Game drives at Phalaborwa Gate in Kruger National Park
Geclassificeerd als nr. 2 van 27 dingen om te doen in Nationaal Park Kruger
20 oktober 2016 beoordeeld

We hebben veel dieren gezien tijdens onze Game Drives. Mooi gebied. Zorg wel dat je heel vroeg vertrekt want dan zie je het meeste.

8 augustus 2016 beoordeeld

Fantastisch! Zeker doen met de ervaren Ranger, Donavan.
Ook de wandeling is een prachtige ervaring, wel vanaf 12 jaar (helaas geen uitzonderingen).

24 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Onder de deskundige leiding van Donavan diverse tochten gemaakt. Zowel ochtend als avond als ook een wandeling.
Een onuitputtelijke bron van info die je bezoek aan het park op eigen houtje alleen maar verbeterd. Fantastische dieren gezien als een zogende hyena, stoeiende impala's kuddes olifanten etc.
Zeker doen en dan zelf het park in, Genieten

15 december 2015 beoordeeld

Na diverse game drives besloten wij deel te nemen aan een bushwalk . Om 04u00 in de ochtendstonden wij aan de ingang van de Komatipoort. Dezelfde vriendelijke ranger van de avond ervoor (zijn naam ben ik helaas vergeten, maar kijk naar de foto's) stond ons op te wachten. Na één km rijden stopten wij op de plaats waar wij enkele uren voordien een Luipaard hadden gespot tijdens de nightdrive. Het ochtend gebrul bleek afkomstig te zijn van leeuwen. Na een zeer goede uitleg wat kan en zeker niet mocht stapten wij in een kleine groep het terrein op. Na 5 min hielden wij al onze adem in, 300 m voor ons kwam er een Nijlpaard onze richting uit. Snel uit de voeten maken want dit beest blijkt het gevaarlijkst te zijn in de verre omtrek. Het eerste gevaar was net ontweken maakten onze beide Rangers al attent op sporen in het zand.. ja hier zijn leeuwen. Extra stil , goed rondkijkend bewogen wij onze verder door het terrein. Opeens recht voor ons een leeuwin, zo snel ze opdook was ze ook al weg. Onze adrenaline op 100% ging het verder.. op weg naar een Rhino die eerst rustig lag te slapen maar toch iets had gehoord. Bukkend achter een struik , fototoestel in de hand , stond deze kolos opeens op. Draaiend in alle richtingen tot hij opeens met rechtstaande oren, zijn voorpoot in het zand schraapte duidelijk onze richting uitkeek. Snel maar zo stil mogelijk uit de windrichting verdwijnen was de boodschap. Toegekomen aan de rivier mochten wij bekomen van onze eerste overweldigende indrukken. Na een kleine versnapering, de nodige kiekjes met de rangers en hun wapens ging het verder... Onnodig te schrijven dat een confrontatie met een reusachtige mannetjes olifant en voorts nog een aantal leeuwen deze wandeling memorabel maakten. Mijn vrouw en ik vonden deze wandeling in de wildernis een van de beste ervaringen ooit. Een dikke pluim voor beide Rangers die hun job met volle passie uitoefenen. Je moet het maar willen opbrengen om 's avonds laat te rijden en de volgende ochtend in de duisternis alweer paraat staan. Ze zijn heel professioneel, super vriendelijk I can only say : thanks for this amazing adventure

Bekijk meer beoordelingen
30 oktober 2015 beoordeeld

Mooi om dit meegemaakt te hebben wil zeker nog een keer terug. Helaas niet de complete big 5 gespot.

Reizigers die Game drives at Phalaborwa Gate in Kruger National Park bekeken, bekeken ook

Sabi Sand Game Reserve, Nationaal Park Kruger
Nationaal Park Kruger, Zuid-Afrika

In Game drives at Phalaborwa Gate in Kruger National Park geweest? Deel je ervaringen!