Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Mooi klein museum met unieke combinatie van stad en schilderijen

Interessant museum over de historie van Hattem en enkele bekende personen afkomstig uit Hattem ... meer lezen

Beoordeeld op 7 november 2018
alberswesepe
Raalte, Nederland
Met werken van Voerman sr en jr. zeker de moeite waard

Beoordeeld op 17 februari 2018
hannyverbeek
Houten, Nederland
Lees alle 27 beoordelingen

Beoordeeld op 30 mei 2018 via mobiele applicatie

Genoten van de prachtige schilderijen van Voerman. Enthousiaste medewerkers die graag wat vertellen. Dat maak ik echt wel eens anders mee.

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 11 mei 2018 via mobiele applicatie

Hattem is “klein” (het oude stadsgedeelte) maar de musea die er zijn idem maar ook leuk! Voerman museum is gelijk te bezoeken met het Anton Pieck museum (verbonden met/aan elkaar). Verwacht geen grote topstukken (geen Rijksmuseum), maar indien in Hattem, bezoeken. Toegankelijk met museum jaarkaart! Dwaal ook door het oude gedeelte van het stadje. Doen!

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 27 maart 2018 via mobiele applicatie

Het Voerman museum is klein, gezellig en knus. Men kon rustig de tentoongestelde schilderijen bekijken. Zeer de moeite waard zeker als je van kunst houd.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 5 maart 2018 via mobiele applicatie

Tijdens ons weekendje weg besloten wij ook het Voerman museum te bezoeken.
In een mooi oud pand is een expositie van de schilderijen van de Hattemse kunstschilder Jan Voerman.
Naar hem is ook het museum vernoemd.
Er hangen werken van Jan Voerman sr. en Jan Voerman jr.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 17 februari 2018

Mijn voorkeur gaat uit naar de werken van voerman jr. die ook de verkadeplaatjes verzorgde. Ontszettend mooi en realistisch geschilderde dingen uit de natuur. Echt een aanrader.

Datum van activiteit: februari 2018