Beoordeeld op 26 juli 2016 via mobiele applicatie

De uitstraling van het hotel is erg goed. Het hotel is met zijn omvang niet te missen in de stad en straalt van buiten moderniteit uit. De lobby oogt erg chique, door gekleed te zijn op onze lange autorit naar het hotel voelden wij ons zelfs iets under dressed. De ligging is vrijwel perfect. Alles wat als hoogtepunt geldt in de stad, is op loopafstand.

De kamer was erg mooi met zeer goede bedden en heerlijke kussens. Het uitzicht was prachtig vanaf de 12e etage. Alle voorzieningen zoals een kluisje, mogelijkheid tot strijken en koffie op de kamer zijn aanwezig. De kamer heeft verder verduisterende gordijnen wat helpt bij een goede nachtrust.

De badkamer voelde wat verouderd aan. De anti-sliplaag in het bad brokkelde wat af en de douche had moeite zijn temperatuur te houden. Naast dat de douche een iets zwakke straal had, was deze ook vooral verwarrend. Dit ligt aan het type douche. Zodra een douche in 4 talen een uitleg op de muur erbij nodig heeft (ook écht nodig), is hij voor mij te complex. De toiletartikelen zoals shampoo waren echter erg prettig en luxe.
Voor reizigers die spullen zoals scheerschuim/tandenborstel/tandpasta etc. zijn vergeten, biedt het hotel gratis vervanging. Dat vind ik erg netjes.

Het ontbijt was matig. Na 4 hotels met erg goed vers ontbijt, was het hier minder prettig. De massaliteit van het hotel komt terug in het eten. Roerei was waterig, de gebakken banaan (overal in Costa Rica te krijgen) was erg hard wat zonde was en op het fruit na smaakte of leek niets vers.
De ontbijtzaal is erg donker en voelt meer als een muf cafe dan een frisse ontbijtzaal. Het sluit aan op de lobby en doet de luxe lobby daarmee geen recht. Dit zou niet zo hoeven.

De nachtrust was ondanks de erg goede bedden niet geweldig. Dit kwam doordat de deuren naar de gang geen drangers hebben waardoor ze achter de gasten dichtslaan. Tot een uur of 11 geeft dit regelmatig klappen die heel erg hoorbaar zijn en tussen 0630 en 0800 heb je ook geen wekker nodig. Dit is een makkelijk te verhelpen punt wat veel zou schelen.

De service was wisselend maar doorgaans goed. We werden bij het inchecken geholpen door een trainee. Toen hij zei dat we geen voucher hoefden in te leveren (moest wel) en op de vraag of we de sleutel van de huurauto bij hem konden achterlaten hij zei "misschien wel, ok doe maar gewoon", gaf dat ons niet veel vertrouwen. Dat werd gelukkig goed opgelost door zijn collega's maar daar moesten we wel zelf achteraan. De portiers zijn geweldig. Ze weten precies waar je moet zijn in de stad en hoe je er komt en zij uiterst vriendelijk. Hun fooi was dik verdiend. Zoals benoemd is de service op de kamer erg goed.

Het zwembad is mooi en de hottub ook echt heet. Er zijn gek genoeg geen kleedkamers (ons eerst echt suf gezocht) waardoor je in je natte zwembroek door het hotel loopt. Gezegd werd dat ze te vinden waren bij het fitnesszaaltje maar ook daar niks gevonden ondanks verdere navraag.

De bar hebben we niet bezocht. Het restaurant is niet meegenomen in deze beoordeling maar is los beoordeeld ivm de lage score die het hotel geen recht doet.

Al met al een mooi hotel waar je een goed verblijf kunt hebben maar wat met een beetje extra werk echt heel goed kan zijn.

Datum van verblijf: juli 2016
Beoordeeld op 7 juli 2016 via mobiele applicatie

Fantastische ligging. Loop het hotel uit, hou rechts aan en je bent in het midden van de stad. Rustig rondgelopen, er is veel te zien.
Wij hebben de winkels bezocht en de bijzondere gebouwen parken laten liggen. Desondanks veel gezien en gewoon tussen de locale mensen rondlopen is het leukste.
Het hotel is prima, de kamer voldoet, het zwembad in het hotel is mooi.
Het ontbijt is uitstekend. We zijn hier onze eerst en laatst dag van de vakantie geweest. Bij een volgen bezoek aan Costa Rica zullen we dit weer bezoeken.

Datum van verblijf: juni 2016
Beoordeeld op 19 maart 2015

Het Holiday Inn hotel Aurola te San Jose is een goede keuze als je de stad wil bezoeken en verre verplaatsingen wenst te vermijden. De kamers zijn er ruim en proper. Het ontbijt was voldoende uitgebreid en het personeel is er vriendelijk en behulpzaam.
Kortom een No nonsens hotel met een restaurant op de bovenverdieping waar je heel de stad kunt overschouwen.

Datum van verblijf: maart 2015
Beoordeeld op 8 oktober 2014

Hotel is wat verouderd maar het personeel is zeer behulpzaam en de kamers worden goed schoongehouden, ontbijt is prima en er kan uitstekend worden gegeten in het restaurant op de bovenste verdieping.
Het aanliggende park wordt in de avond uren afgeraden door te wandelen vanwege criminaliteit hier is op de dag niets van te merken.
De prijzen zijn echter van westers niveau in verhouding duur dus.
De ligging is midden in het centrum en dus op behoorlijke afstand van de luchthaven $25-30.--
Prima Hotel voor kort verblijf 1-2 dagen om daarna meer van de omgeving buiten de stad te zien.

Datum van verblijf: september 2014
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 12 april 2014

We verbleven hier spijtig genoeg maar een korte nacht tussen vliegtuig en vertrek naar Tortuguero. Ontbijt was het beste wat we tot nu toe hadden. Er was een probleem met onze boeking en uiteindelijk hebben ze ons 2 suites gegeven. Die waren zeker OK. De omgeving van het hotel was niet zo mooi maar wel dichtbij de attracties.
Bedden waren prima in de suite.

Datum van verblijf: april 2014
Ginn2902, Front Office Manager van Holiday Inn Aurola San Jose, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 april 2014

Thanks for sharing your review at Tripadvisor. We appreciate your feedback and hope to welcome you next time you visit San Jose Downtown.
Sincerely,

Ginnette Fernández