12 mei 2018 beoordeeld

• Bij de vlucht (met TUI) zit het eten/drinken niet inbegrepen.
• Visum kost € 28, contant betalen in de bus. Of zelf bij het loket halen voor 25 euro.
• Egyptisch geld pinnen op het vliegveld niet nodig, kunt overal met € betalen.
• Koop sim kaartje op het vliegveld ± 8 euro.WiFi in de lobby is extreem traag en op kamer vaak geen bereik.
• Met Tui kun je excursies maken, maar niet naar Luxor. De duik en snorkel excursies dolfijnen/schildpadden kun je evt. ook bij de duikschool boeken.
• Perfect eten! Elke dag een ander thema zowel het buffet als buiten vers van de gril. Alles de juiste temperatuur en goed aangevuld.
• Je mag 1x in een restaurant ala carte eten. Ook in de 2 naastliggende Jaz hotels van het buffet. Leuk voor de omgeving afwisseling maar voor het eten kun je het beste in Solaya blijven ;-)
• De Solaya mensen zijn allemaal zeer vriendelijk en extreem hulpvaardig. Ze bedelen niet om fooi.
• Alles in het resort super schoon.
• Gratis kluisje, haardroger, lekkere bedden, ruime altijd warme douche.
• Neem 5 of 10 euro briefjes mee, personeel wil graag muntgeld ruilen.
• 90% van de gasten zijn Duitsers, personeel spreekt naast Engels ook Duits geen Nederlands.
• Bijna iedereen krijgt de diarree, niet heel ernstig maar gewoon een bacterie. Kan ook komen van voedsel van de excursies. Dus Norit etc. meenemen.
• Budget kamers hebben uitzicht op bouwwerkzaamheden van 100 extra kamers. Ze zijn bijna klaar.
• Op doorgaande hoor je in verte continu vrachtwagens (toeteren) alle resorts liggen aan deze doorgaande weg. Dit vonden wij het enige minpuntje, ze kennen daar geen geluidswal. Alle hotels in Marsa Alam liggen aan deze weg.
• Bij de balie kun je een lunchbox aanvragen, als je excursie gaat doen.
• Elke dag 2 halve liters water op de kamer gratis.
• In de omgeving nog 3 andere resorts, deze hebben ook winkeltjes.
• Vliegveld is op max. 10 min afstand, geen last van overvliegende vliegtuigen.
• Jaz Solaya vraagt een aantal keer om verbeterpunten. De hotel manager is oprecht geïnteresseerd en onderneemt gelijk actie. Super klantvriendelijk hotel!!!
• Duikschool “Coraya Divers Coraya Bay” zit op het resort, dus lekker dichtbij.
• Strand is in een baai, niet veel last van wind, geen vrij/weids uitzicht over zee, maar op andere resorts/duikstijger.
• Snorkelen veel vissen en soms schildpadden. Grauw en hard koraal geen gekleurd.
• Zandstrand, kleine steentjes, waterschoentjes fijn maar niet noodzakelijk. Wetsuit mee voor snorkelen april/mei nog fris.
• Voor het resort kun je niet direct de zee in, afgezet voor koraal, 2 min. verderop kun je wel de zee in, eerste 20 meter ondiep.
• Genoeg ruimte bij zwembad zonder harde muziek en aan het strand geen handdoeken leggen cultuur.
• Elke dag gratis badhanddoeken halen voor strand/zwembad.

De volgende keer gaan we 9 dagen ipv 7 dagen. Op vakantie moet je je aan het einde altijd een beetje vervelen en dan is het precies goed om weer naar huis te gaan. Maar Jaz Solaya heb ik me nog geen 1 min. verveeld. Jammer dat Jaz Solaya niet op het verder gelegen “Abu Dabbab Beach” is gevestigd. Om te snorkelen is het huisrif daar veel diverser en een beter vertrekpunt om te duiken. Daar staan 2 andere resorts, ik stel voor dat de Jaz Collection deze gewoon overneemt ;-)

• Verbleef: mei 2018, reisde met een partner
JazSolaya, Manager van Jaz Solaya, reageerde op deze beoordelingGereageerd 13 mei 2018

Dear Jolanda,

sunny greetings from Jaz Solaya. Thank you for choosing to stay at the Solaya and taking time to leave this wonderful review of our hotel. It is great to hear that your stay was very good and you enjoyed the staff hospitality. We try so hard to make each guest stay as seamless and pleasant as possible and we are happy that we have done so with your family. Until your next travels to Marsa Alam, we will be patiently waiting for your return as it was a pleasure having you in our hotel.

Kindest Regards

Jaz Solaya
Jaz Dar El-Madina

11 april 2018 beoordeeld

Mooi hotel, keurige kamers worden goed schoongehouden, personeel van receptie, in het bijzonder Mostafa heeft ons goed geholpen met verschillende dingen,maar ook de barjongens en die de kamers schoonmaken allemaal even vriendelijk en aardig. En dan de mooie baai waar je prachtig kunt snorkelen, super mooie vissen gezien. Het eten was goed voor Egyptische begrippen maar we hebben het wel eens luxer gehad, in andere resorts. Leuke animatie niet overdreven maar leuk, in de periode dat wij er waren waren er veel gezinnen uit duitsland, die hadden vakantie, daar was leuke animatie voor.Wij hopen zeker nog een keer terug te komen.

