Beoordeeld op 7 februari 2016

Geweldig hotel. Onverwacht hoog gelegen met prachtig uitzicht op de vulkaan. Mooie tuin, je hoeft als je hier verblijft geen hanging bridges tour te maken om kolibries te zien. Deze vliegen voor je neus als je op het terras staat van het uitstekende restaurant.

Kamertip: Personen slecht ter been, moeten de auto pakken, naar het restaurant. Als ze in de kamers met uitzicht op de vulkaan betrekken
  • Verbleef: februari 2016, reisde met een partner
Beoordeeld op 29 november 2015 via mobiele applicatie

Het was een heerlijk hotel met een prachtig uitzicht. Ook de kamer was goed. Het was er tijdens onze vakantie erg rustig en daarom sloot het restaurant ook vroeg. Een avond toen wij terug kwamen van de hotsprings was de stroom uitgevallen en kregen wij een kaars mee naar de kamer. Het personeel was naar huis gegaan dus zit je daar zonder drinken. Voor de rest was alles goed verzorgd.

Verbleef: oktober 2015, reisde met een partner
Marco D, Asistente de gerencia van Arenal Lodge, reageerde op deze beoordelingGereageerd 9 december 2015

Hartelijk dank voor uw mening en wij zijn de installatie van een energiecentrale. We hopen snel terug te keren.

Beoordeeld op 11 augustus 2015

Mooi hotel, goed ontbijt (buffet), super uitzicht. Door het weer (wij hadden regen, maar ja, het was regenseizoen) hebben wij de omgeving van het hotel niet echt bekeken. Als excursie hebben wij de Hiketoer route 68 gelopen en Ecothermale Springs bezocht. Super omgeving. La Fortuna (zo geheten omdat het stadje het geluk had bij de laatste grote vulkaanuitbarsting ongeschonden te zijn) is een leuk plaatsje waar je lekker kunt eten en drinken. Ook veel leuke winkeltjes.
Wifi alleen bij de receptie.
Ik had hier 's avonds een onverwachte ontmoeting met een wasbeer. Hij kwam gewoon naar mij toe. Echt super!

Kamertip: Wij hadden kamer 8, prachtig uitzicht op de vulkaan en lekker dicht bij de receptie.
  • Verbleef: juli 2015, reisde met familie
Marco D, Gerente van Arenal Lodge, reageerde op deze beoordelingGereageerd 13 augustus 2015

Bedankt voor uw mooi commentaar. We blijven ons best doen om deze plaats aantrekkelijk te houden.
We hopen U in de toekomst wederom te verwelkomen.

Beoordeeld op 15 juli 2015

De kamer is bijzonder ruim en is voorzien van aparte badkamer en heeft zelfs een koelkast. De kamer is voorzien van ruim twee persoonsbed. Op de veranda kan je, als het niet bewolkt is, de Arenal zien.
Het ontbijt is prima. Ruime keuze, ook voor vegetariërs. In het restaurant kan je ook 's avonds eten. De dames in de keuken passen met alle gemak de reguliere gerechten aan om er een vega maaltijd van te maken. Op zo'n 'tien minuten ligt het park. De trail is goed te doen en onderweg heb je grote kans om wildlife te zien, zelfs zonder gids. Het dorpje ligt op ongeveer 5 minuten rijden. Er is zelfs een postkantoortje in het dorp.

Kamertip: De kamers achter in het park, met de parkeerplaats voor de deur, zijn misschien wel de mooiste kamers.
  • Verbleef: juli 2015, reisde met een partner

Bedankt voor Uw mooi commentaar. Het weer is de laatste weken wisselvallig, maar de vulkaan is dagelijks goed te bewonderen.
Onze chef is het menu aan het uitbreiden met aantrekkelijke lokale gerechten.
We hopen echt U in de toekomstweer te kunnen ontvangen.

Beoordeeld op 8 september 2013

prachtig uitzicht en prachtige kamers. Je kan met 4 op een kamer in 2 dubbelbedden. Wij zijn met 5 en hadden 2 kamers boven elkaar. Het enige wat ik jammer vond was dat je geen openslaande deuren waren en zo even buiten kon zitten. We hebben heel veel regen gehad en daardoor wel alle motten buiten kunnen bewonderen die door de zwaluwtjes werden gevangen. Bij het restaurant is een vriendelijke bediening. Wij hebben geen andere Nederlanders hier gezien. Wel bij de waterval. Het dorpje is ver weg waardoor wij alleen bij het hotel hebben gegeten. De weg alleen naar het hotel is al heel lang.
Bij het resteurant worden de vogels gevoerd waardoor je ook vele soorten ziet Ook de mooie groene kikker gezien. Een gids neemt je mee naar het stuk tropisch regenwoud bij het hotel. Heel erg aan te raden. Hij praat wel lang maar is super enthousiast en weet je o.a. een kolibri nest aan te wijzen. Wij hadden regen en daardoor schuilen de dieren ook.
Een papagaai volgde ons. Zat op de auto en bij het restaurant.
Zwembad is mooi en klein, meer een dompel badje. 2 jacuzzi's waarvan er 1 kapot was. De fitness hebben wij niet gebruikt

Kamertip: kamers naast het restaurant hoef je niet door de regen voor het eten. Er zijn ook halverwege kamers die volgens mij geen uitzicht hebben. Wij zaten heel hoog en dat is wel even klimmen voor een schitterend uitzicht.
  • Verbleef: juli 2013, reisde met familie