Beoordeeld op 1 september 2020 via mobiele applicatie

Op een van de warmste dagen van augustus in Grou aangekomen. Dan op naar Oostergoo waar de gast al 160 jaar welkom is. We streken neer op het terras wat een schitterend uitzicht heeft over het water. De sloepjes komen en gaan om wat te nuttigen op het terras, je zou haast denken dat deze waterherberg niet over het land te bereiken is. Het is goed dat er veel activiteiten zijn want de bediening merkte ons na twintig minuten op, dit overigens op het volle terras. De kaart waar klassiekers op staan vonden we niet zo spannend. Opzicht ook weer niks mis mee als deze maar goed bereid worden. We dronken er een redelijke Sauvignon Blanc en al snel kwam het amuse. Quinoa met markreel, radijs en lemonmayonaise dit op een leuke manier gepresenteerd in een kopje, maar het bijpassende koffielepeltje dat kan niet meer.
Jammer dat de quinoa niet op smaak was maar in het geheel deed de lemonmayonaise zijn werk. Als voorgerecht had ik van de weekspecials duxelles van paddenstoelen met radijs, desembrood en lemonmayonaise (zie foto). Mooi gepresenteerd maar jammer volgens mij had ik de radijs en lemonmayonaise al eerder gezien. Mijn tafelgenoot had Steak Tartare met eidooier, desembrood en Amsterdams ui. Ik mocht een hapje proeven, smakelijk al had de piccalilly wel iets de boventoon. Het hoofdgerecht, Tagiatelle kokkels met kokkels uit de Waddenzee, Hollandse kruiden en venkel. Jammer, zeer veel kookvocht in het bord, de kokkels waren niet goed gespoeld dus nog veel zand in het gerecht. De Hollandse kruiden waren iets zeekraal en een bos kervel, zo uit het zakje met steel en al er bovenop gekwakt. Was het gerecht op smaak, ja maar wat was het teleurstellend. Voor het gerecht van mijn tafelgenoot hadden ze inspiratie opgedaan bij Loetje, biefstuk in jus. Opzicht niets mis mee maar........... Als bijlage kwam er wat patat, mayonaise en een kleine salade.
Mijn tafelgenoot wilde geen dessert maar ik wilde de kaart nog wel even zien. Door de serveerster werd mij het dessert van de weekspecials aangeprezen. Tompouce met vers fruit en sorbetijs (zie foto), een geweldig mooi dessert neemt u van mij aan het lekkerste wat u ooit geproefd heeft riep de serveerster. De term tompouce was ver te zoeken maar tussen twee stukjes, niet knapperige meer, gebakken filodeeg zaten drie bollen sorbetijs. Het fruit was een aardbei en een streng aalbessen en een streng aalbessen en een streng aalbessen en nog een streng aalbessen. En ook hier vonden wij dat het dessertbestek niet paste bij het geheel.
Was het eten slecht, nee. Was het eten goed, nee. Het was vooralsnog een teleurstelling of was het verwachtingspatroon van ons voor deze oude waterherberg uit 1858 te hoog.

Beoordeeld op 24 augustus 2020

Geweldig vriendelijke- en bereidwillige staf, uitstekend eten, goede service, de kamer was klein en warm, ondanks een openstaand raam, maar dat was de hele wereld om ons heen ook en (2sterren) er was geen airco. Wel een ventilator, die z'n best deed!
Maar authentiek en op een unieke plaats aan het water gelegen.

Een dag hun motorvlet gehuurd, is ons prima bevallen!

Een vergeten zonnebril koker werd direct en belangeloos nagestuurd.

Wat een topper!

Beoordeeld op 16 augustus 2020 via mobiele applicatie

Een beroemd hotel/restaurant (sinds 1858). Heel authentiek, redelijk eenvoudig, aan het water gelegen, met ligplaatsen. Mooi terras. Door zeer vriendelijke bediening konden wij nog terecht voor het diner met zes personen. Een goed bereide tournedos met gebakken aardappels. En met sla zonder saus. Tafelgenoten hadden pasta met kockels, redelijk van smaak. Peche melba als dessert was ok. De ligging en zeer vriendelijke bediening maakt alles goed.

Beoordeeld op 14 augustus 2020

Wij bezochten het restaurant aan de haven. Prima plek, mooi terras. De tafels stonden wat te dicht op elkaar maar dat werd op verzoek direct hersteld. Verder voldoende Corona maatregelen, hoewel er over looplijnen wordt geparkeerd. Lekkere boordjes. Prima koffie.

Beoordeeld op 11 juli 2020 via mobiele applicatie

Met het gezin hebben we twee nachten verbleven in dit leuke hotel. Een avond in het hotel gegeten wat een groot succes was, lekker eten mooie wijn en prettige bediening. De ligging van dit hotel is uniek, leuk uitzicht over de haven.

Datum van verblijf: juli 2020