Horst V
Nederland

Voor een goed en goedkoop verblijf.

Beoordeling van Blue Marlin Motel
4,0 van 5 bollen8 mei 2023 beoordeeld
Tijdens ons verblijf in Key West logeerden we twee dagen in het Blue Marlin Motel. Dit motel hadden we uitgekozen op grond van een combinatie van de gunstige locatie en prijs. Het motel is namelijk gelegen in het oude centrum van Key West en op loopafstand van veel activiteiten, bezienswaardigheden en horecagelegenheden.

Alleen al de route naar Key West is een belevenis op zich. Je kan er per auto namelijk alleen komen door vanaf Miami de US 1 te volgen, de “Overseas Highway”. Die naam kan je echt letterlijk nemen, want grote gedeeltes van de rit (een dikke twee uur) voert je via 42 bruggen van eiland tot eiland met als hoogtepunt de Seven Mile Bridge (connectie Middle Keys naar de Lower Keys). Aangekomen op Key West rij je vrijwel probleemloos het oude centrum in en het motel is heel makkelijk te vinden. Pas wel op voor overstekende kippen, het eiland zit er vol mee. Het motel beschikt over een ruim privé parkeerterrein waar je tegen betaling je auto kwijt kan. Dat kost je 15 dollar per dag, maar dat is geen straf want je kan verder namelijk nergens gratis parkeren in het oude centrum. In het midden van het parkeerterrein is een zwembad aangelegd. Dat lijkt misschien wat vreemd, maar het is dusdanig goed afgeschermd van de auto’s dat je er niks van merkt als je eenmaal aan de rand van het zwembad ligt.

Bij aankomst moet je even langs de receptie waarbij je de kaartjes voor het slot krijgt van je kamer en er wordt je meteen een parkeerplaats aangewezen. Deze zijn wel wat smaller dat de gebruikelijke Amerikaanse parkeervakken, maar met wat tact en overleg kan iedereen er redelijk goed in -en uitrijden. Het personeel van de receptie (verschillende personen) was over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. De kamer die we hadden was een standaard motelkamer. Het nodige staat of zit er in (twee queen-size bedden, wat kastruimte, TV, koelkastje, kluisje, badkamer, WIFI en een airco), verwacht dus geen luxe toestanden. De kamer op zich was wel schoon en fris, en deze wordt iedere dag door de schoonmaker bezocht. De bedden waren prima, we hebben er goed in geslapen. Inbegrepen bij de prijs was een ontbijt wat ’s morgens naast het zwembad geserveerd werd. Vrij basic allemaal, maar het scheelt weer een bezoek aan een diner of supermarkt. Het zwembad is niet groot, maar qua afmetingen voldoet het uitstekend aan de voornaamste rol van een hotelzwembad: even lekker afkoelen en ontspannen na een dag van diverse activiteiten. Er waren ook genoeg ligbedden voor iedereen, dus geen gezeik met gasten die ’s morgens vroeg al een plekje claimen door een handdoek neer te leggen. Die waren hier trouwens gratis te gebruiken, kasten vol.

Het motel zit aan de zuidelijke rand van het eiland. De populairste uitgaansstraat – Duval Street – zit om de hoek, net zoals het meest populaire foto plekje: de boei van het Southernmost Point of the Continental U.S.A. Maak je foto wel vroeg in de ochtend, want later op de dag kan hier nog wel eens filevorming optreden van vakantiegangers die zichzelf hier ook willen vereeuwigen. Wij deden onze shoot op zondagochtend rond een uur of 8, super rustig tijdstip. Verder zijn alle andere bezienswaardigheden en startpunten voor activiteiten allemaal op loopafstand. Naar de andere kant van het eiland (Mallory Square of de haven) kost je hooguit een half uurtje wandelen door een gezellig drukke omgeving met veel barretjes, restaurants en winkels. Die winkels verkopen trouwens veelal dezelfde souvenir meuk, maar de prijzen verschillen nogal van pand tot pand, dus hier en daar wat vergelijken kan aardig wat voordeel opleveren.

