30 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij hebben hier 3 nachten geslapen in huisje nr.2
De huisjes liggen in een heel mooi park. Nadeel alleen dat het vlak langs de weg ligt wat veel herrie geeft. Wij hadden ook last van de uitlaat gassen.
De inrichting van de kamer is eenvoudig maar wel gezellig.
Voor de badkamer moet je vijf treden naar beneden ,maar dan kom je in een heel aparte ruimte.
Het ontbijt wordt aan tafel geserveerd. Aan het opdienen wordt veel aandacht besteed.
Een groot nadeel is dat het personeel niet vriendelijk is, er is bijna niemand die je groet.
Uitslapen is er niet bij want je wordt om vijf uur gewekt door de brulapen.

Verbleef: maart 2017, reisde met een partner
7 maart 2017 beoordeeld

Leuke, schone lodges midden in de natuur. De badkamers zijn prachtig. Je wordt in de ochtend gewekt door de apen en vogels. Het hotel ligt net iets buiten het dorpje, waardoor het zeer rustig is in de omgeving van het hotel. Dit vonden wij heerlijk. Het hotel heeft een eigen pad naar het strand, wat slechts een paar minuten lopen is. Voor de lunch kregen wij van de zeer attente eigenaresse de tip om bij Selvin te eten. Lokaal eten in een Caribisch sfeertje. Deze plek is slechts een paar dagen per week geopend. Het ontbijt was geweldig, alles iedere ochtend vers gemaakt. Een bord met fruit, ei, brood, jam, etc. Ook een keer gedineerd bij het hotel en ook dit was erg smakelijk. De service en gastvriendelijkheid van het personeel en de charmante eigenaresse zijn een toppunt. Echt de moeite waard hier een paar dagen/nachten te verblijven! Klein minpuntje: geen koelkast.

• Verbleef: februari 2017, reisde met een partner
23 augustus 2016 beoordeeld

Op onze reis door Costa Rica is dit de beste plaats waar we overnacht hebben! Zalig rustig, midden in het oerwoud. Het is een aparte ervaring om te slapen in een huisje zonder ramen (wel muggengaas)! Het onbijt is zeer authentiek!
Tip: Eet je avondmaal in Talamanca, het hotel zelf is best prijzig!

Kamertip: Oorstopjes meenemen! Anders wordt je heel vroeg gewekt door brulapen.
  • Verbleef: november 2015, reisde met een partner
14 juli 2015 beoordeeld

Wij hebben 4 dagen in shawanda verbleven,en dat was uitstekend.
Het grootste gebrek vonden wij dat er een koelkastje ontbreekt in de lodges,'s avonds een koud drankje op de veranda van de lodge gaat helaas niet lukken.
Verder een prima accomodatie met een uitstekend restaurant,en bijzonder aardig en behulpzaam personeel.
Ook het zwembad is prima,en als je niet bij het zwembad wilt liggen loop je de weg over en ben je in een paar minuten op het strand.
Kortom het heeft ons prima voldaan bij shawanda en we zouden er zeker weer naar toe gaan.

• Verbleef: juli 2015, reisde met familie
12 november 2014 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik geef het in het begin mee: als je een luxepaardje bent, moet je hier niet gaan. Voor ons was het echter het beste begin van onze huwelijksreis wat we ons konden indenken. Er is geen airco, maar in dit gebied heb je dat s nachts ook niet nodig. Je zit midden in de jungle, ze hebben een private beach en het ontbijt is zeer smakelijk. De brulapen maken je vroeg wakker, hou je daar niet van, neem dan oordopjes mee. Het restaurant is Franse stijl, zeer lekker, maar wat overpriced! Je kan beter in talamanca zelf iets gaan eten. Kortom, zeer aangename ervaring.

Verbleef: november 2014, reisde met een partner