Kamertip: Wij hadden zeezicht, deze lag mooi rustig.
  • Verbleef: april 2018, reisde met een partner
JazSolaya, Manager van Jaz Solaya, reageerde op deze beoordelingGereageerd 12 april 2018

Bedankt voor uw keuze om uw vakantie door te brengen in Jaz Solaya.
Mijn team en ik willen u ook bedanken voor uw kritische en waardevolle feedback.
U heeft ons gemotiveerd om te blijven streven naar continue verbetering van de service.

3 maart 2018 beoordeeld

In de Voorjaarsvakantie verbleven wij voor de tweede keer in Jaz Solaya. Het is een kleinschalig ruim opgezet resort. Het ligt met 5 andere resorts aan een baai, waarlangs je leuk kunt wandelen. Je kunt er ook heel goed snorkelen. Het voelde erg veilig in en om het resort. Meest opvallend vonden wij de super gastvriendelijkheid, van receptie tot bediening tot de tuinman, allemaal even aardig en attent. De kamer was royaal, zeer schoon, maar wel een beetje gedateerd. Ze zijn wel met renoveren begonnen hebben we gezien. Ook wordt gewerkt aan een uitbreiding van het aquapark. De bedden waren wel erg goed. Het drie maal daags eten was een klein feestje. Er was volop keuze en zeker het avondeten was goed en ruim gevarieerd. Het eten was goed op temperatuur en erg smaakvol. Er zijn meerdere zwembaden, waarvan enkele zijn verwarmd. Op een paar minuten lopen is een leuk aquapark die voor meerdere resorts gratis toegankelijk is. Ook daar waren verwarmde baden. Er zijn overal ligbedjes genoeg, ook aan de zee. Het complex ligt er prachtig bij en ademt een prettige en relaxte sfeer. Duidelijk minder was de WiFi; deze had een erg matige ontvangst, maar dat mocht de vakantiepret niet drukken. Samengevat hebben we een heerlijke vakantie genoten en een derde keer naar Jaz Solaya zou zo maar kunnen gebeuren

• Verbleef: februari 2018, reisde met familie
JazSolaya, Manager van Jaz Solaya, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 maart 2018

31 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Reis geboekt via FTI, duitsland. Na aankomst vroeg in de ochtend direct naar de kamer. Mooi ruim.
Temperatuur in januari was prima. Soms wind, soms windstil. Strand prachtig om in het water te komen zonder schoenen/slippers. Snorkelen via steiger goed geregeld.
Goede sfeer in restaurant. Mooie afwisselende gerechten. Vergelijkbaar met andere hotels in Egypte. Probeer ook eens de Egyptische specialiteiten in de warme ronde bakjes. Obers doen zeer hun best, en mogen daarvoor beloond worden met een fooi. Veel Duitsers, aantal Nederlanders.
Overigens viel de witte wijn niet in de smaak, wel de rode.
Bij het aquapark wordt aan de achterkant gewerkt aan uitbreiding, daar heeft niemand last van.
Ook werden we van tevoren gewezen op ‘bouwactiviteiten’ rond Jaz Solaya; niets van gemerkt.
Ga vooral winkelen bij het ‘shopping center’ waar ook de apotheek is, goede kwaliteit en met een beetje onderhandel trucs ook goede prijzen. Zeker in het laagseizoen.
Toch een kleine waarschuwing: met kleine kinderen zou ik niet naar Egypte gaan. De hygiene is toch altijd iets minder dan in West-Europa. De medische zorg is er wel in de hotels, maar vaak gaat het toch om een bacterie die je kunt oplopen. Voor volwassene geen probleem, die kunnen wel tegen een stootje.
Mooie vakantie, waarbij je in Jaz Solaya veel contact maakt met andere vakantiegangers.

Verbleef: januari 2018, reisde met vrienden
JazSolaya, Manager van Jaz Solaya, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 februari 2018

Dear guest,
greetings from Jaz Solaya. The Jaz Solaya Team thanks you very much for these wonderful compliments. We are very pleased that we could meet your expectations and proud of your comments! We are glad that you appreciated work of our hotel staff, your valued comments has forwarded to concerned Departments. It has been a pleasure for us to have you in our Hotel and that you had a really great time with us and our Staff. We hope to welcome you again soon in our Hotel and wish you all the best.
Kindest Regards
Jaz Solaya
Jaz Dar El-Madina

4 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtig resort, gelijk aan t strand, verwarmd zwembad, vriendelijk personeel en super schoon. Voldoende keus met eten, heerlijk om weekje uit te rusten. Altijd voldoende bedjes bij t zwembad.!
Personeel doet alles om het naar je zin te maken .

Verbleef: november 2017, reisde met een partner
JazSolaya, Manager van Jaz Solaya, reageerde op deze beoordelingGereageerd 5 december 2017