“Boeiende rondleiding valse kunst”
Beoordeling van Museum Valse Kunst

Museum Valse Kunst
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 dingen om te doen in Vledder
Type: Kunstmusea, Musea
Attractiegegevens
Niveau 2 bijdrager
8 beoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 1 nuttige stem
“Boeiende rondleiding valse kunst”
Beoordeeld op 5 augustus 2015

Jaren geleden waren we al eens in de "Museums van Vledder" geweest en dat vonden we toen een plezierig bezoek. Toen we dus nu weer in Drente waren besloten we om daar nog eens heen te gaan. En dat was wéér een succes. We begonnen met de rondleiding door de valse kunst. Daarbij werd een leerzaam, amusant en zeer onderhoudend verhaal verteld. We kunnen deze rondleiding aan iedereen aanraden. Vervolgens bezochten we de glasexpositie. De (vele) glasobjecten werden bijzonder mooi geëxposeerd en belicht in de vitrinekasten. Wij (als glasliefhebbers ) hebben er van genoten. De expositie is zeker een compliment waard. We hebben al diverse glasmusea bezocht en dit museum kan zich (ook internationaal) tot de top rekenen, vinden we. Tenslotte bekeken we nog de "Grafische kunst" en pook die afdeling is een bezoek waard. Kortom, kom naar Vledder en bezoek de "Museums". Veel succes in de toekomst.

Bezocht Juni, 2015

undredal
99 beoordelingen
23 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 8 nuttige stemmen
“Vals en glas in de kunst.”
Beoordeeld op 29 juni 2015

Het weer was wat minder die dag, in de buurt van Vledder,
reeds enkele malen eerder geweest, maar daarom niet minder interessant.
Ben je geïnteresseerd in valse kunst, glaskunst en een verrassende expositie, is dit zeker een bezoek waard.
Het is een privaat museum, de eigenaresse geeft er de rondleiding,
ondersteund door vele gemotiveerde vrijwilligers.
Gemoedelijke sfeer, een prima adres om je verder te verdiepen in de glas- en schilderkunst.

Bezocht Mei, 2015
Utrecht
330 beoordelingen
72 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 81 nuttige stemmen
“Erg boeiend”
Beoordeeld op 17 mei 2015

Uitstekende rondleiding met levendige en zeer deskundige toelichting. Uiterst interessant inkijkje in de wondere wereld van kunstvervalsingen. Wij hebben hier veel opgestoken en genoten.

Bezocht Mei, 2015
Vollenhove, Nederland
1 beoordeling
“Valse kunst verrassend!”
Beoordeeld op 3 mei 2015 via mobiele applicatie

Interessant en lijkt me uniek museum. Voor jong en oud. Naast valse kunst ook een heel bijzondere glas verzameling. Wel 'echt'.

Assen
234 beoordelingen
107 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 32 nuttige stemmen
“Alleen al voor de verhalen.”
Beoordeeld op 3 februari 2015

We zijn geen museumgangers maar voor dit museum maak ik graag een uitzondering. De combinatie van kunst met een smeuïg achtergrondverhaal maakt dit museum de moeite meer dan waard.

Bezocht Oktober, 2014

Reizigers die Museum Valse Kunst bekeken, bekeken ook

In Museum Valse Kunst geweest? Deel je ervaringen!