“voel je een vorst”

De beste prijzen voor -
Inchecken dd/mm/jjjj Uitchecken dd/mm/jjjj
Prijzen zijn voor 1 kamer, 2 volwassenen
Prijzen weergeven
Vergelijk de beste prijzen van de beste reiswebsites
Chateau de Villette
Beoordeeld als nr. 1 van 3 B&B's / pensions in Poil
12 september 2016 beoordeeld

Niet vaak voel je het koninklijke rustgevoel over je heen vallen als een warme deken; dit gebeurt allemaal bij chateau de Villette. De gastvrijheid, de verzorging, het vriendelijke advies en de adembenemende omgeving doen je voelen als een vorst.
Na een periode in huisje Escargot gezeten te hebben ga je als een rijk vorst naar huis met een rugzak vol met gedenkwaardige momenten en de behoefte om weer (snel) terug te willen...

Kamertip: overleg met de eigenaren; ze spreken nederlands...
Bekijk meer kamertips
  • Verbleef: September, 2016, reisde met een partner
cocastork, Propriétaire van Chateau de Villette, reageerde op deze beoordelingGereageerd 18 juli 2017

Beste Olav,
Ik moest jullie nog steeds bedanken voor de leuke review dat jullie spontaan gepubliceerd hebben. Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en misschien tot een volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Catherine

10 augustus 2015 beoordeeld

Wij hebben de cottage L'escargot gehuurd, een mooi klein huisje met eigen tuintje, aan de zijkant van het kasteel. Een mooie ruime en goed uitgeruste woonkamer. De slaapkamer is wat kleiner, maar het bed is heel goed. Het is net groot genoeg voor 2 kleine kinderen. Zij sliepen s avonds in de woonkamer, 1 sliep in een apart kinderbedje en 1 op de slaapbank. De mensen van Chateau de Vilette zijn zeer vriendelijk. Het kasteel, de tuin en het zwembad zijn ook heel mooi. Wij hebben hier een paar heerlijke dagen gehad.

• Verbleef: Juli, 2015, reisde met familie
cocastork, Propriétaire van Chateau de Villette, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 augustus 2015

Hartelijk dank voor deze mooie review. Het doet altijd plezier te horen dat de mensen hebben genoten op Villette. Nog een fijne zomer toegewenst.
Catherine

11 mei 2015 beoordeeld

Ongelooflijk rustgevend verblijf in een prachtig kader met heerlijk eten, de natuur is er verslavend. Het chateau is prachtig onderhouden en de gastheren zijn erg bezig met de gasten. Heel mooie ervaring, wij gaan zeker terug!

• Verbleef: Mei, 2015, reisde met een partner
26 augustus 2013 beoordeeld

Via de wegbeschrijving hebben we de chateau zeer gemakkelijk gevonden, bij aankomst rij je een prachtige oprijlaan op met een mooi zicht op de chateau. Bij aankomst werden we zeer vriendelijk en warm onthaald door de kasteelheer ad interim! Wij hadden gekozen voor escargot het huisje het dichts gelegen bij de chateau. Het huisje was ruim, mooi aangekleed, maar het ontbrak hem aan netheid, muffe geur, spinnenkoppen, keukenkasten stoffig, nog restjes chips in, dode vlieg... De wastafel had geen dop om af te sluiten waardoor we niet konden afwassen. We hebben de keuken dan maar niet gebruikt... Waarvoor we eigenlijk wel het huisje hadden gehuurd. Alles is met zo authentiek mogelijke materialen ingericht, heel stijlvol maar soms ook niet praktisch, de douche was in zo een oud bad, heel hoge instap, eenmaal onder de douche 'voelde je plastic of koud kraanwerk bij elke beweging, het was onmogelijk om geen water te morsen uit de douche. Ze hebben gezorgd voor luxe matrassen, deze zijn wel zacht, niet hard, soms de indruk dat we in een kuil lagen. We hebben enorm genoten van de gastvrijheid en het ontbijt in het kasteel zelf, we hebben heel sympathieke mensen ontmoet uit alle kanten van de wereld. De restaurants die aangeraden worden, zijn echte aanraders, couchon ventru en petit auberge, we hebben er heerlijk
Gegeten, ook de table d hote is een aanrader, deze was tot in de puntjes verzorgd! Ideaal voor kort verblij of tussenstop om te genieten van de charme van een kasteel. Leuk voor kinderen zijn de variatie aan dieren op het domein en de boomhut. Minpuntje is dat zwembad na de middag een tijdje niet toegankelijk is. Was een leuke ervaring!

