“Mantap!!”

Indisch Restaurant Bandoeng
Geclassificeerd als nr. 1 van 5 Restaurants in Oost-Souburg
Keukens: Indonesisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Buffet, Bezorgen, Reserveringen, Afhalen
Beschrijving: Welkom bijIndisch Restaurant Bandoengin Oost-Souburg Al vanaf 1973 staat onze deur open voor iedereen die van een echte Indische maaltijd willen genieten.Onze rijsttafels "Ketjil" en "Bandoeng" worden nog met precies dezelfde gerechten opgediend als destijds.Rijsttafels vinden hun oorsprong in de "eetcultuur" van gerepatrieerde Indische Nederlanders in het Den Haag van begin jaren vijftig.(Prachtig in beeld gebracht in de nederlandse speelfilm "My blue heaven").Ook de Nasi Rames (rijsttafeltje op bord) stamt uit deze periode. Voor degene die niet aan tafel willen blijven zitten hebben we al bijna 40 jaar de rijsttafel in buffetvorm;"Ons welbekend Javaans Buffet" Hier kunt u een onbeperkte keuze maken uit meer dan 40 gerechten, waaronder 2 soorten saté.Vooraf is er een keuze uit 3 voorgerechten,Pangsit Goreng, Bapao of Indische Groentesoep, wat aan tafel wordt geserveerd. Ook voor de vegetariërs hebben we een lekkere rijsttafel samengesteld.Maar u kunt ook gewoon deelnemen aan het buffet, want er staan genoeg vegetarische gerechten op en desgewenst doen we er nog een vegetarisch sateetje en omeletje bij! Kortom: de moeite waard om (weer) eens bij Bandoeng binnen te stappen! Selamat datang dan selamat makan
8 oktober 2017 beoordeeld

Vorige week met de familie hier gegeten en het eten was heerlijk!
Al meer dan 50jaar bestaat dit klein restaurantje en tot nu toe,vind ik ,heeft Bandoeng het lekkerste eten van de Indische restaurantjes in Nederland.
Echt een aanrader voor wie in de buurt is en lekker eten wil.
Leuke medewerkers en lagu2 op de achtergrond maken het toch wel af :)

Datum van bezoek: september 2017

7 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Eten is goed van smaak ,volgens mij volgens oudenthieks famlierecept.
Je kan eten van het buffet of van de kaart.
Wij hadden van het buffet,vollop keus.
Ben je echt een toetjes verslaafde valt dat voor je tegen.
Vers fruit,spekkoek,gestoomde cake.
Ik zeg echt de moeite waard,wel even reserveren kan erg druk zijn.
Smakelijk!!

Datum van bezoek: oktober 2017
1 oktober 2017 beoordeeld

Ik reisde reeds een aardig stukje wereld af: Bangladesch, Indië, Zuid-Afrika en een paar landen daar tussenin. Nergens vond ik de sfeer, geur en smaak zo treffend gelijkend aan deze van in het oorspronkelijk continent, als bij ons bezoek aan restaurant Bandoeng - van bij het binnenstappen was het reeds bingo. De complexe geuren en smaken van het Javaans buffet waren een streling, maar tevens ook een uitdaging voor onze zintuigen.
Om maar niet te spreken over de spontaniteit, de vriendelijkheid waarop wij het buffet werden toegelicht. Uniek.
Graag komen we er terug. Mijn vrienden en ikzelf.
Didier, Patricia en Lieve uit Belgie (Roeselare), Teunie en Johan uit de Hoge Veluwe (Nunspeet).

Datum van bezoek: juli 2017
16 september 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellig familierestaurantje waar je het eten kan opscheppen van een buffet. Wat de kok klaarmaakt wordt die dag geserveerd, geen vast menu. Heerlijk eten, vriendelijke bediening alleen het meubilair is gedateerd

Datum van bezoek: januari 2017
11 september 2017 beoordeeld

Bandoeng richt zich op mensen die graag wat anders en vooral pittiger eten waarderen. Verwacht ook geen standaard wok/chinees achtig buffet, maar wees gerust, er zit altijd wel een gerecht tussen dat voor iedereen toegankelijk en herkenbaar is. Er waren voor de kinderen meer dan genoeg opties. Laat je lekker verrassen en ga gewoon van alles uitproberen. De locatie (een klein restaurant) voelt als een huiskamer en de bediening is gastvrij en erg behulpzaam. Tijdens de uitleg van het buffet wordt pas duidelijk met hoeveel passie de gerechten worden bereid. Wij hebben er heerlijk gegeten en komen er vast nog een keer terug.

Datum van bezoek: augustus 2017

Reizigers die Indisch Restaurant Bandoeng bekeken, bekeken ook

In Indisch Restaurant Bandoeng geweest? Deel je ervaringen!