons over de mogelijke excursies. Als hij met ons op stap ging, nam hij een koelbox mee met water en frisdrank. Daar waren we dan echt aan toe. Verrast waren we dat we voor de Borobudur niet in de rij hoefden te staan. Tatang had al kaartjes gekocht en een gids geregeld. Bezoek aan de Prambanan, Yogjakarta, allemaal goed bereikbaar en niet zo ver rijden van de villa. Voor de jeepsafari werden we bij de villa opgehaald.

Waar we ook zo van hebben genoten is de rondleiding van Dewi door de tuin en het terrein achter de villa. En de wandeling door de sawah’s met Tatang was een belevenis. De wandeling, de uitleg, ons op dingen wijzen wat was dat leuk. Onderling zeiden we tegen elkaar dat dit komt omdat het verblijf in Tanen persoonlijk was maar toch wel met alle privacy.

Voor onze kleinzoon van 1 ½ was het guesthouse een veilige omgeving. Tatang bevestigde een hekje zodat hij niet alleen naar het zwembad kon. Het zwembad had ook een deel waar hij lekker in kon spelen. Wij vonden de villa ook kindvriendelijk.
Kortom, een zeer aanbevelingswaardig guesthouse.

Een lang verslag, en dan heb ik in vogelvlucht verteld hoe wij Tanen ervaren hebben.

Rita

Was het eenvoudig om de woning te boeken?
Pluspunten: De faciliteiten van de villa en het contact met Dewi en Tatang.
Reisgroep: Uitgebreide familie
Vakantie met vrienden Personen met beperkte mobiliteit
Oudere reizigers Gezinnen met kleine kinderen
Grote groepen
marja w
Zoetermeer
2 beoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Vakantieparadijs”
Beoordeeld op 1 oktober 2014 voor een verblijf in september 2014
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

In september verbleven wij gedurende 10 dagen met 7 personen ( 6 echtparen en hun moeder) in deze prachtige omgeving.
We werden keurig van het vliegveld opgehaald en weer teruggebracht. Tatang, de chauffeur is erg behulpzaam en zorgt dat je geen meter meer hoeft te lopen dan noodzakelijk. Hij heeft onze bijna elke dag wel naar de een of andere bestemming gebracht en niets is hem teveel. Hij probeerde ook steeds andere routes te nemen waardoor we een goede indruk van de omgeving kregen.
Dewi, zijn vrouw, kan erg lekker koken, elke dag werden we weer verrast door haar smakelijke maaltijden die steeds erg mooi werd opgediend. Tatang heeft ons meegenomen op ontdekkingstocht tussen de sawa's en de omgeving. Dewi heeft ons meegenomen naar de Pasar voor de boodschappen en heeft kookles gegeven in de keuken.
Het huis is geweldig, ruimte genoeg om te zitten een ook mogelijkheden om je terug te trekken. Het is ietwat gehorig maar daar valt mee te leven. De veranda werd van 's morgenvroeg tot 's avonds laat gebruikt. De tuin is een paradijsje met mooie bomen en struiken en een heerlijk zwembad. Hier kwamen we tot rust na een dag naar Jogjakarta of een excursie. Het is er aangenaam koel omdat de woning op de berg ligt. Er is geen airco maar dat is ook niet nodig, geen last gehad van insecten. Kortom dit is een aanrader als je een rustpunt in de prachtige natuur wil combineren met de mogelijkheden van een grote stad en Borobodur/Prambanan in de buurt. Er is uitgebreide documentatie in het huis aanwezig over wat er te doen is.

Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Pluspunten: De rust en de ruimte en de gastvrijheid van Dewi en Tatang
Minpunten: niets
Reisgroep: Uitgebreide familie
common_n_hotel_reviews_1bd8 2 nuttige stemmen
“Paradijs Kecil”
Beoordeeld op 15 september 2014 voor een verblijf in september 2014
persoon vonden dit een nuttige beoordeling

Een klein paradijsje is Villa Tanen. De ligging 10km vd Merapi, 21km buiten Jogja is een verademing.
Mijn vader en ik werden opgehaald vanaf Tugu station en naar de villa gebracht. Daar werden wij verwelkomt door gastvrouw Dewi die nog een fijne maaltijd voor ons had.

