“Gezellig, authentiek, lekker!”

Indisch Restaurant Bandoeng
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 Restaurants in Oost-Souburg
Keukens: Indonesisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Buffet, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
Beschrijving: Welkom bijIndisch Restaurant Bandoengin Oost-Souburg Al vanaf 1973 staat onze deur open voor iedereen die van een echte Indische maaltijd willen genieten.Onze rijsttafels "Ketjil" en "Bandoeng" worden nog met precies dezelfde gerechten opgediend als destijds.Rijsttafels vinden hun oorsprong in de "eetcultuur" van gerepatrieerde Indische Nederlanders in het Den Haag van begin jaren vijftig.(Prachtig in beeld gebracht in de nederlandse speelfilm "My blue heaven").Ook de Nasi Rames (rijsttafeltje op bord) stamt uit deze periode. Voor degene die niet aan tafel willen blijven zitten hebben we al bijna 40 jaar de rijsttafel in buffetvorm;"Ons welbekend Javaans Buffet" Hier kunt u een onbeperkte keuze maken uit meer dan 40 gerechten, waaronder 2 soorten saté.Vooraf is er een keuze uit 3 voorgerechten,Pangsit Goreng, Bapao of Indische Groentesoep, wat aan tafel wordt geserveerd. Ook voor de vegetariërs hebben we een lekkere rijsttafel samengesteld.Maar u kunt ook gewoon deelnemen aan het buffet, want er staan genoeg vegetarische gerechten op en desgewenst doen we er nog een vegetarisch sateetje en omeletje bij! Kortom: de moeite waard om (weer) eens bij Bandoeng binnen te stappen! Selamat datang dan selamat makan
11 november 2018 beoordeeld

Met mijn twee zoons gegeten op een vrijdagavond. Het restaurant was tot de laatste stoel bezet maar toch leidde dat niet tot gestressed personeel of het idee dat je je best moest doen om eten en drinken op je tafel te krijgen.

Datum van bezoek: november 2018

26 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Heerlijk gegeten. Niet goedkoop maar wel ERG lekker. Van te voren reserveren. De sate wordt ter plekke gemaakt. Alles vers

22 oktober 2018 beoordeeld

Heerlijk en erg gevarieerd. Wij hebben genoten van het buffet. Alles in ruim voldoende mate voorhanden en een zeer rustig verloop.

8 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Al sinds ik een kleine jongen was is bandoeng en begrip in het dorp.
Ik ben er recent weer geweest en ik ben blij dat de kwaliteit, sfeer en smaak nog steeds geweldig is.
Hulde aan de familie Leemans die al die jaren het concept en de kwaliteit weten te waarborgen.
Niet een lokaal restaurantje, maar de ultieme bestemming voor de smaak van Indonesië.

29 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Getriggerd door de vele goede recencies op tripadviser zijn we als "kenner" van de indonesiche keuken hier terecht gekomen om ons te laten verrassen. We namen de uitgebreide rijsttafel bandoeng. Het restaurant ziet er binnen echt mooi leuk indonesch uit. Ook met de bediening, presentatie van alle gerechten - met een lekkere Bintang erbij - is niets mis. Maar qua smaak kunnen we in Den Haag en Rotterdam al zo een aantal restaurants noemen waar de gerechten van een rijsttafel toch wel veel lekkerder zijn. We missen in sommige gerechten echt de verse geur en smaak van bv. kokos, tamarinde, citroengras etc. De bijgeleverde sambal is wel erg lekker en moet je ook echt bijna overal aan toevoegen anders is het erg flauw. Ook aan de smaak van de sateh gambing -extra bijbesteld- (geit, hier dan lamsvlees) is echt wel wat te verbeteren.

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die Indisch Restaurant Bandoeng bekeken, bekeken ook

In Indisch Restaurant Bandoeng geweest? Deel je ervaringen!