“Koffie plantage met hart en ziel!”
Beoordeling van Cafe Cristina

Cafe Cristina
Geclassificeerd als nr. 3 van 13 dingen om te doen in Orosi
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 2-3 uur
31 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Beetje moeilijk te vinden, een klein bordje tussen het groen. Daar staat de zoon van de eigenaar, en die geeft in perfect Engels een fantastische uitleg over de koffie, bonen, planten, onderscheid in kwaliteit, het proces, de machines en de geschiedenis van het bedrijf. Je mag naderhand de koffie proeven, en je proeft dat dit product met ervaring, en met hart en ziel wordt gemaakt. Daarnaast is hij ook vogelgids, en kan daar ook prachtig over vertellen, tussen de kolibries en de eekhoorns die bananen stelen. Vervolgens ook nog reistips, bij de heerlijke koffie. Geen druk om koffie te kopen, maar dat hebben we wel gedaan, zo’n heerlijke koffie. Wij hebben een prachtige leerzame middag gehad, Voor deze prijs is het zeker waard, ook als het regent! Een enorme aanrader!

13 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij kregen een uitgebreide rondleiding op de boerderij met koffieplantages maar ook andere fruitbomen en planten. Vervolgens wordt je meegenomen in de verwerking van koffie tot de bonen uiteindelijk geroosterd kunnen worden en je de koffie zelf kan gaan testen! Het wordt gerund door een echtpaar met veel passie voor de koffie. Ze vertellen met liefde hoe ze werken en waarom. Naast deze leuke maar ook zeker leerzame tour hebben wij prachtige vogels kunnen spotten in hun tuin, onder andere een Tucan!
Totaal niet commercieel gericht in tegenstelling tot andere activiteiten in CR. Je betaald 15 dollar per persoon en dan krijg je echt waar voor je geld!

2 dagen geleden beoordeeld

6 dagen geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Bekijk meer beoordelingen
18 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Reizigers die Cafe Cristina bekeken, bekeken ook

Orosi, Provincie Cartago

In Cafe Cristina geweest? Deel je ervaringen!