Beoordeeld op 6 maart 2017

In oktober 2016 lunchte ik hier met een busgezelschap van "Effe weg". Ik logeerde toen in het Alpin hotel, ook aangesloten bij de Enjoy-keten. Toen er dus kortgeleden sprake van was, om enkele dagen naar het Sauerland te gaan, kwam Sophia al snel bovendrijven als bestemming.. En niet ten onrechte. Wat hebben wij genoten!
Ieder lid van het personeel verstaat de kunst om je het gevoel te geven, dat jij die éne, speciale gast bent die extra aandacht verdient. Drank en spijs zijn in zeer ruime mate aanwezig en van goede kwaliteit. De kamers zijn niet al te groot, maar ruim voldoende. In de kast hangen voldoende hangertjes (dat komt niet vaak voor!) De bedden zijn voortreffelijk en zowel kamer als badkamer zijn brandschoon.
Iedere avond is er vertier, een goochelaar, een zanger, die zichzelf begeleidt,een Bingo-avond, een quiz, enz. Ook een busreis door het Sauerland is inbegrepen.
En dat allemaal voor een prijs, die ongelooflijk laag is. Je begrijpt niet, dat dat kan, voor dat bedrag.
Er is één mispuntje: hoewel met op de site zowel als in de folders vertelt, datb Wi-fi ook op de kamer aanwezig is, was dit bij ons beslist niet het geval! In onze kamer (no.6 op de begane grond) Ook na klachten bij hotelmanager Marco Hofhuizen kwam er geen verbetering. Jammer, beloof dat dan ook niet!

Datum van verblijf: maart 2017
Beoordeeld op 6 maart 2017

afgelopen dagen 5 dagen all inclusief in dit hotel geweest: inderdaad alles erbij, ontbijt, koffie en thee, lunch of lunchpakket, dranken vanaf 17 uur ( wordt heel mild mee omgegaan ) en een driegangen keuze menu met op de laatste dag een uitgebreid buffet. Alle dagen was er ook wat te doen: een avondwandeling, bustocht, bingo, goochelaar, een zanger en een quiz. Klein minpunt was de ontvangst: door de toeloop van nieuwe gasten was de receptie medewerker overbelast: een dame bracht een groep naar de lounge en bood een drankje aan. Als ik geen actie had genomen, zat ik er waarschijnlijk nog! Maar ja, de kamer was prima en schoon.

Kamertip: Wij hadden een kamer op de begane grond en dat kwam gezien te komende hartoperatie goed uit.
Datum van verblijf: maart 2017
Beoordeeld op 15 februari 2017

In Januari zijn we voor een 5-daags arrangement voor de derde keer in Schlosshotel Sophia geweest. Iedere keer komen we er thuis.
Gastvrij en hartelijk welkom! Eeen sfeer waar je blij van wordt! Chapeaux! Comfortabele kamers, goede boxspring bedden, mooie badkamer en balkon. Wij verbleven in kamer 201 alwaar we aan twee zijden een weids uitzicht hadden.
Lekker eten in overvloed, drankjes aan tafel, geen zelfbediening. Hele dag koffie en thee.
Vertier voor ieder doch vrijblijvend!
De bezoekersmzijn over het algemeen 55+, echter waren er deze keer ook enkele kinderen van ongeveer 8 tot 10 jaar. Geen probleem, van sjoelen, bowling,snoekerbiljart, groot scherm flatscreen enz. (Aparte ruimte) hier hoeft ook een volwassenen zich niet te vervelen.
Sneeuw 60 cm in natuurrijke omgeving. 14 km van Brilon en 35 km van Willingen waar men kan wintersporten.

Kamertip: Aan de voor en zijkant, zon in ochtend en middag.
Beoordeeld op 25 januari 2017

Het is ons uitstekend bevallen.
Hotel mooi, medewerkers zeer net en vriendelijk.
Schoone kamers met goede bedden, t.v. met Nederlandse zenders.
elke avond werd er wat georganiseerd.
Bingo, muziek en goochelaar en over dag een busrit in de buurt ook naar Willingen waar de latten gebruikt werden.
Het totaal was alles inclusief alles eten en drinken en koffie en thee gratis.
Het is heel goed koop en dat voor dat geld.
Fantastisch hier komen we nog wel terug het is een aanrader voor iedereen.

Kamertip: Boek voor 4 of 5 dagen voor dit fantastisch hotel alles inclusief
Beoordeeld op 23 januari 2017

We waren er in januari met alle gezinsleden, de oudste is 68 en de jongste 8 weken. Voor ieder was er wat leuks te doen, eten goed, prima kamer met zeker in ons geval prachtig uitzicht, prima bedden en uitstekende verzorging. Wij hadden van te voren onze dieetwensen aangegeven en er werd prima rekening mee gehouden.

Kamertip: de kamers aan de kant van de ingang hebben een fantastisch uitzicht.