“Personeel aan de kassa helpt niet mee de juiste activiteit aan te bieden, speurtocht veel te moeilijk voor kinderen onde”
Beoordeling van Kasteel Hoensbroek

Kasteel Hoensbroek
Geclassificeerd als nr. 1 van 2 dingen om te doen in Hoensbroek
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
Beschrijving eigenaar: Kasteel Hoensbroek in Zuid-Limburg is een van de grootste en mooiste kastelen van het land. Dit enorme slot is een ware belevenis. U dwaalt er door meer dan veertig (!) kasteelvertrekken. Voor jong en oud, met of zonder kinderen is in dit kasteel van alles te beleven!
Nuttige informatie: Trappen / lift, Toiletten, Activiteiten voor oudere kinderen, Activiteiten voor jonge kinderen, Parkeergelegenheid kinderwagens, Rolstoeltoegang, Voedsel te koop
1 juni 2018 beoordeeld

Met 2 kinderen van 4 jaar, waarvoor ik 8 ,25 euro per kid entree heb betaald, het kasteel bezocht.
Op de website stond vermeld, dat er een speurtocht verkrijgbaar was. Deze kreeg ik , nadat ik erom vroeg.
De speurtocht was meer niveau groep 7/8. De kinderen van 4 jaar waren zo uitgekeken in het kasteel.
Achteraf blijkt dat er voor de kleintjes ook een stempelkaart is. Ze kunnen dan op meerdere plekken in het kasteel een stempeltje zetten en zijn dan gemotiveerd om overal te gaan kijken en zoeken.
Waarom vertelt de kassière dat niet??
Zij zien toch ook hoe klein de kinderen zijn.

Historisch, General Manager van Kasteel Hoensbroek, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 weken geleden

Bedankt voor uw reactie. Onze excuses dat het bezoek is tegengevallen.

De Kaspeeltocht die u heeft ontvangen is speciaal bedoeld voor de leeftijd van 6-10/12 jaar. Het is nadrukkelijk een familietocht: ouders/begeleiders/grootouders maken de tocht samen met de kinderen en kunnen de kinderen dus ook helpen. De interactie tussen familieleden en de kinderen is belangrijk voor de leermomenten in de tocht.

Indien u het op prijs stelt laten we u graag het kasteel nogmaals bezoeken. Stuurt u dan svp een mail aan: info@kasteelhoensbroek.nl dan sturen wij u daarna 4 vrijkaartjes toe.

24 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We waren vroeg bij het kasteel aanwezig en konden daardoor alles goed bekijken. We hadden het gevoel alsof we alleen in het kasteel waren. De gevangenis onder in de toren gaf een goede indruk van de omstandigheden waarin gevangen vroeger moesten overleven. Helemaal toen na een druk op een knop het donker werd.... Ook de klim naar het hoogste puntje in de toren was indrukwekkend. Een mooi kasteel om te bekijken.

21 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is erg leuk om in dit prachtige kasteel rond te dwalen. Iedere kamer is ingericht, waardoor je een reis door de tijd maakt. Ook voor gezinnen met kinderen worden er veel activiteiten georganiseerd. Zeker een aanrader.

9 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zoals de titel al aangeeft was de start van het bezoek aan kasteel Hoensbroek slecht te noemen.
Bij de kassa was er onenigheid omdat de persoon achter de kassa voor onze 12-jarige kleindochter de volwassenen prijs wilde berekenen, ik verwees naar de site maar bovenal naar het grote scherm aan de wand achter de kassier waar duidelijk stond een prijs t/m 12 jaar. De kassier wist mij te vertellen dat zijn instructies zo waren en toen ik duidelijk maakte dat hij zich moest houden aan de vermelde prijs werd de kassier chagrijnig.

Ondanks dat duidelijk zichtbaar was dat wij 2 kleinkinderen (12 en 14 jaar) bij ons hadden werden de boekjes, nodig voor de kaspeeltocht voor kinderen, niet aangeboden. Toen ik er achter kwam dat deze hier voor nodig waren moest ik dus terug naar deze onvriendelijke kassier.
Later bleek ook een kaart nodig te zijn, welke op diverse locaties in het kasteel nodig was om af te stempelen. Ook deze is bij de kassa niet aangeboden, jammer voor de kleinkinderen maar we waren al te ver op weg om terug naar de kassa te gaan.

Op het plein waren diverse oud Hollandse spelen te doen wat de kleinkinderen erg leuk vonden.
De kaspeeltocht vonden zij ook erg leuk, een heel goed idee om zo met kinderen het kasteel te verkennen. De gevonden kisten hadden ieder op zich weer iets verrassend.

Voor mensen die moeilijk ter been zijn is er een lift naar de 2e verdieping, alwaar zij een gedeelte van het kasteel kunnen verkennen ( en vandaar naar de 1e verdieping om verder de kamers te bekijken).

De informatievoorziening was uitgebreid en interessant, de aankleding van de kamers had m.i. wel iets uitgebreider mogen zijn voor het inlevingsvermogen.

Wat het later wel weer enigszins goed maakte was een vriendelijk medewerker in het kasteel zelf, welke de boekjes van de kleinkinderen afstempelde voor een gratis consumptie waarmee wij het bezoek afsloten.

Al met al, ondanks de niet zo leuke start, een leuk bezoek aan het kasteel met de kleinkinderen.

Rob v, Public Relations Manager van Kasteel Hoensbroek, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 mei 2018

Geachte
Bedankt voor het bericht. Wij vinden het vervelend dat u een slechte start heeft gehad. U heeft gelijk want de kind prijs geldt tot en met 12 jaar.

Verder goed om te lezen dat na de start het kasteelbezoek aangenaam is geweest en u zich goed vermaakt heeft.

Nogmaals bedankt voor de feedback.

Bekijk meer beoordelingen
4 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een mooi kasteel maar vooral de middeleeuwse spellen, de speurtocht met opdrachten, spelletjes en schatkisten maakten het voor kinderen tussen de 4 en de 12 een waanzinnig mooie ochtend.
Kan niet anders zeggen dat ze hier goed over hebben nagedacht. Enige opmerking is dat je met 3 boekjes, een sleutel en een potlood rondloopt, dat is wel eens verwarrend.

Reizigers die Kasteel Hoensbroek bekeken, bekeken ook

In Kasteel Hoensbroek geweest? Deel je ervaringen!