“Indrukwekkend”
Beoordeling van Dachau (concentratiekamp)

Dachau (concentratiekamp)
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 29,77*
Vanaf
Half-Day Dachau Concentration Camp Memorial Site ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 12 dingen om te doen in Dachau
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Prijs: Nee
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
1 juni 2018 beoordeeld

Indrukwekkende ervaring over een stukje geschiedenis welke gelukkig voor ons al weer wat langer geleden is. Ondenkbare indruk op ons achter gelaten.

29 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Er wordt benadrukt dat het een gedenkplaats is en geen museum. Er is toch veel behouden, behalve de barakken. Erg indrukwekkend, als je al aan komt rijden en de torens verschijnen opeens in het straatbeeld is het verleden heel tastbaar en confronterend. Mooi onderhouden, heel veel info en goede gidsen.Wij waren hier in het hoogseizoen dus het was erg druk, dat deed wel wat af aan de beleving omdat je soms toch even in gedachten verzonken bent. Wij hebben ons wel gestoord aan gezinnen met jonge kinderen die rondrenden. Mijn man en ik zijn zelf om de beurt naar binnen gegaan terwijl de ander met de kinderen buiten bleef. Ik zou andere ouders willen aanraden om dat ook te doen.

10 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

“Never again”. Dit staat op het monument in Dachau. Absoluut een aanrader / must see om te bezoeken. Er zijn geen woorden om te beschrijven wat daar gebeurt is!

3 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een ijzigkoud en indrukwekkend bezoek !

Omdat we dit nooit mogen vergeten

Op weg naar Oostenrijk eerst een bezoek gebracht aan Dachau ! Het is zeker de moeite waard en bijzonder indrukwekkend om hier 1x in je leven te zijn !

Bekijk meer beoordelingen
30 december 2017 beoordeeld

Dit kamp stond model voor de andere werk- en uitroeiingskampen in de periode van WOII. Aan de hand van een overvloed van (luister-)teksten krijg je -in veel verschillende talen mogelijk- een uitgebreide toelichting over wat er zich in Dachau afspeelde. Het beeldmateriaal is relatief schaars. Aan de hand van de beschikbare beelden wordt een interessante film van 22 minuten getoond halverwege de rondgang in het museum. Hoe rustiger het er is hoe beklijvender de omgeving. Jammer genoeg zijn er links en rechts iets te luidruchtige 'toeristen', vaak ook nog vergezeld van jonge kinderen (die hier niet thuis horen wegens wrede beelden), die het geheel lichtjes verstoren. Aan de andere kant moet dit een plaats zijn voor iedereen om tot inkeer te komen. Dat de toegang gratis is en de parking enkel betalend is in het hoogseizoen helpen daarbij. Voor het kamp stopt ook een bus. Bij een bezoek aan München of op doorreis zeker een stop waard.

Reizigers die Dachau (concentratiekamp) bekeken, bekeken ook

München, Ober-Beieren
München, Ober-Beieren

In Dachau (concentratiekamp) geweest? Deel je ervaringen!