“Lekker gegeten en lekker terras”
Beoordeling van De Heeren van Ambacht

De Heeren van Ambacht
Reserveren met
De Heeren van Ambacht is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 5 van 12 Restaurants in Hendrik-Ido-Ambacht
Beschrijving: De Heeren van Ambacht Restaurant ‘De Heeren van Ambacht’ heeft op 27 mei 2011 in een nieuw pand zijn deuren geopend. Na een intensieve verbouwperiode is de voormalige boerderij "Bouwlust" omgetoverd tot een restaurant, aangevuld met diverse zalen en een prachtig terras. Veelvoud en diversiteit aan gerechten, een hoog serviceniveau en de uitstekende bereikbaarheid maken van de locatie een hoogstaande, sfeervolle eetgelegenheid. Eveneens een uitstekende locatie voor zakendiners, recepties, jubilea, bruiloften of condoleances.
31 mei 2018 beoordeeld

Met vrienden hier weer eens gegeten. Het was mooi weer dus kunnen genieten van het terras. Dat is inderdaad mooi. Het eten was goed, de wijn was lekker. De bediening wisselend van goed tot aardig tot knullig.

Datum van bezoek: mei 2018

27 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Absoluut niet de moeite waard. Eten inspiratieloos. Bediening redelijk vriendelijk, daar is alles mee gezegd.

Datum van bezoek: januari 2018
29 december 2017 beoordeeld

Wat een mooi pand midden in het dorp. Het terras is sfeervol en lekker veel zon. Het eten is hier wat wisselend, maar de entourage maakt een hoop goed.

Datum van bezoek: augustus 2017
26 december 2017 beoordeeld

Hoe de Heeren van Ambacht een ramp maken van een kerstdiner.
En er 85 euro per persoon voor durven vragen.

Zelden vertoont: aan het eind van de avond de aardige serveerster in tranen door de fouten van haar bazen.

Maar laten we beginnen met wat er goed ging.
leuke aankleding en ruime opstelling
aardig en vriendelijk bedienend personeel
goede kwaliteit ingrediënten
redelijke tot goede bereiding, de smaak wat vlak maar zeker niet slecht
redelijke tot goede wijnen
een vrolijk aperitief

Maar verder helaas een logistieke horeca-ramp
Het begon al met de binnenkomst. Niemand om de jassen aan te nemen. Daarna bleek bij binnenkomst dat onze tafel elders was opgesteld. In plaats van binnendoor door de koude naar een onbemande deur gestuurd. Ook daar niemand om de jassen aan te nemen. Zoek je eigen weg maar naar boven.
De ruim een week tevoren bestelde tafel voor 7 personen en 2 kinderen bleek gereserveerd voor 8 totaal. De vooraf gevraagde en verstrekte voorkeuze was niet bekend en werd tot tweemaal toe opnieuw gevraagd. De opgegeven allergie voor schelpdieren was dus vermoedelijk ook onbekend. Gelukkig is niemand ziek geworden.
Terwijl het diner om 19.00 zou beginnen duurde het eerst een kwartier voor er iemand kwam vragen of we iets wilden drinken, waarna het weer tien minuten duurde voor er iets op tafel stond. En dat gold voor alle tafels zodat er al snel een geïrriteerde sfeer ontstond.
Na drie kwartier het eerste eten op tafel in de vorm van een plank met een brood en een mes en wat boter. Geen bordjes, niets. Onder het motto zoek het maar uit waarschijnlijk. Hoe moeilijk is het om een bordje met een botermesje op tafel te zetten? Niet aan gedacht vermoedelijk.
Weer een kwartier later een amuse, helaas niet warm maar lauw. Vermoedelijk te lang bij de uitlevering gelegen. En opnieuw zonder enig gerei op een bord. Dat hebben we maar rond laten gaan. Voor de botjes was geen servies om het weg te leggen. Dit kan echt niet bij een serieus diner.
Na de amuse en na het voorgerecht (dat was lekker en goed op temperatuur) de wijn van het wijnarrangement geschonken. Bij een wijnarrangement verwacht ik wijnen die passen bij de gerechten. Maar helaas, dat was te veel gevraagd. Je verwacht ook dat de wijn bij het gerecht wordt geserveerd in plaats van na het gerecht. Helaas ook dat was te veel gevraagd.
Vooraf gevraagd of het geschikt was voor kinderen. Ja., dat was geen probleem….. Mar hoe verzin je het dan om kinderen ruim twee uur op hun patatjes en kip te laten wachten? Die bovendien pas kwamen na aansporing door mijn dochter, anders hadden ze nog langer moeten wachten.
Geen wonder dat sommige wat oudere kinderen balorig werden…. Maar de sfeer komt dat niet ten goede.
Nog een puntje: ik snap dat je graag wilt bijverkopen. Maar waarom wacht je drie kwartier tussen elk gerecht. En waarom vraag je meerdere malen of mensen die een arrangement hebben gekozen toch nog iets anders willen drinken? Dan begrijp je echt heel weinig van gastvrijheid.

Ik had gelukkig prettig gezelschap dus we hebben ons vermaakt ondanks het diner. Maar dat de Heeren iets hadden voorbereid gaat er bij mij niet in. Het was chaotisch, slecht voorbereid en vermoedelijk met te weinig personeel. Gevalletje te veel willen verdienen. Dit restaurant verdient het om gemeden te worden.

Aan het eind van de avond heb ik me aangesloten in de rij. Drie tafels met ernstige klachten voor me. Ik heb geprobeerd de vriendelijke dame van de bediening nog een beetje op te beuren. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Maar dit was toch echt te wijten aan haar bazen.

Zelfs de rekening klopte niet. En het zal weinig verbazing wekken: er was te veel in rekening gebracht. Het is gecorrigeerd nadat ik daar om vroeg.
Wat mij betreft een schandalige vertoning. Wij komen nooit meer naar de Heeren van Ambacht. Niet voor een kerstdiner en niet voor welke andere gelegenheid dan ook.
Schandalig ook dat je voor deze vertoning nog geld durft te vragen. Maar dan heb je een review zoals dit ook dik verdiend!

Datum van bezoek: december 2017
17 december 2017 beoordeeld

Hier weer gegeten met wat grotere groep van 25. Eten was goed, bediening was aardig, de wijn lekker en we zaten boven wat wel gezellig is. Klein minpuntje is de klimaatbeheersing boven. Het wordt er snel erg warm.

Datum van bezoek: december 2017

Reizigers die De Heeren van Ambacht bekeken, bekeken ook

Hendrik-Ido-Ambacht, Zuid-Holland

Hendrik-Ido-Ambacht, Zuid-Holland
Zwijndrecht, Zuid-Holland

In De Heeren van Ambacht geweest? Deel je ervaringen!