“Niet meer wat het geweest is”
Beoordeling van Indisch Restaurant Bandoeng

Indisch Restaurant Bandoeng
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 Restaurants in Oost-Souburg
Keukens: Indonesisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Buffet, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
Beschrijving: Welkom bijIndisch Restaurant Bandoengin Oost-Souburg Al vanaf 1973 staat onze deur open voor iedereen die van een echte Indische maaltijd willen genieten.Onze rijsttafels "Ketjil" en "Bandoeng" worden nog met precies dezelfde gerechten opgediend als destijds.Rijsttafels vinden hun oorsprong in de "eetcultuur" van gerepatrieerde Indische Nederlanders in het Den Haag van begin jaren vijftig.(Prachtig in beeld gebracht in de nederlandse speelfilm "My blue heaven").Ook de Nasi Rames (rijsttafeltje op bord) stamt uit deze periode. Voor degene die niet aan tafel willen blijven zitten hebben we al bijna 40 jaar de rijsttafel in buffetvorm;"Ons welbekend Javaans Buffet" Hier kunt u een onbeperkte keuze maken uit meer dan 40 gerechten, waaronder 2 soorten saté.Vooraf is er een keuze uit 3 voorgerechten,Pangsit Goreng, Bapao of Indische Groentesoep, wat aan tafel wordt geserveerd. Ook voor de vegetariërs hebben we een lekkere rijsttafel samengesteld.Maar u kunt ook gewoon deelnemen aan het buffet, want er staan genoeg vegetarische gerechten op en desgewenst doen we er nog een vegetarisch sateetje en omeletje bij! Kortom: de moeite waard om (weer) eens bij Bandoeng binnen te stappen! Selamat datang dan selamat makan
12 juli 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat men vroeger als bijzonder beschouwde is tegenwoordig middelmatig.
Het restaurant is niet met zijn tijd meegegaan, wel uitgebreid, wat resulteert in te lange wachttijd voordat je je bord kunt opscheppen met doorsnee gerechten.
Als sambal liefhebber was ik benieuwd naar de 9 huisgemaakte soorten waarvan ik er 6 heb kunnen proeven.
Helaas zijn alle soorten veel te zout waardoor er weinig verschil te proeven is.
Bediening was overigens attent en vlot.

Datum van bezoek: april 2022

25 juni 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Helaas: Java Buffet :40 verschillende schoteltjes dat wel, maar: Niks bijzonders qua smaken , echt niet , veel keuze maar een mikmak van van alles, je hebt geen idee wát je opschept, geen uitleg , geen bordjes erbij.
Wel vriendelijk personeel.
Geen messen, altijd nieuwe borden, geen nieuw bestek echter
Heel druk en rumoerige omgeving.
Sorry: had beter verwacht ( derde beste v NL? )
Succes verder gewenst

Datum van bezoek: juni 2022
5 juni 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

in Indisch restaurant Bandoeng kregen we echt het idee even op Java te zijn. Heerlijk eten, sfeervolle aankleding, passende muziek, top!

Datum van bezoek: juni 2022
31 mei 2022 beoordeeld

Wij komen uit Den Haag, de bakermat van de Indische keuken. Wij zijn verhuisd naar Middelburg en hebben tijdens de Corona periode verschillende malen een rijsttafel afgehaald en onlangs daar ook ter plaatse gesmuld van het overheerlijke buffet. Niet zoals bij een gemiddelde Chinees vervallen tot een eenheidshap met warme tomatensaus, maar alle gerechten met een eigen authentieke smaak. Zelfs de saté heerlijk geroosterd op een houtskoolvuurtje. Het restaurant ademt de vervlogen tijden uit van het oude Nederlands Indië. Het personeel is zeer vriendelijk. Een avondje genieten? Gewoon een tafeltje boeken. Wij zijn fan.

Datum van bezoek: mei 2022
27 mei 2022 beoordeeld

Goed eten erg lekker en origineel komen zeker terug de bediening is vriendelijk en behulpzaam toppers

Datum van bezoek: mei 2022

Reizigers die Indisch Restaurant Bandoeng bekeken, bekeken ook

In Indisch Restaurant Bandoeng geweest? Deel je ervaringen!