Samengevat: de prijs-kwaliteit verhouding was uitstekend. Het is één van de goedkoopste motels op het eiland, dus verwacht geen luxe toestanden. Echter, door de ligging, de goede en goedkope parkeergelegenheid en het zwembad kan ik dit motel aan iedereen aanbevelen.
Datum van verblijf: april 2023
4,0 van 5 bollenPrijs/kwaliteit
5,0 van 5 bollenLocatie
3,0 van 5 bollenService
Is er een probleem met deze beoordeling?
Deborah Branham, General Manager van Blue Marlin Motel, reageerde op deze beoordeling
Gereageerd 1 jun 2023
We appreciate your detailed review. We will take some of your considerations in consideration. Thank you for choosing us.
Exclusive member rates
0.1 km van Blue Marlin Motel
Word beloond met One Key
  • Vio.com
0.1 km van Blue Marlin Motel
2.4 km van Blue Marlin Motel
Zwembad
The brand new Key West Pool Pavilion & Bar.  True tranquil vacation setting, yet near it all.
Word beloond met One Key
The Pool at the Ibis Bay Beach Resort
3.5 km van Blue Marlin Motel
Meer hotels in Key West bekijken
Beoordeeld op 22 september 2017

Zomer 2016 waren wij met ons gezin hier voor 2 nachten. Loopafstand van het centrum 2 minuten. Mooi schoon hotel met grote ruime kamers. Lekker zwembad, ontbijt is matig. Maar voor de locatie is het al een aanrader, prijs kwaliteit is uitstekend voor Key West.

Datum van verblijf: oktober 2016
dBranham, General Manager van Blue Marlin Motel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 29 september 2017

Beoordeeld op 25 augustus 2017

Prijs was redelijk voor Key West begrippen. Leuk hotel in een U vorm gebouwd. Ruime kamers, mooi zwembad en het ontbijt is buiten bij het zwembad, kan een beetje warm zijn in hoogseizoen helaas. Wifi goed. Ontbijt ook goed. Genoeg parkeerruimte, maar later op de avond staat het wel vol. Je kunt vanuit dit hotel makkelijk alles te voet doen, naar de boek, Mallory Square je bent er zo.

Datum van verblijf: juli 2017
dBranham, General Manager van Blue Marlin Motel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 30 augustus 2017

Thank you for taking time to review our property. We appreciate our great guests like you.Please come back and visit us soon. Thank you.

Beoordeeld op 16 augustus 2017 via mobiele applicatie

Dit motel ligt op een 20 min lopen van het hart van Key West met zijn cafe's en restaurants. Je kunt in de nabije omgeving ook fietsen huren. Dit is zeker aan te raden omdat je ook makkelijker een groot deel van de omgeving kunt verkennen.
Zorg bij het huren dat je ook een voor en achterlampje huurt.
De meeste fietsen hebben namelijk geen verlichting.
Het ontbijt van dit motel een echt Amerikaans dus een beetje jam en smeerkaas. Onze hotelkamer was super. We hadden zelfs een apart halletje waar we onze fietsen konden stallen.
Daarnaast was het parkeren van de auto gratis.
Kortom geslaagde overnachtingen, we gaan zeker weer terug.

Datum van verblijf: september 2016

Beoordeeld op 14 juni 2017

Gewoon goed de kamers pool schoonmaken alles oké het ontbijt maar niet zeuren voor
de VS goed ook dicht bij centrum of...
Ik heb dit hotel via Internet gevonden mazzel je komt aan gerijden moe, de receptie. .geen smile en dan maar afwachten maar toen de kamer perfect

Kamertip: Een rustig motel aan te bevelen
Datum van verblijf: juni 2017
dBranham, General Manager van Blue Marlin Motel, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 juni 2017

Thank you for taking the time to review our property. We appreciate our great guests like you. Come back soon.

Beoordeeld op 11 maart 2017 via mobiele applicatie

Dit hotel biedt alles wat je nodig hebt om een of twee nachten te verblijven.
Kamers zijn compleet met badkamer maar dat is het dan ook.
Ook het zwembad is net aan, In de ochtend wordt daar het ontbijt geserveerd ook dit is niet van hoogstaand niveau.
De bediening aan de receptie is nors en kortaf.

Datum van verblijf: september 2016