Beoordeeld op 11 december 2017 via mobiele applicatie

Vanaf het eerste moment heb ik me zeer welkom gevoeld in het Solid Surf House. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam. Het huis is stijlvol ingericht. De kamers zijn schoon, goed onderhouden en iedere ochtend wordt er een fantastisch ontbijt voor je klaargemaakt.
Als beginnende surfer waren de lessen prima. Het enige nadeel is het verkeer richting de surfspots, wat een drukte!
Canggu is echt de moeite waard om naar toe te gaan. Veel leuke hotspots, relaxte sfeer, lieve mensen.

Datum van verblijf: augustus 2017
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 7 augustus 2017 via mobiele applicatie

Ik heb meerdere surfkampen gedaan maar nog nooit heb ik zoveel plezier gehad als bij Solid Surf house. De surf instructeurs zijn heel erg hulpzaam en leggen goed uit wat je wel en niet goed doet waardoor je al snel verbetering ziet in je surf vaardigheden. Ik verbleef hier in mijn laatste week van de vakantie en het was voor mij de perfecte manier om mijn trip naar Bali af te sluiten. Ik verbleef in het 2e huis, het zag er mooi uit en had goede kamers met airco, klamboe en een fijne badkamer. Vaak was Nami aanwezig die voor veel gezelligheid zorgde in het huis en tijdens het uitgaan. Hierdoor voelde ik me gelijk thuis in het huis. aanwezigJe mocht zelf aangeven wat je als ontbijt wou, dit vond ik erg fijn. Ook kreeg je je eigen scooter voor de duur van het verblijf en brachten ze mij na het verblijf naar het vliegveld.

Als ik ooit nog een keer in Bali ben ga ik het zeker nog een keer doen en ik zou het aan iedereen aanraden!

Datum van verblijf: juli 2017
Beoordeeld op 1 augustus 2017

Gedurende 9 dagen verbleven mijn beste vriendin en ik afgelopen april bij Solid. Op het laatste moment veranderden wij van gedachten om te gaan met een andere surfschool en konden we nog een plekje in de main villa bemachtigen. We hebben er geen moment spijt van gehad.

Wij werden ontvangen en rondgeleid door de eigenaar en de accommodatie zag er supermooi, modern en mooi uit. Wij hadden gekozen voor een surf&yoga arrangement, wat ideaal voor het surfen als erna is. Het mooie is dat het 2x per dag wordt gegeven zodat je in ieder geval één les per dag kon genieten als je óf nog even wou uitslapen óf helemaal uitgeteld was van het surfen.

De instructeurs van Solid zijn echt een bunch of crazy maar enorm gemotiveerde jongens. Stipt rond 10AM vertrokken we naar de surfspots (een paar verschillende voor variatie). 'S avonds was er dan om lekker bij te komen, eventueel nog een yogalesje te pakken en de buurt te verkennen. Soms lekker alleen en soms met het hele huis en crew. Wij hebben nog nooit zo'n hechte en intens geweldige vakantie meegemaakt!

Na afloop zijn we zelfs nog twee extra nachten blijven hangen bij de andere prachtige locatie in Babakan. Dit kon zonder problemen geregeld worden. Wij zouden Solid Surf zeker aanraden aan iedereen die een surftrip in Bali overweegt. Wij komen in ieder geval zeker terug!

Kamertip: Kamer 3 in het Surf&Yoga house was geweldig groot met een supermooi uitzicht!
Datum van verblijf: april 2017
Beoordeeld op 13 juli 2017 via mobiele applicatie

Gedurende 6 dagen verbleef ik bij Solid in het surf&yoga huis. De staff is erg relaxed en mailcontact verliep vlekkeloos. Accomodatie is vrij nieuw waarbij alles schoon en netjes is. Prima ontbijt. Wifi was uitstekend. Aangename algemene ruimte om te hangen rond het zwembad. Ideaal voor mensen die alleen reizen. Waarom dan maar 3 sterren? Omdat er veel ruimte voor verbetering is met betrekking tot de corebusiness: surfles. Voor beginners is het prima. Maar voor intermediates beperkt. Iedere dag een uur in de file naar het surfstrand (kuta/seminyak), terwijl bijvoorbeeld Batu Bolong om de hoek zit. Boardselectie is gericht op beginners (longboard en softtop) en er zijn 3 shortboards, maar geen maten rond 6'10-7'3 Alle intermediate surfers kregen geen aanwijzingen mbt techniek of andere zaken. De meesten vonden dat erg jammer en mistten dat dan ook. Het betrof meer een
surfsafari dan dat het een surfles was. Ook de videoanalyse laat ruimte voor verbetering. Surfleraren waren overigens erg vriendelijk en relaxed. De scooter huur is wat schimmig, doordat onduidelijk waarvoor je verzekerd bent bij schade of diefstal (zoals gebeurde bij een gast). Over de yoga kan ik weinig zeggen, maar ik hoorde met name positieve verhalen van de deelnemers.

Concluderend
Voor beginners een prima surfhuis. Als je als intermediate echt iets wil leren, zou ik niet voor Solid kiezen, echter als je gewoon een beetje wil surfen en socialisen dan is Solid een goede keuze.

Datum van verblijf: juli 2017
Reistype: Reisde alleen
Beoordeeld op 12 juni 2017

van de 3 weken vakantie ben ik de eerste week bij Solid geweest waar je vriendelijk werd ontvangen ook late aankomst was geen enkel probleem. heerlijk ontbijt iedere ochtend vooral de "local nasi goreng" hmmm miss it every morning.. de surflessen waren ook super locatie afhankelijk van de condities.. uiteindelijk heb ik er nog een dag aanvast geplakt omdat ik een vlucht had naar singapore en toen ik na aantal dagen weer terug op bali was nog 1.5 week rond gereisd om vervolgens Barryl weer een appje te sturen of ze nog plek hadden bij Solid dus weer terug voor een paar dagen.. echt super!! ik ga zeker nog een x terug!

Datum van verblijf: mei 2017
  • Reistype: Reisde alleen