“Kleinschalig maar leuk!”
Beoordeling van Voerman Museum

Voerman Museum
Geclassificeerd als nr. 3 van 9 dingen om te doen in Hattem
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
11 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hattem is “klein” (het oude stadsgedeelte) maar de musea die er zijn idem maar ook leuk! Voerman museum is gelijk te bezoeken met het Anton Pieck museum (verbonden met/aan elkaar). Verwacht geen grote topstukken (geen Rijksmuseum), maar indien in Hattem, bezoeken. Toegankelijk met museum jaarkaart! Dwaal ook door het oude gedeelte van het stadje. Doen!

27 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Het Voerman museum is klein, gezellig en knus. Men kon rustig de tentoongestelde schilderijen bekijken. Zeer de moeite waard zeker als je van kunst houd.

5 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens ons weekendje weg besloten wij ook het Voerman museum te bezoeken.
In een mooi oud pand is een expositie van de schilderijen van de Hattemse kunstschilder Jan Voerman.
Naar hem is ook het museum vernoemd.
Er hangen werken van Jan Voerman sr. en Jan Voerman jr.

1  Bedank H.M. V
17 februari 2018 beoordeeld

Mijn voorkeur gaat uit naar de werken van voerman jr. die ook de verkadeplaatjes verzorgde. Ontszettend mooi en realistisch geschilderde dingen uit de natuur. Echt een aanrader.

Bekijk meer beoordelingen
27 oktober 2017 beoordeeld

Samen met het Anton Pieckmuseum vormt dit een soort duo-museum. Er worden werken van vader en zoon Voerman tentoongesteld. Senior was een bekende schilder van de IJssel. Junior is vooral bekend geworden door de natuurplaten die hij schilderde voor de Verkade-albums. Ook is er regelmatig een wisseltentoonstelling. Het is niet zo mijn smaak, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit juist wél kunnen waarderen.

Reizigers die Voerman Museum bekeken, bekeken ook

In Voerman Museum geweest? Deel je ervaringen!