Vandaag geopend: 10:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi museum

Wat een mooi museum. Educatief en erg mooi opgezet voor jong en oud. Leuk de geschiedenis te zien ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
R3615PVlindav
Gorinchem, Nederland
via mobiele applicatie
Leuk en informatief uitje.

Informatief en interactief voor jong en oud. Aangenaam verrast. Pluim voor het restaurant ... meer lezen

2 weken geleden beoordeeld
Frank v
Lees alle 211 beoordelingen

Beoordeeld op 26 augustus 2020 via mobiele applicatie

Slechte uitleg/documentatie. Het geheel is nogal onsamenhangend. Slordige route (covid-19). Hierdoor was het in de kelder veel te druk en voelden we ons genoodzaakt om binnen 30 min het museum weer te verlaten.

Beoordeeld op 25 augustus 2020 via mobiele applicatie

Had geen idee wat ons te wachten stond! Eenmaal buiten was mij duidelijk dat Texel meer is dan schapen in een weiland.
Een prima leerzame verzameling, zeer geschikt voor alle leeftijden!

Beoordeeld op 12 augustus 2020 via mobiele applicatie

Zeer corona-proof ingericht. Leuk museum dat veel wetenswaardigheden van het eiland laat zien. Veel marine zaken masr ook een leuk beeld van Texel van vroeger.

Beoordeeld op 8 juni 2020 via mobiele applicatie

Dagdeel naar dit museum geweest. Binnen is weinig te beleven. Kelder heeft een maquette van het zeeleven rond Texel, mooi gemaakt maar verder weinig bijzonder. Boven een expositie van jutters spullen zonder enige uitleg.
Buiten meerdere gebouwen uit de oudheid en bijbehorende inrichting en attributen.
Al met al redelijk leuk voor een dagdeel maar ik zou er zeker niet nog eens heen gaan.

Datum van activiteit: juni 2020
Beoordeeld op 4 januari 2020 via mobiele applicatie

Ontzettend leuke middag gehad in het museum. Veel meer tijd doorgebracht dan van te voren bedacht. Om te beginnen een hele fijne gastvrije ontvangst. Bovenverdieping met mooie vondsten en bijpassende digitale uitleg en toen wij rondliepen was de conservator ook aanwezig. In de kelder een prachtige nieuwe maquette met enorm leuke visualisatie van verhalen. Wat voor ons de kers op de taart was, was de rondleiding van Jutter Piet. Wat een geweldige verhalenverteller! Langs de vissershuisjes, molen, de rederij naar de jutters-opslag. Ten slotte nog koffie met heerlijke Texelse koek. Verschrikkelijk gelachen en genoten!

Datum van activiteit: januari 2020