Vandaag geopend: 08:00 - 18:00

vanaf US$ 32,30
vanaf US$ 105,00
vanaf US$ 47,10
Beoordeeld op 31 juli 2017

De Argentijnse kant was absoluut een van de hoogtepunten van de reis. Via de eerste trein kom je op een plek waar je wandelroutes kan nemen. Wij gingen meteen door via een volgende trein naar de 'Duivelskeel'. Je staat boven de grootste watervallen van de Iguazu. Niet normaal spectaculair. Het is er wel heel druk en je wordt een beetje nat, maar dit moet je gedaan hebben! Daarna zijn we weer teruggegaan naar waar de wandelingen starten en ook die zijn erg de moeite waard. Onderweg zul je zeker neusberen en kapucijnapen tegenkomen! De wandelingen zijn niet al te lang (beiden zo'n 1500m), maar wel erg de moeite waard. Het is er ook minder druk dan bij de 'Duivelskeel'. Al met al is het wel een dagvullend programma. Als je alleen 1 kant van de watervallen kan zien in verband met de tijd is de Argentijnse meer de moeite waard dan de Braziliaanse.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 27 juli 2017

Meer dan de moeite waard om te doen. De kant van Argentinië laat je van dichtbij kennismaken met de watervallen. Je kunt verschillende trails ( upper en lower trail en natuurlijk naar devil's gorge) doen, neem vooral genoeg tijd want het kan erg druk zijn. Dat vonden wij ook wel een nadeel de enorme drukte. Het treintje is een beetje duf, je kunt ook lopen zo voorkom je lange wachttijden. Komende jaar gaan de Argentijnen het aantal bezoekers beperken. Wat je echt MOET doen is de tocht met de speedboot naar het hart van de watervallen, een waar hoogtepunt!!!. Had dit niet willen missen, maakte het bezoek helemaal af ( zorg wel voor droge kleren want je wordt tot op je ondergoed nat). De Braziliaanse kant zeker niet overslaan want je echt een volledig ander perspectief. Je ziet de falls in volle glorie.
Tip Braziliaanse kant is makkelijk zelf te doen. Argentijnse kant hebben wij toch kleinschalig georganiseerd gedaan om een hoop gedoe aan de grens te voorkomen. En laat je aan het vliegveld niet meteen een tour aansmeren de prijzen variëren enorm. We waren in het hotel toch 70 euro goedkoper uit.

Datum van activiteit: juli 2017
Beoordeeld op 31 december 2016 via mobiele applicatie

De watervallen van Iguazu zijn een echte 'must see', wij hebben er twee dagen doorgebracht en alle wandelingen gemaakt die in het park waren uitgezet. Er zijn zoveel watervallen te zien, sommige van bovenaf en van onderaf, sommige bescheiden en andere watervallen die met enorm geweld naar beneden storten. Zeer spectaculair. Zo ook de boottocht die je kunt maken, waarbij je bijna in de waterval vaart (en dus doornat wordt), beetje een erg toeristische attractie (de boottocht) maar toch leuk om gedaan te hebben.

Datum van activiteit: november 2016
Beoordeeld op 26 november 2016

De Cataratas del Iguazu zijn de grootste watervallen in Zuid-Amerika. Volgens sommigen zijn het zelfs de grootste watervallen van de wereld. Het zijn vast en zeker de mooiste watervallen in de wereld. Over dit laatste bestaat er een grote consensus.
Ze liggen op de grens tussen Argentinie en Brazilie. Het grootste gedeelte van de watervallen ligt op Argentijns grondgebied.
De Cataratas bestaan uit meer dan 270 watervallen gelegen in het wondermooie Parque Nacionale Argentina.
De watervallen vormen een adembenemend schouwspel. Het unieke ervan is dat ze zo toegankelijk zijn. Het bekendste deel van de watervallen is de Garganta do Dialblo ( duivelskeel ). Het is een halfronde waterval van 150 meter breed waarin het water meer dan 70 meter in de diepte stort. Via een loopbrug over het water van meer dan 1100 meter kom je bij deze monumentale Garganta do Dialblo....
Vanop het balkon van deze loopbrug heb je een magisch zicht op deze Duivelskeel...we staan hoog boven de grond...kunnen elkaar nauwelijks verstaan door het watergeweld... we zijn er s' morgens vroeg als een van de eersten om dit gigantisch schouwspel te aanschouwen.... we staan vol verbazing te kijken naar dit natuurspektakel... wat een kracht... wat een zicht.... je gevoelens zijn moeilijk te beschrijven.... je moet dit gezien hebben.
Daarbij komt nog het weelderige nationale park dat nog een extra dimensie geeft aan al dat natuurschoon.

Tip: zorg dat je 's morgens vroeg bij een van de eerste bezoekers aan de ' Duivelskeel ' komt... we waren er 10 minuten praktisch alleen... niet te beschrijven.

Datum van activiteit: februari 2016
Beoordeeld op 26 november 2016

De falls bekijken langs de Argentijnse kant is nog indrukwekkender dan van de Braziliaanse kant. Is een must see... één van de wonderen der natuur... Onvergetelijk !!!

Datum van activiteit: november 2016