“Zo maar !”

Restaurant Aubergine
Geclassificeerd als nr. 1 van 4 Restaurants in Steyl
Keukens: Frans
4 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ter gelegenheid van onze trouwdag had ik hier gereserveerd voor een 6-gangen diner met overnachting.
Boven het restaurant zijn 2 kamers die verhuurd worden.
Wij hadden de suite, een ruime kamer met zitje, heerlijk zittende stoelen, een 2 persoons eettafel met 2 stoelen, een klein keukentje met koffie-en thee zet- faciliteiten, een badkamer en een ruim terras.
Nadat wij ons op onze kamer hadden geinstalleerd, zijn we naar beneden gegaan voor het diner.
We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel geebracht, jammer genoeg was het weer niet goed genoeg om buiten op het terras te zitten.
Na het bestellen van een glas Prosecco en het uitzoeken van een mooie wijn, kregen we een 4 tal heerlijke amuses, elke amuse was tongstrelend.
Het diner was voortreffelijk:

Spinkrab - aardappel - limoen - kroepoekje.

Huisgerookte zalm met een gepocheerd eitje en asperge schuim.

Kabeljauw, tomaat, zwarte quinoa met groene asperge.

Reuzenchampignon in korstdeeg met asperges en bospaddestoelen ragout.

Kalfsstaartstuk, kalfshaas, sjalotje, krielaardappeltjes met witte asperges.

Aardbeien bavarois, yoghurt sorbetijs met rood zomerfruit.

Ter afsluiting bestelden wij koffie met huisgemaakte friandises, met voor mij een likeurtje en voor mijn man een cognacje.
We hebben van het begin tot het einde genoten.
Dat wij een overnachting hadden geboekt bleek een goede keuze te zijn.
Alleen nog even naar boven.
Prima bedden en het ontbijt wordt op de kamer gebruikt.
Terwijl wij aan het diner zaten, was onze kamer reeds voor de nacht klaar gemaakt, lampjes aan en gordijnen gesloten.
Ook was de tafel volledig voor het ontbijt gedekt en stonden de ingredienten afgedekt in de koelkast.
Verse jus d'orange, boter, 4 soorten beleg waaronder brie en zalm, een eitje ( zelf te koken of te bakken )yoghurt, fruit en brood.
Alleen miste ik op deze manier een lekker knapperig vers, warm broodje en/of croissantje.

1  Bedank H.M. V

15 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

zeer gastvrije, voorkomende bediening. Uitstekend opgebouwd 6 gangen diner met vooraf nog enkele kleine amuses. Prijs kwaliteitsverhouding geweldig! Zeer goed wijnarrangement: mooie combinaties, en ook plezierig en vakkundig gepresenteerd door de sommeliere. Mooie, ruime tafel in aparte ruimte. Kortom: dit is zoals je het wenst.

24 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was rustig gisteravond in de Aubergine. Dat is natuurlijk niet vreemd een aantal avonden voor de Kerst. Ontvangst gastvrij en spectaculaire amuses. Wij zijn voor het 6 gangen menu gegaan. Spannende gerechten waar vooral de Steenschol fijn binnen kwam. Wijnen passen goed bij de gerechten en goede uitleg van de attente Sommelier. Alleen het hoofdgerecht viel wat tegen ten op zichtte van de voorgaande gerechten.

10 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een heerlijke avond hebben we beleefd in de aubergine !! Eerst een top 6 gangendiner gegeten en daarna een heerlijke overnachting boven het restaurant gewoonweg top!!

24 november 2017 beoordeeld

Een ster van Michelin is nog geen garantie op een vol huis. Ik dineerde hier op een avond in de week en was het grootste deel van de tijd de enige klant in de zaak. Pas wanneer ik zowat aan de finale toe was kwam er nog een ander koppel binnen. Drie klanten op een avond dus.
Onder meer de sommelier had vrij gekregen, maar de gastvrouw, die een bijzonder fijne dame is, kon zelf ook voldoende toelichting bij de wijnen geven. Die waren, net als alle gerechten superlekker. De bediening was, gezien de omstandigheden, uiteraard top.
Je kan er ook blijven logeren, wat ik ook heb gedaan.

In Restaurant Aubergine geweest? Deel je ervaringen!