“Wat een verwennerij !”

Le Paradis
Geclassificeerd als nr. 2 van 5 Restaurants in Chateaumeillant
Keukens: Frans, Mediterraan, Hedendaags
Dineropties: Ontbijt, Diner, Reserveringen
Beschrijving: Le Paradis: inderdaad! Een paradijsje in Frankrijk! Met de prachtige natuur en rijke cultuur van de omgeving, en de culinaire tovenarij in de intieme en gastvrije sfeer van het kasteeltje van Ineke Wiersema en Cor van Koesveld! In het hartje van 'la douce France' hebben wij een prachtig kasteeltje met sfeervolle kamers, waar u zich tijdens uw verblijf zo al niet in het aardse paradijs dan toch een beetje God in Frankrijk kunt voelen. Le Paradis ligt in het midden van Frankrijk op ca. 800 kilometer van Utrecht in het departement Cher. De opstal is eigenlijk een zogenaamd 'Pavillon' uit 1825, dat oorspronkelijk diende als verzamelplaats voor de jagers. Het authentieke kasteeltje ligt aan de rand van het pittoreske plaatsje Châteaumeillant, in een park van een hectare met mooie grote oude bomen en een tuin van een hectare met fruitbomen en een moestuin. De omgeving van Châteaumeillant bestaat uit glooiende velden, wijngaarden en bossen.
1 juni 2018 beoordeeld

Wat een prachtlocatie. We hebben hier twee weken geleden twee nachten mogen verblijven. Wat een verwennerij . Cor en Ineke zorgen ervoor dat je je er op je gemak voelt, voeren met veel passie hun bedrijfje daar op een ontzettend mooie locatie. We hadden het huisje in de tuin en de gites tot onze beschikking, erg mooi. We hebben ook een avond van de kookkunsten van Cor mogen genieten , echt voorstreffelijk. Super! Gaan zeker nog eens terug.

7 september 2016 beoordeeld

Wat een leuk adres, de chef kookt slechts voor 12 couverts, dus alle aandacht voor de kwaliteit en de gasten. Wij hebben hier 2 dagen gelogeerd, heerlijk gegeten en gedronken. Een absolute aanrader, dus gewoon doen. Wij hebben buiten een heerlijk diner genoten waarbij de zwezerik er bijzonder lekker was.

4 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een fantastische plek waar B&B Le Paradis staat, mooi landhuis in een groot park.
Voor het huis heerlijk in de schaduw, na een vriendelijk ontvangst door Ineke en Cor, een aperitief gedronken.
Een amuse met eend, linzen en dressing van sinaasappel, een zeer goede start. En dan als entree een terrine en een steak tartare. Zo lekker en mooi opgemaakt.
Dan filet de boeuf, zo zacht en mals, je kon hem zo opzuigen.
Dessert is kaas of zoet maar Cor stelde voor beiden bordjes samen te delen. Heerlijke kazen met vers stokbrood en dessert oa crème brulee, profiteroles. Wijn komt uit de streek waar men mooie rode en heerlijke rosé maakt.
Kortom ben je in de buurt bel of mail Ineke of ze plaats hebben. Je zult absoluut niet teleurgesteld worden.

20 juni 2016 beoordeeld

We hebben drie dagen heerlijk gegeten bij Cor en Ineke.
Cor kookt met liefde en passie, hij verwent zijn gasten.

5 juni 2016 beoordeeld

Le Paradis is inderdaad een echt paradijs. Ineke is een fantastische gastvrouw en Cor een fantastische gastheer die bovendien fantastisch kan koken. We verbleven in de mooie orangerie. Een echte aanrader en wat ons betreft zeker voor een herhaling vatbaar!!!

Reizigers die Le Paradis bekeken, bekeken ook

Sainte-Severe-sur-Indre, Indre

In Le Paradis geweest? Deel je ervaringen!