“Mooiste watervallen ooit gezien!”
Beoordeling van Cataratas del Iguazú

Cataratas del Iguazú
Van tevoren boeken
Meer info
US$ 491,00*
Vanaf
3-daagse Iguazu-watervallen Ronde van de ...
Geclassificeerd als nr. 1 van 7 dingen om te doen in Iguazu National Park
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: Meer dan 3 uur
15 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij zijn echte natuurfans, ook zeker van watervallen.. veel gezien in Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland maar deze watervallen staan echt op nummer 1!!
Wat mega mooi!! Kan heel veel woorden opschrijven maar je moet het zelf gaan zien..
Beide kanten gezien, Argentinië en Brazilië.
Argentinië zit je meer in en op de watervallen wat wij persoonlijk mooie vonden. Juweeltje tot het laatst bewaard: Del Diablo. Big WoW!!
En Brazilië geeft meer de scenic view wat ook heel mooi is!
Zeker gaan zien, krijg je nul spijt van en een hele mooie herinnering die je niet vergeten zal!

31 juli 2017 beoordeeld

De Argentijnse kant was absoluut een van de hoogtepunten van de reis. Via de eerste trein kom je op een plek waar je wandelroutes kan nemen. Wij gingen meteen door via een volgende trein naar de 'Duivelskeel'. Je staat boven de grootste watervallen van de Iguazu. Niet normaal spectaculair. Het is er wel heel druk en je wordt een beetje nat, maar dit moet je gedaan hebben! Daarna zijn we weer teruggegaan naar waar de wandelingen starten en ook die zijn erg de moeite waard. Onderweg zul je zeker neusberen en kapucijnapen tegenkomen! De wandelingen zijn niet al te lang (beiden zo'n 1500m), maar wel erg de moeite waard. Het is er ook minder druk dan bij de 'Duivelskeel'. Al met al is het wel een dagvullend programma. Als je alleen 1 kant van de watervallen kan zien in verband met de tijd is de Argentijnse meer de moeite waard dan de Braziliaanse.

27 juli 2017 beoordeeld

Meer dan de moeite waard om te doen. De kant van Argentinië laat je van dichtbij kennismaken met de watervallen. Je kunt verschillende trails ( upper en lower trail en natuurlijk naar devil's gorge) doen, neem vooral genoeg tijd want het kan erg druk zijn. Dat vonden wij ook wel een nadeel de enorme drukte. Het treintje is een beetje duf, je kunt ook lopen zo voorkom je lange wachttijden. Komende jaar gaan de Argentijnen het aantal bezoekers beperken. Wat je echt MOET doen is de tocht met de speedboot naar het hart van de watervallen, een waar hoogtepunt!!!. Had dit niet willen missen, maakte het bezoek helemaal af ( zorg wel voor droge kleren want je wordt tot op je ondergoed nat). De Braziliaanse kant zeker niet overslaan want je echt een volledig ander perspectief. Je ziet de falls in volle glorie.
Tip Braziliaanse kant is makkelijk zelf te doen. Argentijnse kant hebben wij toch kleinschalig georganiseerd gedaan om een hoop gedoe aan de grens te voorkomen. En laat je aan het vliegveld niet meteen een tour aansmeren de prijzen variëren enorm. We waren in het hotel toch 70 euro goedkoper uit.

31 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De watervallen van Iguazu zijn een echte 'must see', wij hebben er twee dagen doorgebracht en alle wandelingen gemaakt die in het park waren uitgezet. Er zijn zoveel watervallen te zien, sommige van bovenaf en van onderaf, sommige bescheiden en andere watervallen die met enorm geweld naar beneden storten. Zeer spectaculair. Zo ook de boottocht die je kunt maken, waarbij je bijna in de waterval vaart (en dus doornat wordt), beetje een erg toeristische attractie (de boottocht) maar toch leuk om gedaan te hebben.

Bekijk meer beoordelingen
26 november 2016 beoordeeld

De Cataratas del Iguazu zijn de grootste watervallen in Zuid-Amerika. Volgens sommigen zijn het zelfs de grootste watervallen van de wereld. Het zijn vast en zeker de mooiste watervallen in de wereld. Over dit laatste bestaat er een grote consensus.
Ze liggen op de grens tussen Argentinie en Brazilie. Het grootste gedeelte van de watervallen ligt op Argentijns grondgebied.
De Cataratas bestaan uit meer dan 270 watervallen gelegen in het wondermooie Parque Nacionale Argentina.
De watervallen vormen een adembenemend schouwspel. Het unieke ervan is dat ze zo toegankelijk zijn. Het bekendste deel van de watervallen is de Garganta do Dialblo ( duivelskeel ). Het is een halfronde waterval van 150 meter breed waarin het water meer dan 70 meter in de diepte stort. Via een loopbrug over het water van meer dan 1100 meter kom je bij deze monumentale Garganta do Dialblo....
Vanop het balkon van deze loopbrug heb je een magisch zicht op deze Duivelskeel...we staan hoog boven de grond...kunnen elkaar nauwelijks verstaan door het watergeweld... we zijn er s' morgens vroeg als een van de eersten om dit gigantisch schouwspel te aanschouwen.... we staan vol verbazing te kijken naar dit natuurspektakel... wat een kracht... wat een zicht.... je gevoelens zijn moeilijk te beschrijven.... je moet dit gezien hebben.
Daarbij komt nog het weelderige nationale park dat nog een extra dimensie geeft aan al dat natuurschoon.

Tip: zorg dat je 's morgens vroeg bij een van de eerste bezoekers aan de ' Duivelskeel ' komt... we waren er 10 minuten praktisch alleen... niet te beschrijven.

Reizigers die Cataratas del Iguazú bekeken, bekeken ook

Puerto Iguazu, provincie Misiones

Puerto Iguazu, provincie Misiones
Iguazu National Park, provincie Misiones

In Cataratas del Iguazú geweest? Deel je ervaringen!