• Verbleef: Augustus, 2013, reisde met familie
cocastork, Owner van Chateau de Villette, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 september 2013

Wij bevestigen de ontvangst van dit review en uw terugkoppeling
Wij vinden het oprecht vervelend om te horen dat de zitkamer niet tot in de puntjes schoongemaakt was bij uw aankomst.
Er is blijkbaar iets over het hoofd gezien tijdens onze afwezigheid.
Het aanwezige huishoud personeel heeft daarom ook alles nog een keer schoongemaakt en hun uiterste best gedaan om alles in orde te maken,
Dit inclusief de vraag voor een houten baby bed waar de huishoudster 25 km voor heeft om gereden.
Het antieke en gerenoveerde Franse bad wordt vaak tot tevredenheid gebruikt door onze gasten.
Het zwembad is de hele dag open met uitzondering tussen 12h-14h. Gedurende deze tijd wordt het bad privé gebruikt. Dit lijkt ons de beste tijd omdat de meeste mensen dan of aan het lunchen zijn of er op uit zijn.

Ten slotte wilden wij u graag bedanken voor uw uiteindelijk grotendeels positief commentaar dat ook terug te vinden is in ons gastenboek:

" Bedankt voor de hartelijke ontvangst in Chateau de Villette, we hebben genoten van de sfeer, uitzicht, het gezelschap, de dieren, het huisje, de table d'hotes, de parking"

Catherine Stork

14 augustus 2013 beoordeeld

We zijn net terug van een heerlijke afsluiting van onze vakantie in chateau de Villette. Een warm welkom van de bewoners. Bij ons late en vermoeide aankomst werd er direct gereserveerd in eenvoudig maar nabij gelegen restaurant. De volgende morgen een heerlijk ontbijt en de 2e avond een gezellig en overheerlijke table d'hote. Een echte aanrader ook voor mensen met kinderen die houden van goede smaak het buitenleven en de grandeur van een kasteel. Maar bovenal een compliment voor meneer en mevrouw Stork die hun werk met zoveel liefde, passie en toewijding uitvoeren.

• Verbleef: Augustus, 2013, reisde met familie
4 oktober 2011 beoordeeld

Een rust moment voor je stressvolle bestaan. Sfeervolle ingerichte kamers. Goed verzorgd ontbijt. Je kunt er heerlijk wandelen. Bij het zwembad kun je lekker rustig liggen en bijkomen. Om iets te ondernemen dat moet je ergens anders zoeken maar de eigenaren hebben genoeg tips daarvoor.

• Verbleef: Juli, 2011, reisde met een partner
17 april 2011 beoordeeld

We komen net terug van een een familieweekend in Chateau de Villette te Poil. Zoals elke keer werden we warm onthaald door Coen en Catherine in hum charmant en met smaak ingericht kasteel. Gezellige avonden voor de open haard, lekker gegeten, zalige wijntjes geproefd, met als kers op de taart : een droombed in in een romantische kamer. Catherine en Coen zijn perfect geslaagd om het landelijk karakter van deze woning te behouden zonder te moeten onderdoen aan alle modern comfort.

• Verbleef: April, 2011, reisde met familie

In Chateau de Villette geweest? Deel je ervaringen!

Aanvullende informatie over Chateau de Villette

Adres: Villette | SARL Immobiliere de Villette, 58170 Poil, Frankrijk
Telefoonnummer:
Locatie: Frankrijk > Bourgogne-Franche-Comté > Nievre > Poil
Voorzieningen:
Bar/lounge Selectie dranken Gratis snelle internetverbinding (wifi) Gratis parkeren Kinderactiviteiten (kind-/gezinsvriendelijk) Kitchenette Restaurant Suites Zwembad
Stijl hotel:
Beoordeeld als nr. 1 van 3 B&B's / pensions in Poil
Prijsklasse: € 189 - € 195 (Op basis van de gemiddelde tarieven voor een standaardkamer)
Aantal kamers: 5
Reserveringsmogelijkheden:
TripAdvisor is een trotse partner van Booking.com, dus je kunt je reserveringen bij Chateau de Villette met vertrouwen boeken. We helpen maandelijks miljoenen reizigers het perfecte hotel te vinden voor vakantie- en zakenreizen, altijd met de beste kortingen en speciale aanbiedingen.
Ook bekend als:
Chateau De Villette Hotel Poil

Is dit uw TripAdvisor-vermelding?