Opslaan

Dordrecht, Nederland
via mobiele applicatie
Lees alle 56 beoordelingen

Beoordeeld op 11 mei 2018 via mobiele applicatie

Kleinschalig maar leuk museum, zeker voor de liefhebber(s). Leuk om de drukpers te zien die hij zelf gebruikte en nog meer curiosa. Hattem zelf is een leuk stadje, zeker het oude gedeelte waar dit museum zich bevind (men noemt t zelfs:” het museum kwartier”. Er zijn 3 musea waarvan dit er een van is (gevoegd bij/met Voerman museum. Toegankelijk met museum jaarkaart! Aanschaffen die kaart want na 4/5 musea bezoek “gratis” naar andere musea. Doen!

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 6 mei 2018

We zijn naar het Anton Pieck Museum gegaan om daar de tijdelijke tentoonstelling van Jan van Haasteren te bezoeken. Als liefhebber van zijn puzzels leek ons dat iets wat we moesten zien. Deze expositie was net als die over het werk van Anton Pieck helaas van bescheiden omvang.
Het museum is samen met het Voerman museum in een tweetal historische panden gehuisvest. Niet alleen deze twee musea zijn aardig om te bezoeken maar Hattem is een schitterend stadje dat een bezoek waard is !

Datum van activiteit: mei 2018
Beoordeeld op 27 maart 2018 via mobiele applicatie

Met vrienden een bezoek gebracht aan het Anton Pieck museum. Het geheel was interessant maar eerlijk gezegd niet mijn ding, voor de liefhebber dus.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 5 maart 2018 via mobiele applicatie

Tijdens ons weekendje weg zijn we ook naar dit kleine museum geweest.
In een prachtig oud pand zijn enige 10-tallen originele schilderijen, etsen, litho's en zeefdrukken geexposeerd.
In de kelder is de originele etspers te zien waar Anton Pieck zelf zijn etsen op perste.
Ook is er een leuk hoekje, daarin staan zijn stoel met tekentafel met alle originele attributen te zien.
Na zijn overlijden, 24-11-1987, zijn deze aan het museum geschonken.
Erg leuk om dit museum te bezoeken.

Datum van activiteit: maart 2018
Beoordeeld op 17 februari 2018

Via het binnenplaatsje kom je het Museum binnen. Hier vind je een mooi overzicht van zijn werk en wat leuke hebbedingetjes in de winkel voor de liefhebber

Datum van activiteit: februari 2018