22 september 2024 werd ik 65jaar. Ik had 3 weken ervoor een High Tea besteld. In de week ervoor gemaild ter bevestiging en bevestiging gevraagd. Niet ontvangen. Dus vrijdag van te voren gebeld, ja was bekend. Zondag 22-09-2024 om 14.00 voor 12 personen.
We komen zondag aan, geen gedekte tafel. Reservering bekend, geen spullen ingekocht.
Chaos. Moest snel wat in elkaar geflanst worden.
Werd geen drankje aangeboden. Na een half uur zelf maar even iemand gevraagd om vast wat thee neer te zetten.
Na een uur kwamen de plateaus met lekkernijen, m.i. absoluut niet de normale zaken, vaker een high tea bij andere gedaan, met veel meer variatie, op de site wordt gezegd een overvloed aan thee en lekkernijen. De tweede ronde thee moesten we weer zelf om vragen en kwam weer laat.
Toen ik ging betalen vroegen ze onbeschaamd, zonder enige vorm van excuus, het volle pond. Dat heb ik geweigerd, uiteindelijk twee personen korting bedongen. Nog steeds zonder excuus.
De dochter van mijn vrouw schreef vervolgens een e-mail aan BonBon, de eigenaren.
Die antwoordde binnen het uur, het kan dus wel.
Ook hun latere uitleg laat geen enkel spoor van emotie zien, is zakelijk en kil. Ze boden nog wel, uit een soort van coulance, zo voelde het, een High Tea aan voor twee personen, geweigerd.
Totaal gebrek aan inlevingsvermogen, wat een feestje had moeten zijn, werd er een met een domper.
Tegen de bedrijfsleider zei ik nog, ik ben niet van de reviews dus dat zal ik je besparen, zijn reactie was als u een review wil schrijven dan moet u dat doen, ik ben anders opgevoed en heb geleerd, wat er ook gebeurd de klant is koning. Een antwoord had kunnen zijn dat waardeer ik.
Na het antwoord van de directie, waarin gesuggereerd werd dat na een kwartier thee aangeboden werd, wat pertinent onwaar is, we hebben er om moeten vragen, en kwam veel later, Beide keren! We zijn totaal genegeerd. Een overvloed aan thee. Niet dus. De High Tea zelf kwam na een uur, en niet na een 1/2 uur.
Het hele gezelschap van 12 personen was verbouwereerd over zoveel desinteresse en laksheid van het personeel. Totaal geen feeling voor de gebeurtenis, eerder paniek.
Dus nu toch een review. Hopelijk leren ze ervan en krijgt personeel een gedegen opleiding in omgangsvormen en omgangsnormen. Laat het vooral een leermoment zijn,
De directie suggereerde ook dat er meer dan voldoende was want er kwam retour. Ja omdat het een karig geheel van totaal aanbod was. Teveel hetzelfde. Weinig zoet, helemaal niks van chocolade. Als deze High Tea de standaard is bij de Heeren van Ambacht zou ik hem van de kaart afhalen.