“Origineel Indonesisch eten in een kleine donkere ruimte”
Beoordeling van Indisch Restaurant Bandoeng

Indisch Restaurant Bandoeng
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 Restaurants in Oost-Souburg
Keukens: Indonesisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Buffet, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
Beschrijving: Welkom bijIndisch Restaurant Bandoengin Oost-Souburg Al vanaf 1973 staat onze deur open voor iedereen die van een echte Indische maaltijd willen genieten.Onze rijsttafels "Ketjil" en "Bandoeng" worden nog met precies dezelfde gerechten opgediend als destijds.Rijsttafels vinden hun oorsprong in de "eetcultuur" van gerepatrieerde Indische Nederlanders in het Den Haag van begin jaren vijftig.(Prachtig in beeld gebracht in de nederlandse speelfilm "My blue heaven").Ook de Nasi Rames (rijsttafeltje op bord) stamt uit deze periode. Voor degene die niet aan tafel willen blijven zitten hebben we al bijna 40 jaar de rijsttafel in buffetvorm;"Ons welbekend Javaans Buffet" Hier kunt u een onbeperkte keuze maken uit meer dan 40 gerechten, waaronder 2 soorten saté.Vooraf is er een keuze uit 3 voorgerechten,Pangsit Goreng, Bapao of Indische Groentesoep, wat aan tafel wordt geserveerd. Ook voor de vegetariërs hebben we een lekkere rijsttafel samengesteld.Maar u kunt ook gewoon deelnemen aan het buffet, want er staan genoeg vegetarische gerechten op en desgewenst doen we er nog een vegetarisch sateetje en omeletje bij! Kortom: de moeite waard om (weer) eens bij Bandoeng binnen te stappen! Selamat datang dan selamat makan
15 mei 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten was goed, niet goedkoop maar wel goed en lekker hoewel de boontjes van de sambal goreng boontjes uit blik kwamen en niet vers. Maar het vlees en de andere gerechten van de kleine rijsttafel waren bijzonder lekker. Het personeel was ook echt vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat de ruimte zo bedompt en donker is. Als je toch in de buurt bent is het een goed idee om hier echt Indonesisch te gaan eten.

Datum van bezoek: mei 2019

12 april 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Klein buffet met veel kroepoek en sambal, allebei wel drie verschillende soorten. De gerechten die er staan zijn redelijk, sommige lekker andere droog. Ook is er nagenoeg geen zoet, alleen spekkoek en gebakken bananen. Een paar salades. Een salade, die als fruitsalade moest doorgaan denk ik, bestond uit appel met komkommer. Als je een fles water bestelt krijg je 500 ml. Dus zelfs van het water krijg je weinig. Hier gaan we nooit meer naartoe.

Datum van bezoek: april 2019
3 april 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Uit eten met vriendinnen, was er 40 jaar niet geweest, maar er is niets veranderd behalve dan dat het eten super slecht was.
Wij hadden de kleine rijsttafel en het kwam snel op tafel, alles opgewarmd in de magnetron zelfs de hard gekookte eieren.
Volgens mij was het eten overgebleven van het buffet. Als je iets bij bestelde, wat voor mij niet had gehoeven, moest je er dik voor betalen.
Ik zal hier nooit meer eten!!
Dikke onvoldoende.

Datum van bezoek: maart 2019
19 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk kunnen eten met verjaardag en gezin. Van vegetarisch tot vlees eters kunnen bedienen en leuk kado gehad.

Datum van bezoek: januari 2019
8 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik heb vroeger in Oost Souburg gewoond en toen was Bandoeng al een begrip, ruim 45 jaar geleden. Het was een feest van herkenning. Volgens mij is er ook niet veel veranderd. Blijkbaar nu is het meest gangbare het Javaans buffet. Het is een zeer uitgebreid buffet dat uitnodigt om meerdere keren je bordje met andere gerechten vol te scheppen. De hete gerechten goed gemerkt met rode opscheplepels, zo dat je niet overvallen wordt door een zeer pittig gerecht. Ook het personeel geeft veel advies over de gerechten, anders is het een veelheid aan Maleise namen. Zelfs een lokaal bier erbij. Voor een authentieke Indische maaltijd moet zeker hier zijn. Uit mijn geheugen was het “Terimah Kasih Banjak” ( weet alleen niet meer of het goed geschreven is)

Datum van bezoek: maart 2019

Reizigers die Indisch Restaurant Bandoeng bekeken, bekeken ook

In Indisch Restaurant Bandoeng geweest? Deel je ervaringen!