7 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

het was een plezierig verblijf in The Majestic. Dat komt vooral omdat het uit 2 gebouwen bestaat, het koloniale hoofdgebouw met daarin de lobby, bibliotheek en het restaurant en in het moderne gebouw de kamers in chique koloniale stijl. Daardoor is de A/C in orde, is de badkamer goed uitgerust met regendouche en bad en zijn er voldoende stopcontacten voor al je laders. Ontbijt is goed met lekkere a la carte gerechten naast het gebruikelijke buffet. Het personeel straalt een warme huiselijkheid uit. Het zwembadje is tussen 2 gebouwen geperst en altijd in de schaduw. Het restaurant volstaat voor een snelle hap maar ik zou altijd voor een optie buitenshuis kiezen, die zijn er in geruime mate. Wifi is nog steeds l a n g z a a m, zo moelijk lijkt me dat toch niet. Spa zag er mooi uit maar hebben we geen gebruik van gemaakt, ondanks de aanbieding.

Verbleef: januari 2017, reisde met een partner
25 augustus 2016 beoordeeld

Vanaf het moment dat je de handige eigen parkeerplaats komt oprijden voel je je welkom in het Majestic. De naam alleen al staat voor een koninklijk onthaal. Iemand komt je op de parkeerplaats helpen met de bagage, voordat je de statige lobby binnenkomt, ben je al 10 keer vriendelijk welkom geheten door de vele personeelsleden die voor je klaar staan. De check-in is een feestje , de begeleiding naar de kamer is zeer persoonlijk en alles wordt je van A tot Z uitgelegd. De kamer straal luxe uit en doet denken aan de grandeur als een Grand of het Amstel in Amsterdam. Goede bedden, mooie badkamer, fijn dat er een connecting door was met de kamer met de kinderen en de bathroom amenities waar zeer stijlvol en van hoge kwaliteit. ( ok, in andere recensies las ik ook dat de afwatering van de wastafel en toilet als hinderlijk werden ervaren en dit is inderdaad niet echt het sterkste punt van de kamer). Het zwembad is een klein bad in het midden van het hotel en is zeer aantrekkelijk om in af te koelen nadat je net de dag door warm Melaka hebt rondgelopen. De Spa werd bezocht door de twee dames uit het gezelschap en die kwamen zwijmelend terug dat dit toch wel "heaven on earth" was geweest. Let op, de Spa is niet goedkoop maar onder het motto: 'Het kost wat maar dan heb je ook wat' werd dit op de koop toe genomen.
Zowel voor ontbijt als voor het diner bezochten we het restaurant en hier won de bediening het ruimschoots van de keuken. Het personeel was zo vriendelijk, gastvrij en attent dat je er vrolijk van werd. Een klein aandachtspuntje voor dit hotel is inderdaad de kwaliteit van de keuken. Na onze aankomst rond half zeven 's avonds had niemand meer zin om Melaka in te gaan om een restaurant te zoeken en dus besloten we daar te blijven. De kwaliteit van de maaltijd was voldoende maar als alles om je heen zo fantastische verzorgd is verwacht je beter dan voldoende. Kortom, de kwaliteit van de F&B loopt uit de pas met de rest van de faciliteiten van dit heerlijke hotel wat ik verder aan iedereen aan kan bevelen. Zo'n vriendelijkheid van het personeel waar nog vele hotels in West Europa niet aan kunnen tippen. We komen de volgende keer graag terug maar hopen dat de keuken dan nog een kwaliteit slag heeft gemaakt. Dat moet lukken in zo'n omgeving.

Kamertip: Leukste om uitzicht op de rivier te hebben ( de ingang kant
  • Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
10 augustus 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Na een reis vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur met een (huur) auto door gereden naar Malacca.

Daar werden we hartelijk ontvangen in dit hotel. Zo was er een prima plek voor de auto om de hoek en was onze kamer direct beschikbaar.

De kamers zijn ruim, weg schoon en van alle gemakken voorzien. Hoewel we miste een föhn.... Maar waar kan een mens zich druk om maken toch?!?

Wij reizen met onze dochter welke volgende week 3 wordt. Kwaliteit, comfort en hygiene was dus wel een aantal van onze eisen. Dit hotel voldoet werkelijk aan alles!

In de namiddag kun je nog heerlijk gebruikmaken van het zwembad wat midden in het hotel gesitueerd is, lezen in de bibliotheek in de lobby of relaxen in de aanwezige Spa.

Eten kan hier ook. Als ik dan iets kritisch moet schrijven gaat het daar over. Het eten is oké, prijzen wat aan de hoge kant maar de kwaliteit is zeker niet het niveau wat je zou verwachten als je de rest van het hotel vergelijkt.

Verbleef: augustus 2016, reisde met familie
MajesticMalaccaM, Manager van The Majestic Malacca, reageerde op deze beoordelingGereageerd 1 september 2016

Dear Guest,

Thank you for taking time to share your review on your recent stay with us . It is very much appreciated and we wish you all the best. Warm regards

31 juli 2016 beoordeeld

One night stop in dit mooie hotel in koloniale stijl. Adembenemende kamer met grote in-room, maar afsluitbare, badkamer in dito stijl. Aparte douchecabine en losstaand bad op pootjes. Heerlijk bed. Klein zwembad aanwezig. Diner mogelijk maar kwalitatief matig en niet in overeenstemming met de uitstraling van dit mooie hotel.

• Verbleef: januari 2016, reisde voor zaken
18 juli 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

De ontvangst was vriendelijk. Bij het inchecken werd ons gezegd dat onze kamer nog niet beschikbaar was. Terwijl we in de lobby aan het lunchen waren zagen we al de andere gasten gewoon inchecken en naar hun kamer vertrekken. Dit was minder aangenaam. De kamer is mooi maar wat heel slecht is, is de geluidsisolatie. Je hoort het personeel de kamers stofzuigen en als je buur een bad neemt is het precies dat het water in jouw kamer stroomt. Het ontbijt is gewoon. Ik had er iets meer van verwacht.

Verbleef: juli 2016, reisde met een partner