“Missiedorp Steyl”

Missiemuseum Steyl
Geclassificeerd als nr. 1 van 4 dingen om te doen in Steyl
Attractiegegevens
1 juni 2018 beoordeeld

We hebben Steyl bezocht met onze vereniging en naast dit museum ook de St-Michaëlkerk, de tuinen en grotten en de begraafplaats waar hoofdzakelijk Duitse kloosterlingen liggen begraven.

10 april 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vanaf kleins af aan kom ik hier al met mijn grootvader. Prachtig gelegen aan de rivier de Maas. Binnen staan schitterende opgezette beesten. De bekende beer wordt momenteel gerepareerd.

13 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Missiemuseum Steyl heeft een bijzondere collectie aan opgezette dieren en insecten. Ook zijn ze op een bijzondere manier tentoongesteld. Iets wat je totaal niet verwacht!! Verder is er nog veel meer te doen in de omgeving. Zo kun je er een dagje uit van maken. Een wandeling door de kloostertuinen met grotten is zeker een aanrader. In het museum vertellen ze je erover.

3 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Om de geschiedenis van Nederlandse missionarissen die bijna de hele wereld hebben bereist te beschouwen is het missie museum in Steyl (L) ongekend interessant. Naast een overzicht van vele dieren, die de missionarissen tegenkwamen een mooi overzicht van artikelen en reliquien. Daarenboven was er in deze Kersttijd een pracht expositie van een verzameling van Kerstkribben uit de hele wereld eigendom van een Duitse familie....

Bekijk meer beoordelingen
8 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Een leuk museum , met niet , zoals je misschien verwacht , veel religieuze beelden. Aan te raden is eerst het info filmpje te bekijken, het vertelt het ontstaan van het missiewerk in dit klooster dorp aan de Maas en de manier van werken in de verre landen.
Vanuit diverse delen in de wereld is missiewerk verricht en zijn honderden voorwerpen naar Nederland over gebracht en zo staat dit museum vol met schitterende objecten. Uit China, Japan, Indonesië etc en er staat veel, je komt ogen tekort.
Er is ook een zaal gevuld met wanden vol vlinders, torren, spinnen etc, keurig gesorteerd.
En dan een grote verrassing: een enorme hoeveelheid opgezette dieren. Niet eerder er zoveel bij elkaar gezien.
Er is ook een leuk gedeelte voor kinderen, dus voor ieder wel wat wils.

Reizigers die Missiemuseum Steyl bekeken, bekeken ook

In Missiemuseum Steyl geweest? Deel je ervaringen!