“Wauw”

Salar de Uyuni Salt Flats Private Night Tour from Uyuni
US$ 699,00*
Uyuni Salt Flats Luxury Tour From La Paz with Flights
Geclassificeerd als nr. 1 van 36 dingen om te doen in Uyuni
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
Nuttige informatie: Activiteiten voor oudere kinderen
23 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Ja, hoeveel woorden zijn hiervoor nodig? In een woord geweldig ! Vooral de Laguna's vond ik echt het aller gaafste !! Echt een aanrader !

15 mei 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn met z'n vieren 3 dagen door het immense natuurpark getrokken met Cordillera Traveller. Vertrokken uit San Pedro de Atacama in Chili werden we eerst met een bus naar de grens met Bolivia gebracht Daar stond een landcruiser klaar voor de tocht. Wij hebben 3 dagen genoten van een zeer gevarieerd landschap in het Andesgebergte Onze chauffeur reed heel rustig en gaf ons alle tijd om foto's maken wanneer wij daarom vroegen. De overnachtings plekken waren zonder meer heel koud maar daar waren wij van te voren voor gewaarschuwd dus was het niet erg.De tocht was inclusief lunch dag 1 t/m lunch dag 3 en alle daartussen liggende maaltijden die verzorgd werden door de chauffeur Wij hebben een fantastische ervaring opgedaan met Cordillera Traveller en raden deze touroperator dan ook van harte aan!!!

3 maart 2017 beoordeeld

In de zomer van 2016 heb ik met een organisatie de mooie zoutvlakte Salar de Uyuni bezocht. Daar heb ik samen met mijn vrienden de typische foto's genomen en van het landschap genoten. Toen ik terug in de bewoonde wereld kwam, hoorde ik verschrikkelijk nieuws. Een goede vriendin, An-Sophie (24), die tegelijkertijd ongeveer dezelfde reis maakte, was verongelukt in de zoutvlakte. Haar chauffeur, amper 24, had een bocht van 180° graden gemaakt op veel te hoge snelheid. In totaal kwamen vijf mensen om. Mijn eigen ervaring was achteraf bekeken ook niet zo veilig: ik mocht niet tegen de deur van de jeep leunen (stel je voor dat ze openwaait als je naast een klif rijdt), de gordels werkten niet, de snelheidsmeter werkte niet, er is een jeep in panne gevallen, er moest een vervangwagen komen, je zit met 8 in 1 jeep, één van de chauffeurs wou telkens de andere voorbijsteken etc. En ik had dan nog een van de betere maatschappijen. Bolivia is dan ook het armste land van Zuid-Amerika. Omdat het een uitgestrekte vlakte is, het land zeer arm en gsm’s niet werken, kwam er niet snel hulp bij het ongeval van mijn vriendin. Er is geen helikopter beschikbaar en soms worden de gewonden, levensgevaarlijk gewond of niet, zomaar in een jeep gelegd. Ik had genoten van mijn reis, maar door het verlies van die mooie, lieve An-Sophie heeft alles een heel bittere nasmaak gekregen. Ik zeg niet dat je niet moet gaan, maar alsjeblieft, check of je met een goede maatschappij, goede jeeps gaat en vraag je chauffeur om trager te rijden als hij te snel gaat. Merk je dat hij gedronken heeft, want dat gebeurt ook veel te vaak, weiger dan mee te rijden. Ga niet naar de goedkoopste maatschappijen, meestal vragen die veel te weinig en toeristen dingen soms nog af, waardoor de chauffeurs geen deftig loon krijgen en soms naar de drank grijpen. Of ga met een organisatie – Koning Aap, Joker etc. Er zijn jammer genoeg nog gruwelijke en dodelijke verhalen te vinden over de Salar op het internet (‘accidente fatal Salar de Uyuni’). Mijn reisbegeleidster was gelukkig goed geïnformeerd, maar het is nog niet genoeg gekend. Hopelijk kan dit bericht een beetje helpen en ervoor zorgen dat niet nog meer mensen hier omkomen. Het verlies van An-Sophie doet heel veel mensen veel verdriet. Mij, en haar ouders nog veel meer...

11 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn met White & Green vanuit San Pedro de Atacama naar Salar de Uyuni geweest. Bijna alles was goed georganiseerd, alleen duurde het voor de eerste nacht lang voordat we een slaapplek en avondeten hadden. Ook was het eten niet altijd lekker of erg karig. Soms was het juist ook wel erg lekker! De slaapplekken waren matig, verwacht hier niet te veel van. Het waren ook andere plekken dan op de foto's vooraf. De plekken die we bezochten waren echter zeer zeker de moeite waard! We hadden ook een Engelssprekende gids die erg leuk was.

8 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Maar je bent wel verplicht om met een tour te gaan. Niks mis mee- we deden Brisotours, 150bs prima prijs voor een hele dag- maar ik hoef niet eerst langs een treinen kerkhof dat je ook zelf kunt bezoeken vanuit Uyuni, 15 min lopen maar. Ook de souvenir markt bij de ingang van de Salar hoeft niet voor mij. Zo zijn er dan al 2 uur om en heb je nog geen zout gezien. Dus eigenlijk heb je aan een middag genoeg. Alleen: die keus is er niet of je moet zelf een private tour regelen. Maar welke tour je ook boekt: zorg dat de sunset erbij zit, vooral daarna kleurt de hemel roze -oranje-paars.

Reizigers die Salar de Uyuni bekeken, bekeken ook

In Salar de Uyuni geweest? Deel je ervaringen!