“Mooie combinatie van een aantal musea”
Beoordeling van Anton Pieck Museum

Anton Pieck Museum
Geclassificeerd als nr. 2 van 9 dingen om te doen in Hattem
Attractiegegevens
30 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig museum met een uitgebreid overzicht van Anton Pieck. Op de bovenste verdieping de tentoonstelling van Jan van Haasteren. Echt de moeite waard, ook leuk voor kinderen!! Samen met het Voermanmuseum te combineren. Ook daar een prachtige tentoonstelling met schilderijen van Voerman. Wat mij betreft niet de laatste keer dat we hier naar toe gaan!!

11 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Kleinschalig maar leuk museum, zeker voor de liefhebber(s). Leuk om de drukpers te zien die hij zelf gebruikte en nog meer curiosa. Hattem zelf is een leuk stadje, zeker het oude gedeelte waar dit museum zich bevind (men noemt t zelfs:” het museum kwartier”. Er zijn 3 musea waarvan dit er een van is (gevoegd bij/met Voerman museum. Toegankelijk met museum jaarkaart! Aanschaffen die kaart want na 4/5 musea bezoek “gratis” naar andere musea. Doen!

6 mei 2018 beoordeeld

We zijn naar het Anton Pieck Museum gegaan om daar de tijdelijke tentoonstelling van Jan van Haasteren te bezoeken. Als liefhebber van zijn puzzels leek ons dat iets wat we moesten zien. Deze expositie was net als die over het werk van Anton Pieck helaas van bescheiden omvang.
Het museum is samen met het Voerman museum in een tweetal historische panden gehuisvest. Niet alleen deze twee musea zijn aardig om te bezoeken maar Hattem is een schitterend stadje dat een bezoek waard is !

27 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Met vrienden een bezoek gebracht aan het Anton Pieck museum. Het geheel was interessant maar eerlijk gezegd niet mijn ding, voor de liefhebber dus.

Bekijk meer beoordelingen
5 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Tijdens ons weekendje weg zijn we ook naar dit kleine museum geweest.
In een prachtig oud pand zijn enige 10-tallen originele schilderijen, etsen, litho's en zeefdrukken geexposeerd.
In de kelder is de originele etspers te zien waar Anton Pieck zelf zijn etsen op perste.
Ook is er een leuk hoekje, daarin staan zijn stoel met tekentafel met alle originele attributen te zien.
Na zijn overlijden, 24-11-1987, zijn deze aan het museum geschonken.
Erg leuk om dit museum te bezoeken.

1  Bedank H.M. V

Reizigers die Anton Pieck Museum bekeken, bekeken ook

In Anton Pieck Museum geweest? Deel je ervaringen!