Villa/Guesthouse Rumah Kita (Ons Huis)(Kalibaru)(Heel veel waar voor je geld!)
  • Inclusief ontbijt
  • Restaurant
Minak Jinggo Hotel(Banyuwangi)
  • Restaurant
Villa Bugis(Kalibaru)
TripAdvisor
TripAdvisor
28 september 2014 beoordeeld

Voor ons was het verblijf in Rumah Senang één van de hoogtepunten van onze rondreis door Java en Bali. Het guesthouse is schitterend gelegen, te midden van de natuur. De tuin is mooi aangelegd, goed onderhouden en bij het zwembad is het heerlijk toeven.
De kamers zijn smaakvol ingericht, schoon en ruim. Het eten is een pure verwennerij (vers, smaakvol en royaal). Wij hebben nergens zo lekker gesmuld. Wij hebben een nachtje bijgeboekt; dat was binnen no time geregeld. De prijs/kwaliteitsverhouding voor de overnachtingen en de maaltijden is dik in orde

Gastheer Aris en zijn vrouw Lisa zorgen dat het de gasten aan niets ontbreekt; zeer gastvrije en vriendelijke mensen. Complimenten.

Kamertip: Alle kamers zijn top en van prima bedden voorzien.
  • Verbleef: september 2014, reisde met een partner
24 september 2014 beoordeeld

Dit guesthouse is top qua inrichting kamers en ligging. Het ligt aan een mooie rivier waar je met regelmaat ijsvogels ziet vliegen. Heerlijk rustig midden in de natuur en een fijne tuin. De kamers zijn zeer ruim en je voelt je er direct helemaal thuis. De badkamer is top en het zwembad voldoet ook prima. Het guesthouse is actief op het gebied van milieu en dat kunnen we erg waarderen. Jammer alleen dat men dan toch (plastic) afval over de rand richting rivier gooit. Daar zou toch beter op toegezien moeten worden (is in heel Indonesië een probleem). Het diner in het guesthouse is heel goed en smaakvol, al is de prijs aan de hoge kant voor Indonesische guesthouse begrippen. Positief is dat men heel goed rekening houd met de wensen van vegetariërs. Het ontbijt vonden we wel erg afgemeten en eenvoudig. Een buffet ontbijt heeft onze voorkeur (oogt royaler). Een puntje van kritiek betreft de stuurse uitstraling van de manager. Hij maakte niet de indruk zin in zijn werk te hebben. Overigens hebben we hier geen last van gehad.

Kamertip: Alle kamers zijn goed.
  • Verbleef: augustus 2014, reisde met een partner
vendie, PR van Guesthouse Rumah Senang, reageerde op deze beoordelingGereageerd 26 september 2014

Guesthouse Rumah Senang waardeert het een positieve recensie te hebben ontvangen. Het punt van afval is een groot probleem in geheel Indonesië. Er zijn praktisch (behalve in de wat grotere steden) geen ophaaldiensten van vuil zodat de vuilverwerking in eigen hand dient te worden genomen. Meestal kiest men voor verbranden als de wind gunstig is. Guesthouse Rumah Senang zal nog meer aandacht besteden aan het verwerken van vuil. Het diner is altijd voorzien van veel verse groenten en veel en goed vlees. De kosten van deze producten zijn de laatste maanden enorm gestegen en Guesthouse Rumah Senang heeft ervoor gekozen niet te bezuinigen op de hoeveelheid. Door de kleinschaligheid is het niet mogelijk het ontbijt in buffetvorm te presenteren. Er is echter wel de mogelijkheid in plaats van brood Nassi Goreng te kiezen. Tevens kunnen gasten van Guesthouse Rumah Senang altijd bij bestellen.

31 augustus 2014 beoordeeld

Ons gezin heeft drie nachten in Rumah Senang verbleven. Het is een kleinschalig guesthouse met prachtige ruime kamers, badkamer, een mooie tuin en een mooi zwembad.
Het personeel is erg behulpzaam en houdt rekening met alle wensen. Onze kinderen eten vegetarisch. Dit hadden we van te voren doorgegeven en was geen enkel probleem. De was wordt voor een klein bedrag gedaan en het personeel stond altijd voor ons klaar als we advies nodig hadden of vragen hadden. Het guesthouse is schoon en goed onderhouden. Op loopafstand zijn kleine winkeltjes waar van alles te koop is.
Kortom: een echte aanrader!

• Verbleef: juli 2014, reisde met familie
15 augustus 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben 2 nachten in Rumah Senang gelogeerd en wat werden we daar blij van !
We hadden een prachtige kamer , groot , verzorgd en heel gezellig.
De tuin , de omgeving en de locatie is prachtig allemaal zeer goed onderhouden.
We hebben een trip gedaan naar het Iljen plateau , echt een aanrader prachtig was het !
We zijn helemaal in de watten gelegd door Aris en Lisa . Niks was teveel.
Het eten was heerlijk ( ontbijt,lunch en diner ) . Met zorg en aandacht bereid en mooi opgediend .
Ik vind het heel redelijk om een dag van te voren te vragen wat de gasten willen. Dit om overraad en verspilling tegen te gaan .
Dikke duim voor alle lieve mensen van Rumah Senang !

Verbleef: augustus 2014, reisde met een partner
15 augustus 2014 beoordeeld

zeer ruime, propere, luchtige, mooie kamer en badkamer. Salonnetje binnen en terras buiten. Mooie tuin, zwembadje. Koffie/thee. Rustige ligging weg van de straat en langs de rivier (achterin de tuin).
Minpuntjes vonden we in de beperking in water bij het douchen en voor mezelf (vegetariër) bij het eten. We kwamen in de namiddag aan en het avondeten lag al vast. Het was blijkbaar niet mogelijk om iets vegetarisch extra te maken en dat vond ik toch wel jammer.

• Verbleef: juli 2014, reisde met een partner
vendie, Manager van Guesthouse Rumah Senang, reageerde op deze beoordelingGereageerd 17 augustus 2014

Jammer van deze miscommunicatie want juist de staf van Guesthouse Rumah Senang zet zich in voor de speciale wensen van haar gasten.
Zo bereiden zij : Vegetarische maaltijden - Veganistische maaltijden - Gluten vrij maaltijden w.o het bakken van gluten-vrij brood.
Guesthouse Rumah Senang staat vermeldt in de nieuwsbrief van de Nederlandse Coeliakie Vereniging.
Verder zal de staf altijd rekening houden met dieet wensen.
Voor wat betreft het water.
Het is niet zo maar vanzelfsprekend dat er in Indonesie water uit een leiding komt. Het water van Guesthouse Rumah Senang komt uit een well van 12 meter diep..
De capaciteit van water is hierdoor beperkt.