“Onvoorstelbaar uitgebreid fort”

Van tevoren boeken
Meer info
US$ 214,73*
Vanaf
Self-Guided Private Day Tour of Mycenae ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 48 dingen om te doen in Nafplio
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld

Het beste loop je de trappen omhoog ‘s morgens omdat ze dan jn de schaduw liggen. Het fort is bijzonder uitgebreid, je loopt van het ene bastion naar het andere. Er is prachtig uitzicht op het water en op Naphlion.
Je kunt ook met bus of taxi naar boven gaan.

15 mei 2018 beoordeeld

We zijn er naartoe gegaan met de bus. We hebben dan de volledige vestiging bezocht. Zeer mooi kasteel en ook zeer mooie uitzichten. Dan zijn we via de trap naar beneden gegaan. Let wel op dit is een trap met 999 treden. Dit is wel een echte uitdaging. Maar het loont echt de moeite.

30 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Venetianen bouwden veel kastelen in Griekenland om daar mee hun handelsroutes te beschermen. De muren van dit kasteel zijn niet heel zwaar gebouwd omdat het grootste deel meer dan 200 meter boven zee ligt. Het moet er eeuwen geleden ook al erg imposant hebben uitgezien. Voldoende om aanvallers af te schrikken. Het kasteel is echter verschillende malen veroverd. De laatste verovering op de Ottomanen vond plaats zonder een enkel slachtoffer.
Het bezoek aan het kasteel wordt aanbevolen als klim met 999 treden.
Dus besloten we de hop-on bus te nemen. Op de dag van ons bezoek was er een soort olympisch spektakel voor jeugdige wielrenners dus de busdienst was beperkt. De alleraardigste chauffeuse van de open bus bracht ons tot bij de kasteelpoort. De wandeling langs en over de stadsmuren en naar de oude kerkers was erg mooi. Je moet er minimaal een uur voor uittrekken.
De uitzichten zijn super.
Dorry en Ton.

25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige Citadel uit 18e eeuw, gebouwd in opdracht van de Venetiërs. Het strategisch belang van deze vesting is goed voorstelbaar want vanuit elke positie heb je een schitterend uitzicht over de omgeving en de diverse baaien. Er zijn 7 aparte bastions die allen zeer bezoek waardig zijn en ieder een eigen verhaal vertellen.

Bekijk meer beoordelingen
11 oktober 2017 beoordeeld

Lastige klim met 1000 traptreden. Je kan het kasteel ook bereiken met de wagen. Prachtig bouwwerk in goede staat. Miniem ingangsgeld

Reizigers die Palamidi Castle bekeken, bekeken ook

In Palamidi Castle geweest? Deel je ervaringen!