Tijdens ons verblijf hebben wij vooral rondom het huis genoten. Het zwembad is schoon en wat erg fijn is, geen of niet traceerbaar chloor.
Uitleg over alle planten en kruiden van Dewi was interessant. En haar maaltijden waren een perfecte aanvulling in het geheel.
De Borobudur en Prambanan horen er natuurlijk wel bij en Tatang is een fijne gastheer en chauffeur die ons met geduld rond heeft gereden.

Voor mij is Tanen vanuit de hangmat het Jackfruit zien rijpen, de vlinders zien fladderen en de laba2 hun kunstige webben op orde zien brengen.
Paradijs Kecil; Tanen genieten van het hier en nu

36 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 63 nuttige stemmen
“Perfect voor ons”
Beoordeeld op 24 juli 2014 voor een verblijf in februari 2014

Perfect plek om tot rust te komen in dit prachtige huis. Gigantische tuin met veel fruitbomen. Rondleiding werd er gegeven voor de tuin. Uitstapjes gemaakt, zelf een toer door de buurt met Tatang. Zeer educatief, In onze tijd dat we er waren is de vulkaan Kelud uit gebarsten. Alles zat onder de as. we konden niet meer naar buiten en van het zwembad gebruik maken/ Minpuntje waar niemand wat aan kan doen..

Beddengoed & matrassen Keuken & keukengerei
Hoe schoon was de badkamer? Service
Pluspunten: Alles
Minpunten: Dat er geen compensatie voor het zwemmen e.d. werd gegeven
Reisgroep: Partner
Mensen met huisdieren
Gineke J
Enschede, Overijssel, Netherlands
Niveau 1 bijdrager
2 beoordelingen
“Fantastische uitvalsbasis voor historisch Java”
Beoordeeld op 17 september 2013 voor een verblijf in oktober 2011

Ruime woning op de helling van de Merapi (wel op een veilige afstand). Daar het op 800 m hoogte ligt, 's avonds koel en geen last van muggen.
Het beheerdersechtpaar Dewi en Tatang is zeer behulpzaam. Zij kookt uitstekend en hij vervoert je waar je ook maar wilt.
Ook geschikt voor kinderen.

Was het eenvoudig om de woning te boeken? Algemene staat van de woning
Beddengoed & matrassen Hoe schoon was de badkamer?
Overige faciliteiten & voorzieningen Service
Pluspunten: De vriendelijkheid van beheerdersechtpaar en buurtbewoners.
Minpunten: eigenlijk heb ik geen duidelijke minpunten
Carry D
Amsterdam
Niveau 2 bijdrager
5 beoordelingen
4 hotelbeoordelingen
common_n_hotel_reviews_1bd8 4 nuttige stemmen
“Waarom zou je naar Tanen gaan (Yogjakarta)?”
Beoordeeld op 17 juli 2013 voor een verblijf in juli 2013

Pluspunten: Het is een oase van rust, 21 km van Yogja af. Prima kamers in traditionele stijl evenals het huis zelf en van alle gemakken voorzien. En wil je toch nog iets dan vraag je het gewoon aan Dewi en Tatang, het beheerdersechtpaar die je verzorgen alsof je de koningin zelf bent. De maaltijden zijn Indonesisch en uitstekend, een broodontbijt kan ook. Dewi is een prima kookster met veel variatie. Tatang brengt je overal naar toe en weet veel van de directe omgeving. Een mooi uitvalsplek om Yogja te bezoeken als je niet in de drukke warme stad wil zitten. Op de flank van de Merapi wonen is veel idyllischer. En niet onbelangrijk: schoon.
Minpunt: je raakt verslaafd aan deze stek, wij zijn er dan ook al zes keer geweest.

Hoe schoon was de badkamer? Overige faciliteiten & voorzieningen
Service
Pluspunten: de zorgzaamheid van Dewi en Tatang
Minpunten: af en toe een mug die zodanig prikt dat je er lang
Je leeftijdgroep 50-64
Vakantie met vrienden Personen met beperkte mobiliteit
Oudere reizigers
Antwoord van management
3 aug 2013
Dank je wel voor je aardige beoordeling, we zijn blij dat jullie het zo naar je zin hebben gehad, We zullen de complimenten doorgeven aan onze staf en we hopen jullie weer te mogen verwelkomen in de toekomst.
Maarten en Yvonne
Voer reisdata in voor nauwkeurigere prijzen
2 gasten
Volwassenen2
Kinderen0
Pas toe
Bezit je een vakantiewoning? Laat deze hier vermelden.
Extra inkomsten
Eenvoudig te beheren