Opslaan

vanaf US$ 115,61
vanaf US$ 62,43
vanaf US$ 62,43
Beoordeeld op 15 mei 2018

We zijn er naartoe gegaan met de bus. We hebben dan de volledige vestiging bezocht. Zeer mooi kasteel en ook zeer mooie uitzichten. Dan zijn we via de trap naar beneden gegaan. Let wel op dit is een trap met 999 treden. Dit is wel een echte uitdaging. Maar het loont echt de moeite.

Datum van activiteit: april 2018
Beoordeeld op 30 oktober 2017 via mobiele applicatie

Venetianen bouwden veel kastelen in Griekenland om daar mee hun handelsroutes te beschermen. De muren van dit kasteel zijn niet heel zwaar gebouwd omdat het grootste deel meer dan 200 meter boven zee ligt. Het moet er eeuwen geleden ook al erg imposant hebben uitgezien. Voldoende om aanvallers af te schrikken. Het kasteel is echter verschillende malen veroverd. De laatste verovering op de Ottomanen vond plaats zonder een enkel slachtoffer.
Het bezoek aan het kasteel wordt aanbevolen als klim met 999 treden.
Dus besloten we de hop-on bus te nemen. Op de dag van ons bezoek was er een soort olympisch spektakel voor jeugdige wielrenners dus de busdienst was beperkt. De alleraardigste chauffeuse van de open bus bracht ons tot bij de kasteelpoort. De wandeling langs en over de stadsmuren en naar de oude kerkers was erg mooi. Je moet er minimaal een uur voor uittrekken.
De uitzichten zijn super.
Dorry en Ton.

Beoordeeld op 25 oktober 2017 via mobiele applicatie

Prachtige Citadel uit 18e eeuw, gebouwd in opdracht van de Venetiërs. Het strategisch belang van deze vesting is goed voorstelbaar want vanuit elke positie heb je een schitterend uitzicht over de omgeving en de diverse baaien. Er zijn 7 aparte bastions die allen zeer bezoek waardig zijn en ieder een eigen verhaal vertellen.

Beoordeeld op 11 oktober 2017

Lastige klim met 1000 traptreden. Je kan het kasteel ook bereiken met de wagen. Prachtig bouwwerk in goede staat. Miniem ingangsgeld

Beoordeeld op 8 oktober 2017

Jaren geleden voor de 1e maal bezocht en erachter komen dat de 999 treden overbodig zijn en het met de auto of bus boven kan komen , dus deze maal met eigen auto naar de hoofdingang gegaan. \maar kijk uit voor de gladde stenen !

Datum van activiteit: juni 2017